Työ ei motivoi kun palkka huono.
Eli teen tällä hetkellä pienten lasten takia 6h päiviä. Palkkaa jää nettona vähän auki 1600€ käteen. Rupean syksyllä tekemään 8h päiviä ja laskin että nettoan siitä plus miinus nolla. Eli ei yhtään motivoisi tehdä 8h päiviä ilman kunnon korvausta. Nyt saan palkkaa bruttona 1870€ ja kun menen töihin kokopäiväisenä niin palkka on 2400€..... =( Mihinkään ei jää rahaa kun menee asuntoon ja ruokaan kaikki. Perhettäkin on.
Kommentit (17)
Minäkin saisin saman osa-aikaisena. Koitan varovaisesti alkaa vihjailla töissä tästä mahiksesta. Olisi ihana saada enemmän vapaa-aikaa, kun ei se raha siitä juurikaan vähene.
Minä saan saman ihan täysillä tunneilla...
rekkakuski
mua työ itsesään motivoi. Tosin palkkakin on kohtuullisen hyvä eikä töitä tarvitse tehdä kuin 7,5 päivässä. Etätöitä voi tehdä paljon.
mua työ itsesään motivoi. Tosin palkkakin on kohtuullisen hyvä eikä töitä tarvitse tehdä kuin 7,5 päivässä. Etätöitä voi tehdä paljon.
Säälittävää, ettei työ kelpaa, kun pitäis tienata niin paljon enemmän... Opiskele vähän lisää, paremmalle alalle???
Aloittaja,häpeä vitun tyhmä lehmä.Toiset tekee yli 12 h päiviä ja öitä vielä huonommalla palkalla !!!.Itse teen n 20 yötä kuussa,vuorot 10-14 h ja puhtaana käteen jää hyvinä kuukausina 2000,huonoina 1500.Tekisi mieli teurastaa sinunlaiset ihmiset SAATANA !!!!
Aattele. Ite oon provisiopalkalla työssä jota en osaa. Viime kuulta sain 148 e. Ensikuussa tulee ehkä saman verran..
Totaaaa... Miksi helvetissä Te teette niitä töitä? Haluatteko jonkun mitalin? Ihan tosi nyt, ei se ole mikään itseisarvo että pitää raataa niska limassa. Kyllä tämä maailma pyörii ilman että jokainen kynnelle kykenevä uhraa kaiken aikansa toisen palveluksessa. Tehokkaasti on ainakin ihmiset saatu aivopestyä uskomaan sokeasti työn autuaaksi tekevään voimaan.
Hah.. täälläkin vedetään kolmivuorotyötä ja käteen jää about 1350 euroa kuussa.
Uteliaisuuttani kyselen, miten on mahdollista, että kolmivuorotyöstä jää käteen 1350€ kuussa? Onko tunteja vähän vai mikä?
Kaupan myyjänä tuon palkan ymmärtää, kun vajailla tunneilla vedetään koko ajan.
-> yhdistetäänkö noi? Eli jollain ABC:llä töissä ja ilta- ja yölisät olemattomat :(
MIten niin ei muka jää enemmän käteen kokopäivätöistä, jos saat kokopäiväisenä 2400€ ja osa-aikaisena 1870€? Mitä jätit kertomatta? Eihän sun marginaaliveroaste sentään 100% ole.
Ota huomioon, että tuo kokopäiväpalkka vaikuttaa myös mahdolliseen ansiosidonnaiseen työttömyysturvaan ja varmasti ainakin eläkkeeseen. Se mitä sulle nyt jää käteen on vain osa kokonaisuutta, yritä katsella asiaa laajemmin.
Palkalla elätät itsesi, joten voit kunnioittaa itseäsi. Siinä motivaatiota. Hienoa mielestäni, että tulee omillaan toimeen. Tsemppiä työntekoon.
Ite oon laskeskellu että about 20000 kuussa olis sopiva palkka mulle, ihan vaan ettei tarttis kauheesti katella mihin rahansa laittas ja tarttis tehä kauheesti hintavertailuja ostopäätöksiä tehdessään, on niin vaivalloista. Ja miten sen miljoonakartanonkaan ikinä saa säästettyä pienemmillä palkoilla? Eli camoon vähän hei työnantajat ny tsemii siihe millasta työtä tarjootte... Myöskää yli 4h arkipäiväs ei viittis raataa ku on muutakin tekemistä, harrastuksia yms.
Voi sua, ihan hirveen huono palkka kyllä :( nyyh!