Lapsen astma suistui pois hoitotasapainosta maskien takia
Onko muilla samaa ongelmaa? Tänään ehti olla tunnin koulussa, kun tuli uusi astmakohtaus.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi aikuinenkin, jonka astma-keuhkot menneet nyt todella huonoon kuntoon työpaikan maskipakon vuoksi :( Pelottaa jos tämä pahenee vielä tästä tai tulee pysyvämpiä vaurioita....
Jos saat koronan. Olet kuollut. Koita pitää keuhkot niin terveinä kuin pystyt. Vaurioituneet voi koitua kuolemaksi.
Vierailija kirjoitti:
Asumme alueella jossa maan korkeimmat koronaluvut ollut keväästä asti ja lapsen koulussa on ollut jatkuvia tartuntoja jo kaksi kuukautta.
En uskalla päästää häntä sinne ilman maskia.
Ap
Missä muualla kuin Uudenmaan seudulla, on ollut maan korkeimmat koronaluvut keväästä asti.
Ei missään.
Höpiset ap, valehtelet niin kätesi tärisevät.
No kesällä ei kyllä ollut missään päin Suomea korkeita koronalukuja.
Ja jos koulussa on kerran niin helvetisti niitä tartuntoja, niin johan siellä jokin luokka olisi pistetty etään. Näin muillakin seuduilla on tehty.
Siis väliaikaisesti etäopetukseen, kunnes tilanne rauhoittuu.
Vierailija kirjoitti:
Nyt teit ap tikusta asiaa palstalle.
Ja kuka muka sanoo yläkoululaista vielä lapseksi, hänhän on nuori, teini-ikäinen, ei enää mikään varsinainen lapsi, sanan täydessä merkityksessä.
Aloitus on tyhmääkin tyhmempi provo.
Tehty vain siksi, että ap saisi keskustella palstalla jonkun kanssa.
Alle 15 vuotiaille ei suositella maskin käyttöä. Puhetta ei ikinä ole ollut pelkästään pienistä lapsista.
Kaikki vaan eivät voi suosituksia noudattaa (eikä maskia teidän tapauksessa edes suositella). Meillä ongelmaksi on muodostunut käsidesi. Tytön iho ei vaan kestä sitä mitenkään. Ihan verillä on iho. Nyt oli kouluterkka sitten sen käytön kieltänyt kokonaan. Jos luokassa on hana niin pesee kätensä ja jos ei niin sitten ei mahda mitään. On tuo jatkuva peseminenkin käsille rankkaa, mutta vähän paremmin sentään sen kestää. Näissä korostuu juurikin se muiden käytöksen merkitys. Jos kaikki jotka voivat suosituksia noudattaa niin tekevät niin ei juurikaan haittaa se muutama joka syystä tai toisesta ei niin voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vaan lapsi käytä maskia, jo lääkärikin sanoi että ei missään tapauksessa mitään maskeja, voivat aiheuttaa pahan tulehduksen keuhkoihin.
Miksei aikuisilla sitten?
Vierailija kirjoitti:
No kesällä ei kyllä ollut missään päin Suomea korkeita koronalukuja.
Ja jos koulussa on kerran niin helvetisti niitä tartuntoja, niin johan siellä jokin luokka olisi pistetty etään. Näin muillakin seuduilla on tehty.
Siis väliaikaisesti etäopetukseen, kunnes tilanne rauhoittuu.
KOULU ON HELSINGISSÄ.
Täällä ei tehdä mitään. Nyt on lopetettu kouluista myös karanteenit ja jäljitykset.
t. helsinkiläinen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme alueella jossa maan korkeimmat koronaluvut ollut keväästä asti ja lapsen koulussa on ollut jatkuvia tartuntoja jo kaksi kuukautta.
Ap
Missä muualla kuin Uudenmaan seudulla, on ollut maan korkeimmat koronaluvut keväästä asti.
Ei missään.
Höpiset ap, valehtelet niin kätesi tärisevät.
Postinumeroalueilla 00930 ja 00910.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se maski EI SUOJAA käyttäjää itseään. Mikä tässä on vaikeaa vieläkin tajuta!?! Maski estää sylkipisaroiden lentämisen muiden päälle!
Maskin läpi hengittäminen on astmaatikon keuhkoille hyvää treeniä. Olettehan pesseet maskit ennen käyttöä, jotta mahdolliset allergeenit poistuvat?
T: astmaatikko.
Älä rääkkää / kiduta lasta maskipakolla
Makitus on niin terveelle kuin astmaatikolle tietyn tason kidutus
Tee kantelu maskittamisesta
Vierailija kirjoitti:
Maskin läpi hengittäminen on astmaatikon keuhkoille hyvää treeniä. Olettehan pesseet maskit ennen käyttöä, jotta mahdolliset allergeenit poistuvat?
T: astmaatikko.
Tämä juuri. Itse olen huomannut että astmaatikkona olen tottunut erilaiseen hengitystapaan, joka sopii hyvin juuri maskin käyttöön. Tervekeuhkoiset perheenjäsenet senkus haukkovat henkeä ja väittävät että pyörryttää...eivät ole tainneet ikänänsä kokeneet hengenahdistusta. Ei pieneen hengittämisvaikeuteen kukaan perusterve kuole, rauhallisia hengityksiä vaan niin kyllä selviää.
lapsille ei suositella maalia siksi kun ne ei pysty välttämättä täydellisen oikeaoppiseen maskikäyttäytymiseen (älä hiplaa, peitä kunnolla suu ja nenä, yms)
27, ihan samalla tavalla se aikuisellekin pitkässä juoksussa voi aiheuttaa keuhkoihin ongelmaa, kangasmaskit varsinkin, ei ihmistä ole luotu hengittämään ilmaa maskin läpi. Vain oikeasti tyhmä kuvittelee että siitä ei ole mitään haittaa.
Se nostaa jo pelkästään veren hiilidioksipitoisuutta.
Itse en vaaranna OMAA terveyttäni lainkaan maskin takia. Hengitysilmaani ei kukaan omista.
31, ja sekään ei silti estä itse virusta..... pisaroiden esto lieventää tartuntariskiä mutta ei poista sitä.
Jos hiilidioksidia kertyy liikaa elimistöön, seurauksena on happamuuden lisääntyminen. Hiilidioksidin kertyminen johtuu keuhkojen sairaudesta tai hengitystoiminnan häiriöstä, jolloin keuhkojen tuuletus heikkenee ja hiilidioksidin poistuminen keuhkojen kautta häiriintyy.
Respiratorinen asidoosi syntyy aina, kun hengitys tai keuhkojen tuuletus heikkenee. Yleisimmin sitä todetaan vaikeassa sydämen vajaatoiminnassa (keuhkopöhössä, ks. «Sydämen vajaatoiminta»4), vaikeassa keuhkoahtaumataudissa (COPD, ks. «Keuhkoahtaumatauti (COPD)»5) ja keuhkoveritulpassa (ks. «Keuhkoveritulppa (keuhkoembolia)»6). Näissä tiloissa heikentynyt hapettuminen on yleensä haitallisempi kuin asidoosi. Asidoosi paranee, kun hengityskoneen tai muun hoidon avulla keuhkojen toiminta saadaan toipumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei maskia astmaatikolle!
Riippuu astmaatikosta. Esim. minulle lääkärit suosittelevat, on keuhkot niin huonossa kunnossa astman ja 2 muun keuhkosairauden vuoksi.
Astmaatikkona olen joka siitepölyaika käyttänyt maskeja. Kukaan ei ole kieltänyt käyttämästä. Maskeissa on eroa. Kaikkia en pysty käyttämään, mutta jotkut ovat ihan ok. Olen myös kuullut, että pesty kertakäyttömaski on helpompi kuin ihan uusi.
Provolle haisee ja pahasti!