Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammasimplanttien korkea hinta

Vierailija
08.12.2020 |

Hei!

Onko muilla kokemuksia hammasimplanttien hinnoista?

Kävin pyytämässä arvion itselleni ja kauhistuin! Minun tapauksessani on kyseessä siis kokonaiset leuat eli omia hampaita minulla ei enää ole. Eli nyt minulla on siis kokoproteesit, eli tekohampaat, sekä ylhäällä että alhaalla. Ja ajatuksena oli laitattaa ainakin alas implantiti mihin sitten tulisi proteesi kiinni. Kun se on vähitellen korjauksista ja uusimisesta huolimatta aika löysä ja irtoilee koko ajan. Yläleuassa proteesi pysyy paremmin, joten sen kanssa ei ole niin kiirettä tai pakkoa sinänsä. Mutta yläproteesi on puheen kannalta vähän hankala eli jotenkin suhisee minulla eikä siihen korjailut ole auttaneet, joten sen vuoksi olisi kiva laittaa implantit joskus sinnekin.

Tosiaan nyt sitten hain arvion ja tosiaan kauhistuin. Ja pyysin aluksi arvion alaleukaan ja siihen se sitten jäikin. Olin ajatellut että se olisi kaksi implanttia ja ehkä 3000 tai korkeintaan 4000e riittäisi, mutta arvio olikin n.9000-10000e tai vaihtoehtoisesti 13000-14000e! Pitäisi laittaakin vähintään 4 implanttia tai mieluummin jopa 6, ja sitten tehdä niiden varaan sellainen metallikisko mihin sitten proteesi "napsautetaan" kiinni.

Jotenkin se nyt liittyi suuni ja ikenien yms muotoon ja nykytilaan että tämä olisi se paras ratkaisu. Mutta eihän tuollaiseen ole kellään varaa!

Tietääkö kukaan asiasta tarkemmin jos olisi vaikka ammattilainen tai onko kellekkään täällä laitettu jotain tuollaisia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että se on järjettömän kallis, kannattaa muistaa, että kaikille se implanttien laitto ei onnistu. Tulee tulehdusta jne. Hinnan hammasremontille voi laskea tänä yleensä siten että yksi implantti on noin 2000 - 3000 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aihetta sivuten kysymys ap:lle kokoproteeseista. millaiset ne tosiaan on? miltä ne tuntuu? onko sulla ollut kauan? minkä ikäinen olet? huomaako muut? mitä muut on sanoneet? niiden kanssa on vissiin niin hankalaa kun haluat implantit? :( kerro niistä. mulle on sellaisia jo ehdoteltu ja se taas hirvittää mua! omat on risat ja monta jo poistettu mutta en tiedä. inhottaa juurihoidot ja poraukset mutta hirvittää vielä enenmmän ajatuskin että kaikki pois! :(

Vierailija
4/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Risahammas!

Voin toki mielelläni kertoa sinulle kokoproteeseista. Olisin silloin itsekkin mieluusti niistä jolta kulta kokemuksia kuullut kun minulle niitä ruvettiin laittamaan. En silloin itsekkään saanut muuta kuin sen verta vinkkejä että "on ne paremmat kuin risat omat" ja "kyllä niillä pärjää" ja "on niitä monilla muillakin" ja sitä rataa. 

No nyt voin 7 vuoden kokemuskella sanoa että kyllä nuo kaikki paikkaansa pitää! Olen iältäni nyt 45 ja minulle siis laitettiin nämä syksyllä 2013 kun olin 38. Oletko itse minkä ikäinen nyt sitten? Ainakin minulle hammaslääkäri ja erikoishammasteknikko on kovasti vakuutellut että kyllä minun iässäni olevia on muitakin joilla on "tekohampaat" ja on nuorempiakin. Edellis syksynä kun minulle tehtiin uusia proteeseja niin tapasin siellä erikoishammasteknikon odotushuoneessa minua ainakin 10-15 vuotta nuoremman naisen ja rupesimme juttelemaan. Hänelle oli hiljattain laitettu kokoproteesit syömishäiriön pilaamien hampaiden tilalle. Eli on meitä täällä muitakin että älä huoli!

Näihin tottumiseen kannattaa varata reilusti aikaa kun kyllhän tämmöiset oudolta aluksi suussa tuntuu ja  syöminen ja puhuminen on vaikeaa. Itse koitin vaan kovasti puhua paljon heti alusta asti mutta kyllä minulla ainakin puhuminen oli aluksi tosi epäselvää. Meni kyllä paljon viikkoja ja enemmänkin kuukausia että suu ja puhuminen alkoi tuntua helpommalta. Mutta niin kuin kirjoitin niin ässät minulla suhisee edelleen ja se ei kai sitten häviä. 

