Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyykö Kela ison vesilaskun toimeentulotuessa?

Vierailija
07.12.2020 |

?
Pelkään miten käy nyt joulukuussa

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko täydentävää tt-tukea laskuun ?

Vierailija
22/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuotaako jossain vai lotraatko tuhottomasti?

Huoltomies on käynyt tarkastamassa asunnon, ja vuotoa ei sen perusteella pitäisi olla.

Mielestäni en lotraa. Jotkut naapurini saavat jopa PALAUTUSTA sen ennakon maksun jälkeen, kun tasaus on tehty. En voi ymmärtää, yksikin naapuri sanoi että hän pyörtyisi jos tulisi tuollainen lasku [kuin minulla]. Tosin esim. yhdelle entiselle työkaverilleni tulee vielä isompi lasku kuin minulle, että voi tämä mahdollista olla kyllä. Pyykit pesen omassa koneessa enkä talon pyykkituvassa, mutta ei sen nyt pitäisi tätä selittää.

Ap

Niissä naapureissa ei oikeasti asu ketään. Kun muuttavat niin ei ole kuin tuoli ja retkipatja mukana. Kaupassa eivät käy koskaan eikä wolttikuskikaan köy koskaan ovella. En tiedä miten elävät kun eivät ruokaa osta koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maksan itse, kun jouduin juuri työttömäksi. Peruspäivärahasta, asumistuesta ja toimeentulotuesta ei riitä yhteensä sekä vuokraan että vesilaskuun. Miten maksan itse kun ei ole rahaa? Jätän toisen maksamatta ja odotan häätöä? 

Sovit välittömästi osamaksusuunnitelman sille isolle vesilaskulle. Se on myös vuokranantajan etu, että se tulee edes osissa hoidettua.

Jatkossa säästät vettä. Esim. joka päiväinen 10 minuutin suihku aiheuttaa jo vesimätkyt, jos ei pysty säästämään paljon kaikessa muussa (tiski, pyykki,  muu vedenvalutus, wc). 

Vierailija
24/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuotaako jossain vai lotraatko tuhottomasti?

Huoltomies on käynyt tarkastamassa asunnon, ja vuotoa ei sen perusteella pitäisi olla.

Mielestäni en lotraa. Jotkut naapurini saavat jopa PALAUTUSTA sen ennakon maksun jälkeen, kun tasaus on tehty. En voi ymmärtää, yksikin naapuri sanoi että hän pyörtyisi jos tulisi tuollainen lasku [kuin minulla]. Tosin esim. yhdelle entiselle työkaverilleni tulee vielä isompi lasku kuin minulle, että voi tämä mahdollista olla kyllä. Pyykit pesen omassa koneessa enkä talon pyykkituvassa, mutta ei sen nyt pitäisi tätä selittää.

Ap

Niissä naapureissa ei oikeasti asu ketään. Kun muuttavat niin ei ole kuin tuoli ja retkipatja mukana. Kaupassa eivät käy koskaan eikä wolttikuskikaan köy koskaan ovella. En tiedä miten elävät kun eivät ruokaa osta kosk

mitä mää just luin? Sekö on sen mittari, että asuuko vai ei, että käykö wolttikuski vai ei? Mulla ei ole tähän ikään mennessä vielä käynyt ja hengissä olen edelleen

Vierailija
25/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten maksan edes osissa kun on minimitoimeentulo. Vesilaskussa lämpimän veden hinta on 14.20/ kuutio mikä on todella kallista kun googletin.( Yksityinen vuokranantaja)

Kokeilen hakea myös täydentävää hyvivointialueelta

Vierailija
26/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän ei tarvitse peseytyä tai vettä juoda. Tai vessaa käyttää 

Vierailija
27/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin musta laisille. Nehän tuhlaavat vettä ihan järjettömästi.

Vierailija
28/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis korvaa. Ei kirvaa

Kyllä kela kirvaa avokätisesti, kuten myös sähkölaskun.

Vierailija
29/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitta sinuna kiinnostaisi miksi iso vesilasku  jos kulutus normaalia niin vielä enemmän kiinnostaisi. 

Vierailija
30/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten maksan edes osissa kun on minimitoimeentulo. Vesilaskussa lämpimän veden hinta on 14.20/ kuutio mikä on todella kallista kun googletin.( Yksityinen vuokranantaja)

Kokeilen hakea myös täydentävää hyvivointialueelta

Jos edes 10-20e/kk maksat, vältyt häädöltä. Vai haluatko mieluummin taivasalle, ja menettää luottotiedot vaivaisen vesilaskun takia? Mene pyytämään diakonialta ruoka kuponki, niin sen arvolla voit irrottaa rahaa vesilaskun lyhentämiseen. 

Vierailija
31/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kuusi vuotta sitten on näköjään ollut huoli sähkölaskusta.

Vierailija
32/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo kuusi vuotta sitten on näköjään ollut huoli sähkölaskusta.

Edit. vesilaskusta.

Vierailija
33/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole riittävän köyhä jos sulle tulee vesi

Vierailija
34/42 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen sitä, että tosi vesinuuka tuttuni joka pesee kaikki pyykkinsä taloyhtiön koneessa saa myös isoja vesilaskuja. Yksineläjä on, ei lemmikkejä eikä edes huonekasveja. Eikä saunokaan kun saunaa ei ole.

Voisiko niissä mittareissskin olla vikaa?

Lotraa kauan suihkussa päivittäin, käyttää jokaisella vessareissulla bideetä hartaasti ja tiskaa juoksevan veden alla joka ikisen astiankäytön jälkeen, ei siihen isoon vesilaskuun tuon kummempia toimenpiteitä tarvitse.

Vierailija
35/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken lämmin suihku tuntuu masentuneelle hyvältä. No, täytyy peseytyä lumihangessa jatkossa ja lopettaa vessan vetäminen että pysyy paremmin mielessä, että olen pelkkä työtön loinen kuitenkin 

Vierailija
36/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetken lämmin suihku tuntuu masentuneelle hyvältä. No, täytyy peseytyä lumihangessa jatkossa ja lopettaa vessan vetäminen että pysyy paremmin mielessä, että olen pelkkä työtön loinen kuitenkin 

Nikn oletkii!

Vierailija
37/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kuukauden vesilasku 200€ jollain????? Meillä on 100€. Mitä hemmettiä teette kaikella sillä vedellä? Onko teillä uima-allas?

Vierailija
38/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt kuudessa vuodessa saanut vesilaskun maksettua? Kuka idiootti nostaa vanhoja aloituksia esiin? 

Vierailija
39/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt kuudessa vuodessa saanut vesilaskun maksettua? Kuka idiootti nostaa vanhoja aloituksia esiin? 

No ehkä joku toinen, jolla on sama ongelma nyt 

Turhaa nimitellä ihmisiä.

Vierailija
40/42 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi maksaa eri paikkakunnilla eri summia. Rahastaako vuokranantaja kalliilla vedellä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä