Voiko syyhy poistua välillä, mulla oli kesästä alkaen syyhy muttei varaa hoitaa
sitä. Kutinaa ei paljoa ollut joten pystyin elämään sen kanssa. Sormet välit, ranteet, nilkat ja vatsan ympärys täynnä ihottumaa. Meidän perheen hoito olisi maksanut niin paljon ettei varaa siihen eikä hoito olisi onnistunut kun tiedän ettei muut välitä eikä ole tarpeeksi tarkkoja. Aikaa kului ja näppylät lähti. Vatsan alueelta vielä vähän kutiaa välillä. Voiko siis syyhy vaan kadota? Aloe veraa raakana käytin kyllä joka todettu yhtä hyväksi lääkkeeksi kuin esim batian maissa käytettävä lääke.
Kommentit (13)
Hoida se nyt herranjumala, tartutatte muitakin 🤬
Ai tämän takia lapseni koulusta tulee vuosittain niitä syyhy lappuja...
Syyhylääke on tosiaan ihan älyttömän kallista suomessa. Minä tilasin ulkomailta ja maksoi muutaman euron. Ei suomen hinnoilla voisi koko perhettä hoitaa, ei kela korvaustakaan ylihintaisesta lääkkeestä. En ihmettele että syyhyä täällä niin paljon on kun lääke maksaa ihan liikaa.
Itsellä kutisi 3-4 kuukautta viimeisen hoitokerran jälkeen. Kävin lääkärissäkin ja totesi, että ei näy syyhyä, mutta normaalia kokea kutinaa senkin jälkeen.
Ellette kunnolla hoitaneet itseänne, niin tuskin se syyhy itsestään katoaa. Itsellä aikoinaan kutisi läpi yön niin paljon, ettei nukkumisesta tullut mitään. Rahallinen säästö ei ollut mitään verrattuna järjen menetykseen.
On vastuutonta, todella vastuutonta, vain elää sen syyhyn kanssa ja kulkea tartuttamassa muita!
Se PITÄÄ hoitaa pois ettet levitä sitä!
Samoin täit, kihomadot sun muut.
Että pistää vihaksi!
Jos sinulla on Kelan perustoimeentulotuki oikeus, voit hakea kunnasta täydentävänä toimeentulotukena maksusitoumuksen apteekkiin syyhylääkkeeseen.
Kirkon diakonia apu voisi myös auttaa tälläisessa tilanteessa. Tai sitten vaan maksatte Visalla ja lyhentelette pikkuhiljaa. Ei ehkä kannata hankkia isoa perhettä, jos ei ole varaa lääkkeisiin. Kyllähän tuosta alle 200 euron kai selviää?
550e nelihenkisen perheen hoitoon tähän mennessä...
Vierailija kirjoitti:
No paljonko se maksaa??
Meillä 5 hlöä ja syyhyn hoitoon mennyt kahden viime vuoden aikana 1600e. Ja kahdesti ollut syyhy, molemmilla kerroilla ensin voidehoito x2, mikä ei ole auttanut, vaan lisäksi tablettihoidot 2x.
Itse tehnyt nyt kaksi kerta nix voitelut ja siivoillut asunnon läpikotaisesti moneen otteeseen. Viime voitelusta on noin 3-4 viikkoa ja auttoi hetkeksi kyllä. Perus kutinaa iltaisin ja käsiin tullut uusia vesirakkuloita mutta niiden sisällä ei näy niitä mustia kohtia (syyhypunkkia) eikä uusia isompia käytäviä ole näkynyt. Pelkään kuitenkin että syyhy on uusiutunut ja mielenterveys tästä kärsii erittäin paljon eikä rahaakaan olisi hirveesti ylimääräistä nöin opiskelijana. Kädet ovat ihan arvilla kun olen puristellut ja repinyt näitä käytäviä/vesirakkuloita. Täytyykö tehdä voitelut uudestaan vai onko tämä vain jälkikutinaa?
Kokemuksia?