Jos sinulla olisi sairaus, joka pysyisi oireettomana pelkällä ruokavaliolla
tai vaihtoehtoisesti voisit syödä mitä vaan ja lisäksi lääkitys, niin kumman valitsisit?
Kommentit (27)
No mä valitsen mielummin lääkkeet ja että saan syödä mitä haluan kuin et noudattaisin tarkkaa ruokavaliota. Mulla on siis munuaisten vajaatoiminta. Siinä kohoavat esim. Fosfori- ja kaliumarvot. Ilman lääkitystä en saisi syödä kuin valkoista viljaa, riisiä, pastaa. Ei ruisleipää, ei kasviksia ei hedelmiä, ei täysjyvätuotteita.
Minulla on colitis ulcerosa ja olen kuullut, että paleo-dieetistä hyötyy jotkut tätä sairautta sairastavat. Mietin kuumeisesti, ryhdynkö siihen. Mua ärsyttää ajatus että olisi ruoka-aineita, joita en saa syödä. Lisäksi tykkään kovasti viljoista. Ja dieetin monimutkaisuus ja kalleus mietityttää. Miten yhdistää dieetti muun perheen ruokavalioon. Motivaatiota laskee myös se, että dieetti ei kaikilla toimi, eli lääkkeitä pitää silti syödä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 16:02"]Todellakin ruokavalio. Lääkkeitä en ota ellei ole aivan pakko! Hullua että tällaista tarvitsee edes kysyä, kuka nyt oikeasti valitsisi teollisten lääkkeiden lappamisen terveellisen ruokavalion sijaan?
[/quote]
No joskus se ruokavalio voi olla niin rajoitettu, että elämä menee hyvin vaikeaksi käytännössä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 16:09"]
Minulla on colitis ulcerosa ja olen kuullut, että paleo-dieetistä hyötyy jotkut tätä sairautta sairastavat. Mietin kuumeisesti, ryhdynkö siihen. Mua ärsyttää ajatus että olisi ruoka-aineita, joita en saa syödä. Lisäksi tykkään kovasti viljoista. Ja dieetin monimutkaisuus ja kalleus mietityttää. Miten yhdistää dieetti muun perheen ruokavalioon. Motivaatiota laskee myös se, että dieetti ei kaikilla toimi, eli lääkkeitä pitää silti syödä.
[/quote]
Haluat siis jatkaa ruoka-aineen (vilja) syömistä, joka on todennäköisesti yksi sairautesi aiheuttajista, ja popsit ennemmin teollista paskaa (lääkkeitä) naamaasi? Käsittämätöntä! Miten ihmiset eivät ymmärrä, että miltei kaikki sairaudet ovat seuraamuksia jostain (esim. vanhempien tai oma yksipuolinen ruokavalio, suomalainen geeniperimä joka on huonon ruokavalion takia muokkautunut tällaiseksi), ja niihin ei auta lääkkeet (pitävät vain oireet poissa) vaan ruokavalion totaalinen muutos
Miten kukaan voi edes harkita lääkkeiden syömistä ennemmin...
Miksi ihmisen edes pitäisi pystyä syömään kaikkea mitä HALUAA? Eikö kyse ole ennemminkin siitä, että syö kaikkea mikä on keholle HYVÄSTÄ. Ei kaikkia hulluja mielitekoja ole tarkoituskaan noudattaa, vaan antaa kehollemme terveellistä ja tärkeää polttoainetta.
Mikä lääke keliakiaan? En ole kuullut, juuri kävimme erikoislääkärin tarkastuksessa ja ravitsemusterapeutilla, ei kumpainenkaan maininnut...
T:keliaakikon äiti
Ps. Vastauksena alkuper. kysymykseen, noudattaisin ruokavaliota mieluummin kuin söisin lääkkeitä. Jos ruokavalio olisi hyvin rajoittava, niin sitten voisin miettiä mahdollisuutta ottaa lääkkeet sen sijaan.