Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka nauttii joulussa eniten siitä valmistelusta ja odotuksesta?

Vierailija
08.12.2020 |

Mistähän se johtuu? Kaikkein parasta on suunnitella ja valmistella ja fiilistellä etukäteen. Sit kun joulu koittaa, niin kaikki on vähän blaah...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kun jouluaatto koittaa, odotan että se ja muut joulunpyhät on nopeasti ohi....

Vierailija
2/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Ei joulu tuntuisi niin joululta ellei sitä valmistelisi mitenkään.

Tykkään kyllä jouluaatostakin, kun silloin on läheisimmät koossa, mutta se on ohi aina niin nopeasti. Ja joulupäivänä on mukava herätä kun on kaikki se aaton tohina tiessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Kun jouluaatto koittaa, odotan että se ja muut joulunpyhät on nopeasti ohi....

Oletko koskaan miettiny mistä se johtuu?

Vierailija
4/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jouluihmisiä, mutta nautin myös itse joulusta. 

Valmistelu on energistä ja aktivoivaa, jonka jälkeen on hyvä osata kiittää itseään rentoutumalla sekä vain nauttimalla rauhasta kodissaan.

Olisiko siinä valmistelussa myös odotuksia muiden kiitoksista ja kehuista? Suorittamisen pakkoa, jolloin ei osaa päättää jouluprojektiaan ja menee jouluna vielä ylikierroksilla? Pyrkii  niin täydellisyyteen, ettei ole tyytyväinen jouluna ja miettii miten tuonkin olisin voinut tehdä paremmin? Tai vertaa omaa jouluaan muihin ja antaa somen hapattaa ne omat kivat tunnelmat ja ajatukset?

Vierailija
5/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yks parhaista asioista jouluna on koristeet! Ehkä siks se laittaminen on parasta siinä. Kun niitä on sitten hetken aikaa. katsonut niin ehkä alkaa kyllästyttää? Kyllä sitä muistaa kanssa sen lapsuuden joulupukin odotuksen ja kuinka se sitten purkaantui aatto iltana. Luulen, että tuollakin on merkitystä!

Vierailija
6/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jouluihmisiä, mutta nautin myös itse joulusta. 

Valmistelu on energistä ja aktivoivaa, jonka jälkeen on hyvä osata kiittää itseään rentoutumalla sekä vain nauttimalla rauhasta kodissaan.

Olisiko siinä valmistelussa myös odotuksia muiden kiitoksista ja kehuista? Suorittamisen pakkoa, jolloin ei osaa päättää jouluprojektiaan ja menee jouluna vielä ylikierroksilla? Pyrkii  niin täydellisyyteen, ettei ole tyytyväinen jouluna ja miettii miten tuonkin olisin voinut tehdä paremmin? Tai vertaa omaa jouluaan muihin ja antaa somen hapattaa ne omat kivat tunnelmat ja ajatukset?

Ai ainakaan mulla. Ei kukaan tiedä mitä teen, en jaa somessa tai muutenkaan esittele valmisteluja. Enkä tarvi kehuja perheenjäseniltäkään, me tehdään yhdessä rauhassa ja harmoniassa ja pikkuhiljaa. Ei mitään täydellisyyden tavoittelua. Aloitetaan hyvissä ajoin, niin ehditään mitä halutaan ehtiä. Kyllä ainakin itsellä se ilo tulee aidosti sisältä sellasista pienistä arjen hetkistä. ♡

Ap

Vierailija
7/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Musta on ihanaa nimenomaan se joulun tekeminen, silleen stressittömästi kaikkea semmoista mikä on kivaa. Askarteluja, leipomista, koristelua ja kuusi laitetaan jo pari viikkoa ennen aattoa. Ja sitten kun aatto on ohi niin se isoin joulun fiilis on jo vähän ohi. Ja siis esim en tykkää tehdä mitään laatikoita niin en tee niitä ollenkaan jne.

Vierailija
8/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti joulun jälkeen iskee uuden uuden suunnitelmat :D

Ap

Vierailija
9/9 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälti näin, mutta joulupäivä on mielestäni hieno juhlapäivä.