Tunnetko erotapauksia isä on saanut lapset?
Siis tilanteessa jossa äiti sekä isä molemmat ovat hakeneet huoltajuutta. Millä perusteella lapset menivät isälle?
Kommentit (47)
Joko äiti vapaaehtoisesti luopunut tai on alkoholisti, narkkari, mielenterveys reistailee
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:29"]
Tiedän. Molemmat vanhemmat fiksuja. Isällä oli varaa palkata parempi lakimies?!
Lisäksi lapset kaksikielisiä ja äidin luona toisn kielen opiskelu ei olisi onnistunut.
[/quote] sama koulutus lakimiehillä
Mun työkaverin lapset jäi isälleen. Olivat jo teinejä tai liki. Eivät halunneet muuttaa omakotitalosta tai vaihtaa koulua. Isä on ollut oikein hyvä isä, ja lapset on menestyneet hyvin.
Tiedän, äidin mt-ongelma. Äiti ei ensin ymmärtänyt edes laittaa vastinetta oikeuteen koska hänelle sanottiin ettei varmaankaan saa ketään puoltamaan ja auttamaan, ja tuskin on mahdollisuuksia, toisen lapsen kohdalla äiti luovutti itse koska ei jaksanut sossun "auttamistoimenpiteitä" enää.
Tiedän. En ole sataprosenttisen varma miksi lapset määrättiin isälle, mutta yksi syy oli kai se, että nainen lähti yksin yhteisestä kodista ilman lapsia. Halusi heidät silti, mutta ei saanut. Teki siinä kai hölmösti, että luuli saavansa lähdettyäänkin lapset.
Mutta ei kai tuo voi olla ainoa syy? Vai?
Isäni sai huoltajuuden, koska emme halunneet muuttaa äidin kanssa. Kyllä lapsia kuunnellaan!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:38"]
Tiedän. En ole sataprosenttisen varma miksi lapset määrättiin isälle, mutta yksi syy oli kai se, että nainen lähti yksin yhteisestä kodista ilman lapsia. Halusi heidät silti, mutta ei saanut. Teki siinä kai hölmösti, että luuli saavansa lähdettyäänkin lapset.
[/quote]
No ei voi olla:)
lapset lähtivät eron myötä kanssani mutta kun sain opiskelupaikan kysyin lasten isältä haluaisiko hän ottaa lapset. Halusi. Lapset olisivat halunneet jäädä minulle mutta tilanne oli sellainen että olin jo kolmekymppinen ja ilman koulutusta joten kouluttautuminen oli fiksu veto. Lapset muuttivat jonkun ajan päästä taas luokseni.
Mun mielestä tälläiset ketjut ovat typeriä. Minäkin kuulin aikanani kaikenlaisia oletuksia että miksi muka lapset asuivat isällään ja silloin se oli aika loukkaavaa. Esimerkiksi yksi tyyppi jota en edes tuntenut tuli minulle joskus sanomaan kun kävin vanhoilla kulmilla että miten kehtaan näyttää itseäni kun alkoholismin takia olin kuulemma jättänyt lapseni ja joku toinen oli kuullut etten olisi rahallisesti pystynyt huolehtimaan lapsista. Kolmas taas tiesi minuakin paremmin että olin lähtenyt jonkun hampuusin matkaan. Miettikääs hiukan ennenkuin ulostuotte oletuksianne siitä miksi missäkin perheessä tehdään tietynlaisia päätöksiä. Kaikki syyt eivät ole negatiivisia tai skandaalimaisia.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:38"]
[/quote]
No ei voi olla:)
lapset lähtivät eron myötä kanssani mutta kun sain opiskelupaikan kysyin lasten isältä haluaisiko hän ottaa lapset. Halusi. Lapset olisivat halunneet jäädä minulle mutta tilanne oli sellainen että olin jo kolmekymppinen ja ilman koulutusta joten kouluttautuminen oli fiksu veto. Lapset muuttivat jonkun ajan päästä taas luokseni.
Mun mielestä tälläiset ketjut ovat typeriä. Minäkin kuulin aikanani kaikenlaisia oletuksia että miksi muka lapset asuivat isällään ja silloin se oli aika loukkaavaa. Esimerkiksi yksi tyyppi jota en edes tuntenut tuli minulle joskus sanomaan kun kävin vanhoilla kulmilla että miten kehtaan näyttää itseäni kun alkoholismin takia olin kuulemma jättänyt lapseni ja joku toinen oli kuullut etten olisi rahallisesti pystynyt huolehtimaan lapsista. Kolmas taas tiesi minuakin paremmin että olin lähtenyt jonkun hampuusin matkaan. Miettikääs hiukan ennenkuin ulostuotte oletuksianne siitä miksi missäkin perheessä tehdään tietynlaisia päätöksiä. Kaikki syyt eivät ole negatiivisia tai skandaalimaisia.