Yläproteesi tosiaan pysyykin suussa hyvin paitsi joskus aivastaessa voi irrota ja joskus syödessä. Mutta alaproteesi on ruvennut minulla hankalaksi. Se ei meinaa aina pysyä vaikka käytän kiinnitystahnaa ja sen vuoksi nyt niitä implantteja mietin. Mutta taitaa jäädä haaveeksi hinnan takia!  

No kysyit huomaako muut? No sitähän en aina tiedä muut miettii! Mutta kyllä joskus aina huomaan että joku tuijottaa suuhuni ja kai se merkki on että on huomannut jotain. On joskus joku kysynyt varsinkin alussa onko minulla "uudet hampaat". No ei auttanut kuin kertoa että on. Sellaiset jotka tuntee niin moni tietääkin kun oli aika paljon hankaluuksia ja hoitoja minulla omien hampaiden kanssa ja oli jokunen poistettu ja sitten selliaset osaproteesitkin mistä näkyi ne kiinnitykset. Ja sitten tuli suorat hampaat täysi rivi ylös ja alas ja kai ne varsinkin ensimmäiset oli vähän luonnottoman näköiset yhtäkkiäkin sitten. Kannattaa siis siihen varautua että kyllä muut huomaa. Mutta mitäpä sitten kun onhan jollakin silmälasit ja jollakin kuulokoje.

Parempi tekohampaat kuin ilman hampaita. Tai parempi kuin ne kivut ja isot hoidot. Tiedän kyllä millaista sekin on ja omallalailla tämä oli silloin helpotuskin. Tiedän täysin miten se ensin hirvittää ja pelottaakin mutta en itse ole kyllä katunut yhtään. Omat ehjät hampaat suussa mieluummin olisin kuin tekohampaat suussa mutta kun ei omia ehjiä minulle suotu. Minulle sanottiin että voidaan ehkä vielä vuosi-kaksi jatkaa korjailuja mutta siinä ei ole mitään järkeä. Joten luotin ammattilaisiin ja annoin vetää kaikki pois. Kyllä ne ammattilaiset tietää mikä on paras ratkaisu eikä ne varmasti turhaan kokoproteeseja ehdota vaan on silloin jo pakko tai ainakin varmasti järkevin vaihtoehto. 

Toivottavasti tästä oli sinulle apua. Ota härkää sarvista ja luota hammaslääkäriisi ja anna laittaa sinulle ehjät hampaat. Itse ainakin tekisin saman vielä uudestaankin. Vaikka ne ehjät ei ole omat niin on ne tosiaan paljon paremmat kuin risat omat. Ja jos vielä kaipaat lisää tietoja tai kokemuksia niin kysy pois vaan!

Vierailija
5/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvitellä myös mitä maksaa Virossa. Siellä on erittäin hyvää ammattitaitoa ja varmasti puolet halvempaa

Vierailija
6/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos sulle ap selvityksestä. vähän jopa helpotti ahdistusta tuo sun kertomus. toisaalta lisäsi kun tajusin et mun vaan pitäis kans tehdä sama. mä oon 42 ja mulle sanoi hampilääkäri jo monta vuotta sitten että saat tekohampaat ennen nelikymppisiä. enpä saanut mutta ei tosin kaukana ole. :/ periaatteessa sanottu siis jo että heti kun vaan sanon ok niin hampaat lähtee ja tekarit tulee mutta väkisin ei vielä oteta. tietysti lohduttavaa sekin? silti jatkuvat säryt ja ainainen hampilääkärissä ja päivystyksessä ramppaaminen syö naista tosi pahasti. :( ehkä pitäisi munkin uskaltaa luovuttaa. tiedä häntä. iso päätös ja meinaa hirvittää liikaa! 

Vierailija
7/7 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti laitatti reilu vuosi sitten itselleen 60-vuotislahjaksi sellaiset mini-implanttiruuvit kun juurikin alaproteesi ei pysynyt ollenkaan paikoillaan. Maksoi muistaakseni 3800 euroa ja oli kai aika helppo toimenpide. Olin kyytimässä ja kesti vajaan kaksi tuntia siellä huoneessa. Laittoivat saman proteesin ja siihen ne kiinnikkeet sitten myöhemmin. Hän on ainakin ollut ihan tyytyväinen. Proteesit olleet hänellä jo reilu parikymppisestä, kun silloin ennen kai laitettiin aika helposti heti. Käsittääkseni nuo ei sovellu kaikille, mutta oletko Ap selvittänyt noita kohdaltasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi