Minua ahdistettiin töissä!
Teen viikolla vähän pidempää päivää että voin lähteä perjantaisin puolelta päivin. Tänään kävi niin että oltiin pomon kanssa kaksistaan ja se alkoi lähennellä. Ensin kähmi takapuolta ja sitten yritti kouria rintoja. Pysäytin tilanteen, sanoin vieväni asian eteenpäin ja poistuin paikalta. Olin niin paniikissa että töihin jäi osa (ulko)vaatteista. Mä pahoin pelkään ettei ole enää työpaikkaa kun olen vuokratyöläisenä siellä. Potuttaa jos jään työttömäksi ja mietin jos ehkä sittenkin olisi antanut sille pomolle vaikka varattu onkin.
Kommentit (4)
No voi hyvä helvetti, olette te herkkänahkaisia. Pikkujouluissa työkaveri (nainen) tuli imeskelemään kaulaani, vaikka olen naimisissa. Ei tullut mieleenkään alkaa tehdä naurettavaa juttua tuollaisesta. Puhumattakaan siitä, että olisin alkanut kinuta saikkua ja vaatinut päästä psykologille.
Olisiko kannattanut? Seksuaalinen häirintä voi oireilla myöhemmin psyykkisinä häiriöinä.
On kaksi asiaa, jotka oikeuttaa välittömään irtisanomiseen. Toinen niistä on seksuaalinen häirintä, eli varoitus oli todellakin lievä keino "ojentaa"
Terveisin työsuojeluvaltuutettu
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:40"]Teen viikolla vähän pidempää päivää että voin lähteä perjantaisin puolelta päivin. Tänään kävi niin että oltiin pomon kanssa kaksistaan ja se alkoi lähennellä. Ensin kähmi takapuolta ja sitten yritti kouria rintoja. Pysäytin tilanteen, sanoin vieväni asian eteenpäin ja poistuin paikalta. Olin niin paniikissa että töihin jäi osa (ulko)vaatteista. Mä pahoin pelkään ettei ole enää työpaikkaa kun olen vuokratyöläisenä siellä. Potuttaa jos jään työttömäksi ja mietin jos ehkä sittenkin olisi antanut sille pomolle vaikka varattu onkin.[/quote]
Saman kokeneena, vuokratyöläisenä itsekin.
Vie asia eteenpäin. Jos ei muuten, niin ainakin ota yhteys työterveyteen ja kerro tilanne. Saat apua edes jollain tavalla, itse sain ensiavuksi sairauslomaa ja kohtuu-nopeasti ajan työterveyspsykologille. Mulla oli töitä jäljellä siinä firmassa 4 kk ja se loppuaika oli aika paskaa, ennen niin hyvä työpaikka muuttui ahdistavaksi semihelvetiksi. Paitsi niinä päivinä kun pomo oli poissa.
Mä vein asian itse asiassa vielä pidemmälle ja tein siitä yrityksessä oikean jutun jota käsiteltiin useampaan otteeseen yrityksen johdon, luottamusmiehen jne. kanssa. Esimies sai siitä kirjallisen varoituksen koska oli jo aiemmin saanut suullisen varoituksen edellisen työntekijän kähminnästä. Koko jutun käsittely oli helvetillistä, varsinkin kun esimies oli omasta mielestään täysin viaton ja mä olen epäluotettava jne.
Vuokratyöfirmalle kerroin hieman ennen kuin luottamusmiehelle ja se firma oli hyvin aktiivinen mun työterveyspsykologiajan järjestymisen kanssa ja muutenkin he hoitivat asian hyvin.
Vaikka työni siinä asiakasyrityksessä loppuikin, vuokratyöfirma järjesti mulle toisen työpaikan ja työni jatkuivat sitä kautta toisaalla vielä vuoden verran.