Miksi piparitaikinan pitää antaa jäähtyä ennen munien ja jauhojen lisäämistä?
Kokeilin ja piparitaikina meni kivikovaksi. Miten siihen enää lisää munia ja jauhoja??
Kommentit (9)
Laitapa kananmunat yli 40-asteiseen taikinaan, katso minkälaista munakasta saat aikaiseksi... :)
Mitä sä oikein teit? Itse kiehautan ensin sokerin, siirapin ja veden, sitten lisään rasvan, mausteet ja suolan. Annan jäähtyä, ja sitten kaadan vehnäjauhoihin, joissa on sooda. Ei se jäähtynyt seos kovettunut mitenkään.
Käytin rasvana vegeblokkia, munia ei mun reseptissä ole.
Ihan perusasioita leivonnasta ja ruoanlaitosta miten käy munalle, kun se laitetaan kuumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä oikein teit? Itse kiehautan ensin sokerin, siirapin ja veden, sitten lisään rasvan, mausteet ja suolan. Annan jäähtyä, ja sitten kaadan vehnäjauhoihin, joissa on sooda. Ei se jäähtynyt seos kovettunut mitenkään.
Käytin rasvana vegeblokkia, munia ei mun reseptissä ole.
Valion ohjeella keitin siirapin, sokerin, voin ja mausteet, välissä piti antaa jäähtyä, sitten lisätä 2 munaa ja jauhot ja sooda.
tehkääpä piparit ruisjauhoon eli resepti nimeltään ruispiparit
ei tarvitse kuumentaa vaan senkun sekottelee
ja maku erinomainen!
Vierailija kirjoitti:
No sen verran ettei muna kypsy. Ei tarvitse olla sen jäähtyneempää. Lämmitä uudelleen niin notkistuu.
Laitoin hellalle ja yritin saada notkistettua, mutta ne osat taikinasta jotka oli kovettuneet, eivät enää notkistuneet. Nakkasin hiiteen koko taikinan.
Vierailija kirjoitti:
tehkääpä piparit ruisjauhoon eli resepti nimeltään ruispiparit
ei tarvitse kuumentaa vaan senkun sekottelee
ja maku erinomainen!
Tai ohrapiparit, mikä maku ja koostumus. Niitä teen tänä jouluna.
No sen verran ettei muna kypsy. Ei tarvitse olla sen jäähtyneempää. Lämmitä uudelleen niin notkistuu.