Ahdistun kun pitää syödä muiden kanssa höh
Lapsena olin useasti hoidossa mummolla ja hän halusi mun syövän aina monta kertaa päivässä. Välipalaa, lounas, päivällinen mitä niitä ny on.
Ja annokset oli suuria. En saanu itse laittaa lautaselle ruokaa vaan mummu laittoi.
Istuin pöydässä ikkunan vieressä ja otin sitten ruokaa lautasliinassa taskuun. En jaksanu syödä kaikkea.
Mummuni on niin vanha ettei saa heittää pois mitään. Oksennuskin tuli yhtenä kertana kun oli vaan pakko syödä.
Varmaan tästä johtuu se etten vieläkään kykene syömään muiden seurassa ja ilmoitan hyvissä ajoin etten syö jos tämä mummo tulee meille vaikka syömään. :D
T. Syömishäiriö
Kommentit (4)
Opettele tavasta pois, voi syödä vähän, aloita vaikka juomalla kahvit kahvilassa, seuraavalla kerralla valitse jotain kakkua tai muuta lisäksi, jätä syömättä mitä et jaksa. Traumojen takia ei pidä jämähtää helpompaan opittuun tapaan, vaan päästä asioiden yli, jotta ne eivät heikennä elämänlaatua.
Ei tarvitse syödä eikä ulostaa muiden kanssa?
Ongelma on se kun tulee oksettava olo sen mummun katsellessa. Jos jätän syömättä edes vähän hän suuttuu
Aika tavallista. Oppilaitoksissa on aina nuoria, jotka eivät pysty syömään muiden kanssa samassa ruokalassa. Kannattaa kertoa suoraan ongelmansa, niin voidaan auttaa.