Kun mökin alla on näkyvä tila, ja sen näkösuojana on sellainen puuristikkorakenne, niin mikä sellaisen oikea nimi on?
Kommentit (20)
Ryömintätila, sinne menemällä voi tarkistaa rakennuksen alapohjan kunnon.
Rossipohja tai tuulettuva alapohja kai se virallisesti on.
Silta? Tai siis puhutaan että kissa lymyää sillan alla kun se on siellä talon alla.
Hemmetti.
Lapsena kun äiti heitti jotain hemmettiin, hän kävi paiskaamassa sen kivijalan kivien välistä lattian alle.
Siellä oli kaikenlaista rikkinäistä astiaa jne romua ennen nykyaikaista jätehuoltoa ja kierrätystä.
Sen oikea nimi on Ross. Ross Bottom.
Rosie Bottom, jos talo on naaras.
Kiitos ja anteeksi että muotoilin kysymyksen väärin: haussa on siis sen ristikon nimi! Sen näkösuojan :)
"Mökin alapohjan suojaristikko" ?
Unelma Säleikkö
(Turhapuroista tuttu)
Minä ymmärsin mitä tarkoitit, yritin etsiä, enpä löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos avusta kuitenkin! Säleikkö ja mökki sanoilla löytyy kyllä kuvia siitä mitä tarkoitan. Voihan tuollaiset sitten itse nikkaroida myös. Mutta haluaisin kyllä tietää paljon maksaisi jos valmiina saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos avusta kuitenkin! Säleikkö ja mökki sanoilla löytyy kyllä kuvia siitä mitä tarkoitan. Voihan tuollaiset sitten itse nikkaroida myös. Mutta haluaisin kyllä tietää paljon maksaisi jos valmiina saisi.
Minulta saisit tulla hakemaan ilmaiseksi. Tarkoitus on laajentaa terassia.
Vierailija kirjoitti:
Se on sokkeliristikko.
No niinhän se on. Kiitos paljon sinulle!
ap
Minäkin olen kerran tilannut mökille puusepältä sellaisen mutta nyt vasta kuulin nimen 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta saisit tulla hakemaan ilmaiseksi. Tarkoitus on laajentaa terassia.
Kiitos! Tämä palsta on niin täynnä mielipidekeskustelua, joka melkein aina kärjistyy rumasti. Mutta mielestäni aina kun kysyn neuvoa niin saan tosi hyviä ja kivoja vastauksia, tämäkin! Jos olet Uudeltamaalta, niin laita Toriin, jos minä en hae niin joku saa tarpeeseen ne kyllä. Mukavaa joulunodotusta!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ja anteeksi että muotoilin kysymyksen väärin: haussa on siis sen ristikon nimi! Sen näkösuojan :)
Sillä ei taida olla omaa erityistä nimeä, koska se ei ole rakennuksen rakenteen kannalta merkityksellinen. Ryömintätilan suojaristikko (?) estää isompien eläinten kuten mäyrän tai supikoiran rymyämisen talon alla käytäviä kaivamassa. Ristikko vaikuttaa mös rakennuksen ulkonäköön.
Lattian alus.