Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edelleenkin se on maskiSUOSITUS, ei pakko, ja suosituskin koskee vain tilanteita, joissa ei voi pitää turvavälejä

Vierailija
08.12.2020 |

Joten maskipäiden on ihan turha mulkoilla vihaisesti, jos käy esim. ruuhka-ajan ulkopuolella kaupassa maskitta.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisten kspäiden takia koronatartunnat senkun lisääntyy

Vierailija
42/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan ymmärrä miksi se on niin kauhean vaikeeta pienellä teolla suojata muita.

Mulla ei ole koronaa. Käytän kuparihattua, sen väitetään suojaavan kylmältä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinänaapurini kuoli koronaan, tädilläni ja hänen miehellään ja serkullani oli korona. Serkkuni oli kaksi viikkoa teholla. Pidän maskia aina kun poistun kotoa ja desinfioin käsiäni jatkuvasti. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että vasta kun tauti tulee oikeasti lähelle kaikki rajoitukset ja suositukset on enemmän kuin ymmärretäviä. Jos korona on vain jotain uutisissa ja käsidesipulloja kaupassa, on helppo tyytyä siihen voittamattoman "ei mulle ainakaan" - oloon. Olkaa oikeasti varovaisia.

Vierailija
44/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan ymmärrä miksi se on niin kauhean vaikeeta pienellä teolla suojata muita.

Mitä sekoilet? Ei maski anna mitään lisäsuojaa, jos pitää ne turvavälit.

Entä sitten kun turvaväli ei toteudu?

pakko toteutua jos koitetaan välttää tautia.

Ai siis kampaajalla ei saa käydä? Tai hierojalla? Hammaslääkärissä?

Itseasiassa ei pitäisi hypätä missään kampaamoissa, hierojilla tai ripsihuollossa.

Olen käynyt kerran kampaajalla, koska hiukset alkoi rastoittumaan. Oli tavallaan pakko käydä. Jollain toisella ei ole tätä ongelmaa ja saa itse huolehtia hiukset. Itselläni liian pitkät ja kuivat latvat aiheuttavat rastaongelman.

Vierailija
45/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todettu vielä yhtään kaupasta saatua tartuntaa?

Vierailija
46/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa tartunnoista ei pystytä jäljittämään, voi olla kaupastakin tullut.

Vierailija
47/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei saisi käyttää turvaväliä kun se on tehokkain?

Suositus on, että hyödynnetään kaikkia käytettävissä olevia menetelmiä.

Jos sinua niin kovasti harmittaa maskin käyttö, niin voit tosiaan jättää käyttämättä. Älä sitten ihmettelee, jos saat välillä katseita.

Kaupassa turvavälin pitäminen ei ole aina itsestä kiinni, sen takia pidän itse kaupassa maskia. Kyllä turvavälin unohtaviakin (tai niistä piittaamattomia) tulee mahdollisuuksien mukaan suojata, koska nehän todennäköisesti juuri levittävät virusta todennäköisemmin eteenpäin.

Vierailija
48/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa tartunnoista ei pystytä jäljittämään, voi olla kaupastakin tullut.

Se ei ollut kysymys, vaan kysymys oli, että onko todettu yhtään kaupasta tullutta tartuntaa? Eli ilmeisesti sitten ei ole todettu, kiitos vastauksesta.

Vierailija
49/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21, älä tunge tänne tota iltalehden paska uutisointia. Ihan fakta on se ,että maksi ei suojaa koronalta ja saa käyttäjän kehon hiilidioksitason nousuun.

Vai että ihan fakta, kun sinä kerran satut niin sanomaan...

Siitä vaan kumoamaan tuloksia, ties vaikka saisit rahaa ja julkisuutta. Siihen valitettavasti tarvitsee perehtymistä, eikä pelkkää ahterista revittyjen faktojen toistelua,

Vierailija
50/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuosituksen jälkeen tartunnat on vain lisääntyneet, se on fakta.

Fakta sitä, fakta tätä.

Perehdy joskus termeihin korrelaatio ja kausaliteetti.

Vierailija
51/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään joutava naamalappu ei estä yhtään mitään ja siitä on tutkimuksia.

Maskilässytys on vaan kontrollointia ja hysteerikkojen hermojen lepuuttamista.

Vierailija
52/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Pelkkä oman maskin käyttö ei suojaa, mutta jos muutkin käyttävät, suoja on valtavan suuri. On syytäkin mulkoilla, jos päätät olla käyttämättä maskia ja näin ollen levittää mahdollista virusta ympäriinsä.

Kuten rokotteet; pienen osan rokottaminen ei tautia tuhoa, mutta jos tarpeeksi iso osa rokotetaan, saadaan tauteja hävitettyä kokonaan.

Minua sen sijaan ihmetyttää ihmisten itsekkyys, välinpitämättömyys ja suoranainen tyhmyys.

Jos sinulle on aivan sama, saatko Koronan vai ei, niin perheeseen jossa on vaikkapa syöpää sairastava lapsi, autoimmuunisairautta sairastava aikuinen tms, se voi olla kuolemantuomio. Onko niin vaikeaa sinulle käyttää maskia itsekkäistä syistä?

Vierailija
53/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti tehnyt oman tutkimuksen, joka kumoaa viralliset tutkimukset?

Kaltaistesi älyllinen kapasiteetti jaksaa yllättää aina. No, ethän sinä sille mitään kaiketi voi, tyhmyyshän tunnetusti periytyy.

Kerro ihmeessä kantasi myös vaikkapa leikkaaville kirurgeille; he ovat kautta aikojen käyttäneet aivan turhaa noita joutavia naamalappuja!

Vierailija
54/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti tehnyt oman tutkimuksen, joka kumoaa viralliset tutkimukset?

Kaltaistesi älyllinen kapasiteetti jaksaa yllättää aina. No, ethän sinä sille mitään kaiketi voi, tyhmyyshän tunnetusti periytyy.

Kerro ihmeessä kantasi myös vaikkapa leikkaaville kirurgeille; he ovat kautta aikojen käyttäneet aivan turhaa noita joutavia naamalappuja!

Jos vilkaisisit edes yhden maskipaketin kylkeen, saisit tietää että siinä lukee "ei estä viruksia". Leikkaavat kirurgit voi jättää heti pois keslusteluista, heillä on täysin steriili sali, vaatteet ja välineet, maski estää syljen ja muiden eritteiden pääsyn AVOHAAVAAN, tilanne on vähän erilainen kuin normiarki...

Vierailija
55/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä teidän syyllistäjien kanssa, jotka käytätte maskia.

Kaikki EI PYSTY käyttään maskia, joten naurettavaa alkaa mulkoileen maskittomia ihmisiä ja typerää siis myös yleistää että kaikki maskittomat olisivat muka itsekkäitä.

Itse käyttäisin maskia, jos pystyisin, mutta minulla on paniikkihäiriö ja olen myös erityisherkkä, joten maski varmasti altistaisi minut herkemmin paniikkikohtaukselle (kotona olen testannut maskia ja en meinannut saada happea). Niinpä nykyään käynkin vain pakon edessä kaupassa ja ruuhka-aikojen ulkopuolella, ja pidän huolen käsihygieniasta ja turvaväleistä.

Vierailija
56/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21, älä tunge tänne tota iltalehden paska uutisointia. Ihan fakta on se ,että maksi ei suojaa koronalta ja saa käyttäjän kehon hiilidioksitason nousuun.

No kaikki arvostaa enemmän Iltalehden uutisointia kuin sun sanomias, joten voit olla hiljaa.

Eipä. Nää iltapäivälehdykät ei pahemmin lähdekritiikkiä harrasta ja kaikkiin niiden juttuihin tulee suhtautua kriittisesti.

Niiden business perustuu siihen että ovat mielummin ensimmäisiä kuin oikeassa.

Vierailija
57/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle antaisin hengityssuosituksen. Mikään pakko ei ole, jos ei tahdo.

Vierailija
58/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Ei maski anna mitään lisäsuojaa, jos pitää ne turvavälit.

Entä sitten kun turvaväli ei toteudu?

Maski ei suojaa lähietäisyydellä. Vain jos on metri tai enemmän etäisyyttä niin alkaa olla jokin hyöty pärskeen lentäessä. Ja silloinkin kangasmaskin hyöty on next to nothing, teollisilla hieman enemmän, mutta 80% kansanmaskeista on täyttä huuhaata eikä suojaa tuontaivaallista, ei varsinkaan ne kankaiset.

Vierailija
59/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein kukaan pitänyt maskia linja-autossa tänään. Sitten sairaalassa mies odotti maskipäässä vuoroaan ja poisti maskin toimenpiteen ajaksi?? Sitten laittoi saman paskasen päähänsä uudestaan!

Ei monetkaan osaa maskia käyttää

Vierailija
60/63 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitänyt aiemmin maskia, mutta kun aloitin työt koronajäljittänä, olen oppinut ymmärtämään maskin arvon. Enää en kehtaisi olla ilman. Täällä kysytään tarkasti koronaan sairastuneilta onko heillä ollut maskia tilanteissa, joissa ovat olleet muiden ihmisten kanssa kontaktissa ja jos ei ole ollut - ovat ne ihmiset sitten altistuneet koronalle. (riippuen tietysti kontaktin pituudesta ja turvaväleistä myös)

No ei ihmekään, että tartuntoja ei ole saatu aisoihin. Ettekö te siellä tiedä, että maski ei estä tartuntaa.

Tästä lähin aion itse ainakin jättää maskit pitämättä, jotta altistuneet saavat tiedon altistumisestaan. Kun ei se maski sitä altistumista mitenkään pois pyyhi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä