Tytöt ovat kuin miehiä ja pojat näyttävät naisilta
tulin suomeen takaisin v2008 ja ihmettelin että mitä vittua tällä tapahtuu?tytöt ovat kuin miehiä ja pojat näyttävät naisilta ..huhhuh sanon vaan mutta niinhän nytkin väsätään jotain tom of fin postmerkkiä joten kyllä on arvot HIEMAN hukassa suomessa.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:44"]
Mistä tulit takaisin, tynnyristä? Puolestani voit palata sinne vaikka heti.
[/quote]
Saksasta.
Minkäslaisessa maailmassa ap haluaisi elää?
Ja saavutetaanko se kieltämällä Tom of Finland postimerkit?
Täällä ollaan sen verran edistyksellisiä, että ihmiset saavat olla sellaisia kuin ovat, eikä tarvitse tunkea itseään mihinkään stereotyyppiseen sukupuolirooliin sosiaalisen paineen takia. En ole itse syntynyt Suomessa, vaan maassa jossa sukupuoliroolit on paljon vahvempia kuin täällä, ja minä suorastaan rakastan sitä, että täällä nykyisin molemmat sukupuolet voi olla omia itsejään eikä tule pilkatuksi tai hyljeksityksi, vaikkei olisikaan perinteisen sukupuolistereotyypin mukainen.
Itsekin olen tullut "äijämäisemmäksi" tyyliltäni ja puheiltani täällä, koska oikeasti EN ole mikään söpö sievistelevä flirttailija, kun ei ole tarve sellaista roolia vetää. Paria etsiville sukupuoliroolien väljentyminen on siinä mielessä kyllä huono asia, että samalla kun useimmat uskaltaa näyttää aidon, ei niin valtavan miehisen tai naisellisen itsensä, on kadonnut paljolti sukupuolten välinen flirtti ja kontaktinotto arjesta, ja varsinkin niillä jotka ei käy baareissa on usein aika vaikeaa löytää paria.
eikä pojat saa enää leikkiä inkkaria, sulta ne on pudonneet kanootista
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 09:44"]
[/quote]
Saksasta.
[/quote]
Et vissiin Hampurista? Tai juuri mistään muustakaan Saksan suurkaupungista?
Olen ap:n kanssa antaa mieltä ainoastaan siitä, että Suomessa ihmiset - sekä miehet että naiset - konstailevat itsensä monesti todella rumiksi ulkonäöltään... On liikaa meikkiä, omituisesti nypityt kulmakarvat, tatuointeja, yltiöhuomiohakuinen (muttei omalle kropalle sopiva) vaatetus, jne... Mutta LGBTI -ihmisten oikeuksien kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, enemmänkin estetiikan...
Väitätkö etteivät Tom of Finlandin hahmot näytä miehiltä?
Ai ap on Saksasta, heh.... Olen itse asunut puoli vuotta Hampurissa ja minusta siellä ainakin naiset oli vähintään yhtä äijämäisiä kuin suomalaiset naiset. Olisin kuvitellut aloituksesta että hän on ehkä jossain Ranskassa tai Italiassa, koska sielllä enemmänkin on korostettuja vielä nuo sukupuoliroolit...
Kyllä ne sukupuoliroolit taitaa olla vapaita kaikissa eurooppalisissa suurkaupungeissa. Itse näytän niin naiselta kun voi, mutta on mun puheet ja käytös joo aika miehisiä. Mutta minkäs sille mahdan? Haluun olla mä. Ja ku usein naiset tapaa olla liian monimutkaisia. Sitä paitsi nätit pojat on ihanii ;)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 10:05"]
Itse näytän niin naiselta kun voi, mutta on mun puheet ja käytös joo aika miehisiä. [/quote]
Tästä tulee aina Jätemäen kuolematon lausahdus siitä, miten hän puhuu niin totta kuin osaa. Analogisesti ajatellen muistuttanet telaketjufemistiä karvaisine luomineen kaikkineen.
Voisitko tarkentaa, mitä miehekkyys ja naisellisuus sinulle merkitsee? Ei meillä suomessakaan niin pitkälle olla menty, että perustavanlaatuiset biologiset ja neurologiset erot olisivat enemmistöllä häiventyneet: Trans- ja intersukupuolisia ei ole enempää kuin muuallakaan (tai enempää kuin ennenkään, aiemmin se on vain pitänyt piilottaa).
Jos sinusta sukupuoli määrittää sen, miltä ihmisen tulee näyttää, miten käyttäytyä, mistä asioista pitää ja missä asioissa on lahjakas jne., se olet kylläkin sinä jolla on arvot hukassa.
Naiset kylläkin pilkkaavat "naismaista" miestä. Eli paljon on vielä tehtävää sukupuoliroolien murtamisen saralla Suomessakin.