[/quote]
Joo, mutta tuossa keississä, jonka tiesin asiasta riideltiin oikeudessa. Eikös aloittaja tarkoittanut sellaisia tapauksia?
26
No nyt tästä yrittää saada joku katkera ero isä hyviä vinkkejä millä latistaa äitiä.
Tunnen. Asia oli oikeudessa äidin aloitteesta ja molemmat halusivat lapsen. Ensimmäisellä kertaa äiti "sai" hänet, vaikka isä väitti, ettei äidin elämänhallinta riitä yksinhuoltajuuteen. Kävi ilmi, että isä oli oikeassa. Lopulta isä haki uudessa oikeudenkäynnissä lasta luokseen asumaan, kun äiti ei antanut häntä vapaaehtoisesti, vaikka olosuhteet olivat sellaiset, että huostaanottoa harkittiin. Lapsi oli vaan saatava turvaan. Diagnoosia äidillä ei ollut eikä sellaista tarvittu, koska päätös lapsen asumisesta tehdään lapsen voinnin perusteella, ei vanhemman. Lapsi tarvitsi hoitoa, mutta äiti kielsi hoidon tarpeen, siinä syy, miksi asuminen siirrettiin isälle.
Minulle jäi lapset, äiti päätti lähteä kouluun toiselle paikkakunnalle, josta löysi paremman. Erohan tuosta tulee.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:19"]
No nyt tästä yrittää saada joku katkera ero isä hyviä vinkkejä millä latistaa äitiä.
[/quote]
Ihan aiheesta, kun miettii, kuinka vaikeaa miesten on saada lapset. Jos kumpikin on kunnollisia.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:22"]
Minulle jäi lapset, äiti päätti lähteä kouluun toiselle paikkakunnalle, josta löysi paremman. Erohan tuosta tulee.
[/quote]
Hei, ootko kirjoitellut aiheesta Mitäs nyt -palstalle...?
Miksi isän pitäisi saada lapset jos molemmat ovat kunnollisia? :D
Koska lapsia ei voida jakaa , niin mielestäni lapset jää sille, jonka luona on paras. ei äidillä ole etuoikeutta.
Miksei huoltajuutta voida jakaa, jos molemmat ovat kunnollisia? Ei tietenkään äidillä ole etuoikeutta, mutta kunnollinen vanhempi kykenee näkemään lasten edun ja toimimaan sen mukaan. Jos molemmat vanhemmat ovat hyviä, he voivat jakaa lasten huoltajuuden.
Harmittavan harvoin vaan ne isukit oikeasti haluavat niitä lapsia itselleen...useimmiten ovat vana ihan tyytyväisiä että äiti suostuu ottamaan lapset.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 22:42"]
Harmittavan harvoin vaan ne isukit oikeasti haluavat niitä lapsia itselleen...useimmiten ovat vana ihan tyytyväisiä että äiti suostuu ottamaan lapset.
[/quote]hmm...
"Faktaa Suomessa 88 % erolapsista jää asumaan äidin kanssa mutta niistä tapauksista,joissa isäkin on halunnut lapset luokseen asumaan, on puolissa lähihuoltajaksimäärätty isä. Eli ei ole mitenkään sanottua, että lapset jäävät aina äidille erossa,joskaan isät eivät ilmeisesti kovin usein halua jäädä lähivanhemmiksi. Aivan pienille lapsille pidetään Suomessa äidin läheisyyttä tärkeänä."
http://www.miessakit.fi/easydata/customers/miessakit/files/Liitetiedostot/Voiko_isakin_olla.pdf
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 21:24"]
Tiedän.. itseni. Toki en hakenut huoltajuutta vaan tämä oli puhtaasti lasten tahto ja lasten äiti kunnioitti lasten tahtoa.
T: yh-iskä
[/quote]
oletko oikea ihminen? mä haluun sut
Joo kyllä minunkin tuttavapiirissä menee niin että isät eivät ole halunneet lapsia itselleen. Mutta tiedän kaksi tapausta, joissa molemmat vanhemmat halusivat lapset ja sitten riideltiin oikeudessa. Molemmissa isä sitten sai lapset, toisessa perheessä äiti muutti ulkomaille ja katsottiin, että lasten on parempi asua Suomessa ja lapset myös itse halusivat jäädä Suomeen. Äidilleen olisivat muuten halunneet, mutta eivät halunneet muuttaa. Heillä menee hyvin.
Toisessa tapauksessa katsottiin, että lasten on parempi jäädä isälleen, koska isä jäi asumaan perheen taloon maalle ja äiti muutti kaupunkiin kerrostaloon. Lapsille olisi tullut koulunvaihdos yms. Tosin lapset sitten vuoden päästä muuttivat äidilleen, kun isä ei jaksanut laittaa ruokaa eikä oikein käydä kaupassakaan, ei siivota eikä pestä pyykkiä ja lisäksi viikonloput meni ankarasti juhliessa.