Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edelleenkin se on maskiSUOSITUS, ei pakko, ja suosituskin koskee vain tilanteita, joissa ei voi pitää turvavälejä

Vierailija
08.12.2020 |

Joten maskipäiden on ihan turha mulkoilla vihaisesti, jos käy esim. ruuhka-ajan ulkopuolella kaupassa maskitta.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kampaajalla eilen, maskit oli molemmilla. Kampaajani kertoi, että harmittaa se ihmisten määrä, jotka eivät suostu palvelun ajaksi laittamaan maskia. Vaikea siinä on turvaväliä toteuttaa.

Typeryksiä tuntuu riittävän. Niitä saakin mulkoilla, vaikka mitä ne siitä piittaa, oma ahterihan se vaan kiinnostaa.

Vierailija
2/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan ymmärrä miksi se on niin kauhean vaikeeta pienellä teolla suojata muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan ymmärrä miksi se on niin kauhean vaikeeta pienellä teolla suojata muita.

Miksei saisi käyttää turvaväliä kun se on tehokkain?

Vierailija
4/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sekoilet? Ei maski anna mitään lisäsuojaa, jos pitää ne turvavälit.

Vierailija
5/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten kun turvaväli ei toteudu?

Vierailija
6/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi se on SUOSITUS? Koska Suomen laki ei nyt vaan taivu siihen pakkoon. 

Vierailija
7/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nykyisin kaupassa vain iltamyöhällä (ilman maskia).

Tämä suojaa varmasti paljon enemmän kuin se, että kävisin siellä töiden jälkeen maskin kanssa, kun kaikki muutkin on siellä.

Vierailija
8/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö miksi se on SUOSITUS? Koska Suomen laki ei nyt vaan taivu siihen pakkoon. 

Ja niin kauan kuin se on suositus, maskipäät pitäkööt kuononsa kiinni. Ei kuulu heille, mitä muut tekee. Ei ole suositeltavaa polttaa tupakkaa eikä juoda olutta, silti moni tekee niin ja se on heidän asiansa.

Vierailija
9/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pakko toteutua jos koitetaan välttää tautia.

Vierailija
10/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis kampaajalla ei saa käydä? Tai hierojalla? Hammaslääkärissä?

Vierailija
11/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mityä tarkoitat, koska koronatoimiksi on mainittu kolme (3) asiaa, joilla saadaan pandemiaa hillittyä, ja maskit on yksi niistä. Turvavälit on toinen, käsienpesu kolmas. Nämä YHDESSÄ on tehokkain ja paras keino päästä joskus eteenpäin tässä asiassa. Turvaväli ei aina toteudu vaikka kuinka haluaisi, viereesi yhtäkkiä tuleekin ihmisiä joita et voi heti väistää ja yskäiset, tai itsepalvelukassat onkin suljettu ja joudut kassan kanssa vaihtamaan pari sanaa ilman maskia jne. Tottakai turvaväli on paras (kotonapysymisen lisäksi) mutta siitä ei olekaan kyse. Vaan siitä että maskit on se toinen asia, jolla tilannetta helpotetaan. Mikset tee sitä? 

Vierailija
12/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai siis kampaajalla ei saa käydä? Tai hierojalla? Hammaslääkärissä?

saa, mutta jos jommalla kummalla on korona niin sitten on toisellakin.

Vierailija
13/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mityä tarkoitat, koska koronatoimiksi on mainittu kolme (3) asiaa, joilla saadaan pandemiaa hillittyä, ja maskit on yksi niistä. Turvavälit on toinen, käsienpesu kolmas. Nämä YHDESSÄ on tehokkain ja paras keino päästä joskus eteenpäin tässä asiassa. Turvaväli ei aina toteudu vaikka kuinka haluaisi, viereesi yhtäkkiä tuleekin ihmisiä joita et voi heti väistää ja yskäiset, tai itsepalvelukassat onkin suljettu ja joudut kassan kanssa vaihtamaan pari sanaa ilman maskia jne. Tottakai turvaväli on paras (kotonapysymisen lisäksi) mutta siitä ei olekaan kyse. Vaan siitä että maskit on se toinen asia, jolla tilannetta helpotetaan. Mikset tee sitä? 

Ainakin aiemmin meiltä opastettiin, että tartuntariski on silloin, jos on yli 15 minuuttia alle 2 metrin etäisyydellä...

Tällöin kampaajakäynnillä maski olisi perusteltu, mutta hiljaiseen aikana kaupassa käydessä ei.

Vierailija
14/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aiemmin meiltä opastettiin, että tartuntariski on silloin, jos on yli 15 minuuttia alle 2 metrin etäisyydellä...

Tällöin kampaajakäynnillä maski olisi perusteltu, mutta hiljaiseen aikana kaupassa käydessä ei.

No ajatellaan sitten niin, että todellakin pidät turvavälit kaikkiin jatkuvasti ja koko ajan. Pystyt elämään kaiken aikaa niin, ettet juuri ole kenenkään kanssa tekemisissä. Miksi ihmeessä sitten kitiset maskeista? Suurimman osan ihmisistä todellakin tarvitsee pitää maskia, koska turvavälit eivät toteudu 100% koko ajan. Jos olet poikkeus, miksi siitä pitää mussuttaa? Jos joku vilkaisee sua ikävästi, olet siis paikassajossa on muita ihmisiä, ehkä heitä ärsyttää sun maskittomuus, ymmärrettävää. Mutta jos itse olet 100% turvavälin suojassa, mikä on ongelma? 

Vierailija
15/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sairaanhoitopiirin ohjeissakin sanotaan, että altistumiseksi ei lasketa sitä, jos joku kävelee käytävällä ohi. Täällä oli ensin suositus, että maski päähän kun turvaväliä ei voi pitää, mutta nyt se vaihtui siihen, että maski päälle aina julkisissa sisätiloissa.

Minäkin asioin vain ruuhkattomaan aikaan ja olen alkanut pitää maskia. En jaksa sitä, että vieraat ihmiset tulisivat sättimään maskittomuudesta. Haluan kulkea huomaamattomana.

Vierailija
16/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt aiemmin maskia, mutta kun aloitin työt koronajäljittänä, olen oppinut ymmärtämään maskin arvon. Enää en kehtaisi olla ilman. Täällä kysytään tarkasti koronaan sairastuneilta onko heillä ollut maskia tilanteissa, joissa ovat olleet muiden ihmisten kanssa kontaktissa ja jos ei ole ollut - ovat ne ihmiset sitten altistuneet koronalle. (riippuen tietysti kontaktin pituudesta ja turvaväleistä myös)

Vierailija
17/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos vaikka aivastat, niin turvaväli häviää samantein ja räkäsi lentää.

Vierailija
18/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitänyt aiemmin maskia, mutta kun aloitin työt koronajäljittänä, olen oppinut ymmärtämään maskin arvon. Enää en kehtaisi olla ilman. Täällä kysytään tarkasti koronaan sairastuneilta onko heillä ollut maskia tilanteissa, joissa ovat olleet muiden ihmisten kanssa kontaktissa ja jos ei ole ollut - ovat ne ihmiset sitten altistuneet koronalle. (riippuen tietysti kontaktin pituudesta ja turvaväleistä myös)

Tuossahan on ihan vain tehty päätös, että maskia pidettäessä ei lasketa "virallisesti" altistuneeksi. Tutkimustietoon tuo linjaus ei voi mitenkään perustua. Siitä ei oikeasti ole tietoa, onko maskin pitäminen/pitämättömyys vaikuttanut riskiin tartuttaa tai altistua.

Vierailija
19/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaistutkimus: Kasvomaskeista on merkittävää hyötyä

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c1d85658-a35c-4cc4-a68e-ad64d091…

Vierailija
20/63 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, älä tunge tänne tota iltalehden paska uutisointia. Ihan fakta on se ,että maksi ei suojaa koronalta ja saa käyttäjän kehon hiilidioksitason nousuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi