Onko riista punaista lihaa, niin kuin nauta ja sika ovat? Esim. hirvi ja peura, ovatko?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Tai veriappelsiini ja verigreippi? Näissähän hedelmäliha on punaista..
Ovat hedelmiä..
Minä en usko että lihan syönti tai rasva tukkii verisuonia, vaan elimistön matala-asteinen tulehdus. Kumma että herkkä CRP on itselläni erittäin matala... Olen ollut lähes 10 vuotta paleolla, enkä siis syö elimistöä tulehdittavia viljoja, maitoa, sokeria, koneöljyjä kuten rypsiöljy jne...
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko että lihan syönti tai rasva tukkii verisuonia, vaan elimistön matala-asteinen tulehdus. Kumma että herkkä CRP on itselläni erittäin matala... Olen ollut lähes 10 vuotta paleolla, enkä siis syö elimistöä tulehdittavia viljoja, maitoa, sokeria, koneöljyjä kuten rypsiöljy jne...
Ja koska aloitin pysyvän hormonikorvaushoidon vuosia sitten, uojelee myös estrogeeni ja dhea verisuoniani. Nykyään on resepti, mutta ei reseptittömyys mua estele!
Kalaa kannattaa suosia.
Aivot saavat potkua omega-vitamiineista ja muukin kroppa kiittää.
Turhaan ei myöskään Raamatussa korostettu kalastusta.
Sinänsä on sääli, että korruptoitunut ryöstökalastus pyrkii lakaisemaan lokaan kyseistä jaloa elinkeinoa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/lihalehti-kaikki-eivat-tieda-mika-o…
"Riistalihaa ja muita vähemmän käytettyjä lihoja ei sen sijaan ole luokiteltu punaisen lihan sisä- tai ulkopuolelle, koska niiden vaikutuksesta ihmisen terveyteen ei ole tehty riittävästi kunnollisia tutkimuksia."
Vierailija kirjoitti:
Kalaa kannattaa suosia.
Aivot saavat potkua omega-vitamiineista ja muukin kroppa kiittää.
Turhaan ei myöskään Raamatussa korostettu kalastusta.
Sinänsä on sääli, että korruptoitunut ryöstökalastus pyrkii lakaisemaan lokaan kyseistä jaloa elinkeinoa.
Mutta kalassa ympäristömyrkkyjä..kai...onko viljelty lohi parempi Tykkään graavilohesta ilman suolaa..
terv paleolla 10 v ollut
Riista on vihreää lihaa, tai oikeastaan se on sateenkaaren väristä.
Onko nyt tutkittu punainen liha ihan yksinään ilman lihajalosteita?
en ymmärrä miksi siihen liitetään aina ne jalosteet.
Vierailija kirjoitti:
Paleolla juuri oon syönyt aitoa lihaa valmisruokia välttäen. Ja siis matala-asteinen tulehdukseni verikokeissa lähes 0. Lääkäri ihmetteli.
Vierailija kirjoitti:
Sika, nauta, hirvi, poro, lammas - punaista lihaa, jonka kulutusta pitäisi vähentää.
Broileri, kalkkuna, suurin osa kaloista - vaaleaa lihaa, joka on terveellisempää kuin punainen liha, mutta jota ei myöskään erityisesti painoteta suurin määrin syötäväksi.
Lohi on punaista lihaa oleva kala.
Lohi ei ole lihaa vaan kalaa.
Sisältääkö Mc Donald's pihvi paljon lihaa, vai lihaan verrattavia valmisteita?
Kannattaako ennemmin tilata Mc halal-burger?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paleolla juuri oon syönyt aitoa lihaa valmisruokia välttäen. Ja siis matala-asteinen tulehdukseni verikokeissa lähes 0. Lääkäri ihmetteli.
Ei se ole kyllä mikään harvinaisuus että herkkä crp on hyvin matala. Itselläkin on (ja syön viljoja, maitotuotteita jne.) Perusterve, muutkin veriarvot kunnossa. Varmasti voi olla ettei elimistösi siedä tiettyjä juttuja sitä en kiistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kyllä mikään harvinaisuus että herkkä crp on hyvin matala. Itselläkin on (ja syön viljoja, maitotuotteita jne.) Perusterve, muutkin veriarvot kunnossa. Varmasti voi olla ettei elimistösi siedä tiettyjä juttuja sitä en kiistä
Saanko ikääsi kysyä? Olen itse 46 v. Verusoniani suojaa tosiaan myös hormonihoito ruokavalion lisäksi. Voihan olla myös kyse siitä että toisten elimistö sietää paremmin maitoa, viljaa jne , ja sitten crp ei nouse..?
Aivan sama kun grillissä siitä tulee mukavan rapsakka ja mustunut.
Länsimaissa eliniän odote on laskusuunnassa, kun ihmisille syötetään paskaa kalliilla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa eliniän odote on laskusuunnassa, kun ihmisille syötetään paskaa kalliilla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suosia lähituotantoa korporatismin sijaan.
Korporatismi on aina jollain tapaa mätä hedelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa suosia lähituotantoa korporatismin sijaan.
Korporatismi on aina jollain tapaa mätä hedelmä.
Coopilla tuntuu olevan hyvä yritys päällä vaihtaa paikalliset herkut kuraan.
Tämä punaisen lihan karttaminen on ihan höpöhöpöä. Koko määrittely lihan värin perusteella on täysin kyseenalainen ja rasistinen.
Riista on mitä tahansa metästä löytyy.
Orava, peltohiiri, rotta, jne...