Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soitin sikiön vähäisten liikkeiden takia neuvolaan

Vierailija
24.04.2014 |

Th laittoi suoraan lähetteen äitipolille. Kysyin olisinko voinut tulla käymään neuvolassa, mutta siellä ei kuulemma voida tehdä mitään, joten ohjasivat heti sairaalaan.

Vauvalla oli onneksi kaikki hyvin. Huoleni otettiin tosissaan ja käynnistä jäi muutenkin hyvä mieli (tämä oli minulle uutta julkisella). Jäin kuitenkin miettimään onko tuo ihan normaali käytäntö muuallakin? Kun neuvolassakin kuitenkin on ultra ja osaavaa henkilökuntaa. Tuohan nostaa kynnyksen lähteä varmistamaan tilanne hirmu korkeaksi.

Meidän sairaalareissulle kertyy matkaa alle 100 km, mutta monilla matkat ovat moninkertaiset. Näin epävarmana enisisynnyttäjänä muutenkin joutuu koko ajan pohtimaan, että huolehtiiko turhasta, tai toisaalta olisiko pitänyt lähteä joko edellisenä iltana...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ihan normaali käytäntö. Jos lapsella olisi hätä, niin synnytys olisi voitu käynnistää. Neuvola ei voi tosiaan tilanteelle mitään. Lisäksi synnärillä on myös erikoislääkärit, joilla on enemmän osaamista kuin terveyskeskuslääkärillä.

Jos lapsella on hätä, niin neuvola on vain turha hidaste.

Vierailija
2/4 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaava tilanne ja onneksi kaikki oli hyvin. Olin kyllä erittäin tyytyväinen että asia otettiin niin "tosissaan" vaikka vähän sitten jotenki nolotti että oli vaivaksi :) soitin kylläkin suoraan jorviin jossa kehottivat tulla käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoilla joilla lapsi voisi syntyessään selviytyä, on jokaisella oikeus mennä ihan soittamattakin synnytysvastaanottoon jos on esimerkiksi tuollaine huoli vauvasta.

Vierailija
4/4 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollainen on lääkäriasia, ei th pystyisi auttamaan jos on hätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä