Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sormukset eron jälkeen

Vierailija
23.04.2014 |

Onko ihan yleinen tapa palauttaa sormukset (sekä kihla- että vihkisormus) eron jälkeen hankkijalleen? Ex-mies hoksasi minulta niitä pyytää, vetosi yleiseen tapaan. En minä niillä mitään tee, mutta olisi kai ne voinut muistona pitää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä on tapa, mutta mitä se mieskään niillä tekee? Myy romukullaksi? Minusta ne pitäisi säästää esim. lapsille ja lapsen lapsille, heille ne voivat olla muisto isästä ja äidistä, vaikka liitto olisikin päätynyt eroon.

Vierailija
2/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että vaikka mies olisi ne maksanut, niin ei se oikeuta perimään niitä takaisin. Ne on annettu lahjana ja ei lahjoja tarvitse palauttaa. Jos ystävän kanssa menee välit poikki, niin ei silloinkaan vaadita kaikki ystävälle annettuja syntymäpäivä-, joulu- ja häälahjoja takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin ihan samaa - vastasi että näköjään keräilee niitä. Tämä oli siis hänelle toinen ero. Asiallista vastausta en saanut.

Vierailija
4/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 09:43"]

En tiedä, mikä on tapa, mutta mitä se mieskään niillä tekee? Myy romukullaksi? Minusta ne pitäisi säästää esim. lapsille ja lapsen lapsille, heille ne voivat olla muisto isästä ja äidistä, vaikka liitto olisikin päätynyt eroon.

[/quote]

Ja vaikka mies olisi hankkinut niin sormus on vähän kuin lahja, ei se enää sen miehen omaisuutta ole vaikka olisikin ne maksanut. Mitätön asia varmaan eikä kannata sen takia riitaantua (lisää?), mutta mielestäni ap:lla on oikeus pitää omat sormuksensa ja tehdä niille mitä haluaa.

Vierailija
5/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini piti aikanaan kihla- ja vihkisormukset. Teetti niistä korvakorut itselleen. Sanoi, että näin voi edelleen käyttää niitä, sormuksia ei halunnut pitää, edes toisessa kädessä. Meille sisaruksille antoi myöhemmin kaikki isältä lahjaksi saadut sormukset. Nekin oli hänen mielestään jotenkin symboolisia sormissa, joten ei pitänyt. Kaulakoruja ym. on kyllä pitänyt.

Vierailija
6/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäinen eksäni ja minä pidettiin sormukset eronkin jälkeen. Erosta on jo niin kauan, että joskus pidän eksän antamaa kaunista sormusta ihan vaan huvikseen sormessa. :)

Toinen eksäni palautti saamansa kihlasormuksen, mutta ei ainakaan vielä vihkisormusta, tosin ero ei ole vielä voimassa. Minä en ole palauttanut kumpaakaan sormusta enkä palauta. Pidän ne muistona ja minulle on yks hailee palauttaako tää eksäkään tuota vihkisormustaan. 

Vierailija
7/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Taidan kuitenkin antaa sormukset takaisin, mutta varmistan ettei romukullaksi myy. Voisi vaikka lapsille ne säästää sitten.

Vierailija
8/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi ja niitä sormuksia niin huolella katsottiin, kun tarkoitus oli pitää niitä nimettömässä loppuikä. Eikös sitä suu vaahdossa vaadittu mieheltä kolmen kuukausipalkan hintaista sormusta

Vierailija
9/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romukullaksi ovat menneet, enkä ymmärrä tapaa miksi ne täytyy lapsille säästää, muistona vanhempien kariutuneesta avioerostako?

Vierailija
10/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi muutossa uuteen kotiin-.

Vierailija
11/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kihlan saa pitää ja vihki kuuluisi palauttaa? Ainakin jonkun etiketin mukaan

Vierailija
12/12 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein kanikonttoriin.