kotiäiti! Miten paljon saat päivän aikana istua alas ja olla vain?
Ja mitä teet kun istahdat alas tai muuten kun ei tarvitse tehdä mitään "tärkeää"?Mulla on aika paljon sellaisia hetkiä. Lapsi on jo sen ikäinen, että jaksaa jo leikkiä itsekseen. Kokoajan ei tarvitse onneksi juosta perässä. ;-)
Ja kun mulla on vapaata aikaa, vietän suurimman osan ajasta täällä av-palstalla norkoillessa. :-D
Kommentit (7)
Noin 2-5 h riippuu päivästä. Joinakin päivinä siivoan enemmän ja joinakin istuskelen. Nyt laitoin vauvan nukkumaan ja annoin tuolle 2,5 vuotiaalle askarteluvermeet nii se pysyy tyytyväisenä vähän aikaa :)
Minuuteissa meillä lasketaan, esikoinen 6kk, vaativa tapaus. Ei nuku tuntikausia päiväunia, pikkupätkiä vaan. Valveillaoloajan vaatii kokoajan seuraa. Ja kun sitä ei joka sekunti tule, huutaa ja itkee ja raivoo, tälläisen metelin säestämänä laitan esim. ruoan. Illalla kun nukahtaa, on itse niin väsynyt että pian on mentävä maate että saisi nukuttua vähän. Aika raskassoutuista arki meillä :/
9 kk vauva. Päiväunia nukkuu korkeintaan yhteensä 3 tuntia 2-3 osassa. Illalla jää 1-2 tuntia vapaa-aikaa ennen kuin itse menen nukkumaan. Tästä ajasta voi vaihtelevasti käyttää aikaa vaunulenkkeilyyn, kotitöihin, rentoutumiseen, suihkuun, syömiseen, seksiin yms. Kun vauva on hereillä, niin pitää jatkuvasti vahtia ainakin toisella silmällä mitä se puhaa.
Suurimman osan päivästä. Lapset leikkivät keskenään suurimman osan päivää, ruokaa pitää niille välillä antaa, käydä pyllyä pyyhkimässä ym. Siivoamista ja remontointia olisi kyllä vaikka miten paljon, mutta olen niin uupunut aina että ei tahdo jaksaa mitään.