Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni pitää minua tyhmänä

Vierailija
07.12.2020 |

Olen tullut siihen tulokseen, että ystäväni pitää minua jotenkin tyhmänä.

Tai näin ainakin voi päätellä siitä, kuinka hän tohkeissaan selittää minulle perin pohjin asioita. Viimeksi kun tavattiin, totesin keskustelun lomassa, että nuokin parkkipaikat ovat näköjään muuttuneet maksullisiksi ja toimivat parkkisovelluksella, mitenkähän mahtaa käytännössä vain homma toimia?
Kaverini vetää syvään henkeä ja rupeaa selittämään, että katsos puhelimessa voit mennä semmoiseen sovelluskauppaan ja ladata sieltä sellaisen sovelluksen omaan puhelimeesi ja sinne sitten syötetään nämä ja nämä tiedot ja... Tässä vaiheessa huudahdin, että tunnen toki sovelluskaupan ja käytän parkkisovellusta. Tarkoitin, että kun on tuo parkkipaikka niin oudossa paikassa, että miten se käytännössä tulee toimimaan...
ja kaverini katsahtaa minuun ja jatkaa, että sinne siis ajetaan auto sinne parkkiin ja tuossa on tuollainen samanlainen risteys kuin siellä toisessa paikassa että täytyy kääntyä tuosta kohden jo ja jos olet joskus huomannut niitä parkkimittareita niin niitähän ei tässä enää ole, vaan sillä sovelluksella pystyy sitten sen maksamaan kun klikkaa siitä, että...
Ei hemmettiläinen. Ja siis tällaisia tilanteita on jatkuvasti. Mikä kaveriani vaivaa ja miten saisin ystävällisesti hänelle sanottua, että en todellakaan tarvitse perin pohjaista opetustuokiota parkkisovelluksen käytöstä enkä oikein monesta muustakaan aiheesta, josta hän luennoi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitpa kunnon pysäköintimaksukurssin ihan ilmaiseksi!

Vierailija
2/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyse voisi olla siitä että hänen ympärillään on paljon henkilöitä joille teknologia on kovin vaikeatajuista, ja nykyään olettaa että useimmille asia on näin. Esimerkiksi äidilleni joudun itse usein selittämään asioita, ja myös vanhemmille työkavereilleni. Joskus harrastuksissakin tulee vastaan näitä joille "mobiilipankki" on täysin hepreaa.

Jos ympärillä on paljon tuollaisia ihmisiä niin alkaa ehkä helposti kuvittelemaan että ne asiat ovat normaalillekin ihmisille vaikeatajuisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää puheesi liian sanasta sanaan. On ehkä itse hieman yksinkertainen. Ainakin kova neuvomaan.

Vierailija
4/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano seuraavan heti kun alkaa selostaa että joo että tiedät kyllä, kuhan muuten vain sanoit.

Vierailija
5/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tällainen tuttava. Olen kyökkipsykologina tulkinnut, että kyse on jonkinlaisesta kauheasta pätemisen tarpeesta, joka kumpuaa varmaan omasta epävarmuudesta ja huonosta itsetunnosta. Tiedä häntä. Sama tyyppi on todella kova sekaantumaan muiden asioihin ja kysymättä neuvomaan. Muistan joskus jonkun työprojektin, jossa tehtävät oli jaettu hyvin selkeästi tyyliin Maija maalaa, Kirsti kirjoittaa ja Niina naulaa. Eikö vain tämä päsmäri ilmesty kohta viereen ja rupea kyselemään, että pitäiskö sun ottaa kuitenkin tämä vasara ja niin sitä naulaahan pidetään siis tällä tavalla... Raivostuttavaa.

Vierailija
6/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot seuraavan kerran, että kävit ÄO- testissä ja tuli 160. Samaa tasoa kuin Stephen Hawkingilla, Einsteinilla jne. Ehkä sen jälkeen älyää vähentää neuvomista.

Vierailija
7/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sinä ilmaiset itseäsi epäselvästi?

Vierailija
8/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän insinööri?

Vierailija
9/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmistyypin 😂

Tässä on useampia vaihtoehtoja, ensimmäinen on, että olet oikeassa ja toinen, että toiset vain ovat sellaisia.

Vierailija
10/10 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on autisti.