Kukaan aloittamassa IVF- tai muuta hoitoa?
Hei, olisi mukava vaihtaa ajatuksia ja purkaa ressiä jonkun/joidenkin kanssa, joka/jotka aloittaa myös IVF-hoidon tai vastaavan tässä näinä päivinä. Kyselen täällä, koska lapsettomuuspalstalla on niin kovin hiljaista enkä ole varma osaanko liittyä kuukausipinoon, joissa olen pinoillut jo kolmatta vuotta tämän kuumeilun aikana... Onko kohtalotovereita?
Meillä alkaa ensimmäisen IVF:n piikittely tänään, pitkällä kaavalla mennään. Takana on uuden aviomiehen kanssa yhteisen lapsen yritystä nyt tasan kaksi vuotta, saldona yksi kkm. Vikaa on molemmissa. Mulla edellisestä liitosta kolme lasta jo, hekin hoidoilla, mutta kevyemmillä, aikaan saatuja.
Hyppää pinoon jos olet juuri aloittanut lapsettomuushoidot. Kiehutaan yhdessä.
Hormonihulluutta odotellen, LMC
Kommentit (5)
Moi Netta!
Meillä on takana kaksi tuloksetonta inssiä (IUI siis), jotka tehtiin tässä IVF-jonossa kökötettäessä. Ei tärpin näköistäkään vaikka tilanne olikin kuulemma oikein otollinen lääkärin mukaan. Noh, nuo onnistumisprosentit on aika pienet. Tuntuu, että tuuria sekin vaan vaatii, ystäväpariskunta onnistui viime joulukuussa toisella inssillä =).
Teilläkin siis simpoissa häikkää. Onko liikkuvuudet ja muut ok? Meillä simpat niin heikot (liikkumattomia ja väärään suuntaan uivia suurin osa ja tiheys alentunut) että yhdistettynä mun ovuloimattomuuteen meille annettiin luomutärpin mahikseksi rapiat 2%.. Ei kovasti naurattanut. Mutta nyt ollaan tässä vaiheessa. Ollaan nyt aateltu, että tämä yksi hoito mahdollisine PAS:eineen kokeillaan ja sitten otetaan tuumaustauko... Mutta koetetaan nyt ensin kerätä tsemppi tähän hoitoon.
Tsemppiä Netta ja voimia taistoon. Onhan tää kuluttavaa. Meillä toki nuo kolme isompaa tenavaa pitää jalat maassa ja arjessa kiinni mutta miehen biologisen lapsen kaipuu on niin kova, että mielelläänhän sitä onnistuisi ja kokisi hänen kanssaan vielä kerran sen kaiken... =)
LMC (kp3, pistospäivä II)
Kirjoittelenpa fiiliksiä ylös ettei ala tulla savu korvista.
Tuntuu uskomattomalle, että tämä on nyt totta. Että me ollaan ihan oikeasti keinohedelmöityksen edessä. Piikitykset ovat jatkuneet ja eilen astui jarru mukaan kuvioon. Tänään oli ultra ja nähtiin oikealla kolme munasolua, vasurissa neljä. Yksi on pienempi kuin muut, joten on mahkuja kuuteen munasoluun. Perjantaina on punktio. Jos punktion jälkeen homma sujuu kuten pitäisi, siirto olisi maanantaina.
Kyllä mua nyt alkaa jännittää. OLen vähän pettynyt tuohon munasolujen määrään, mutta lääkäri tietenkin rauhoitteli, että näin hän se juuri pitäisikin olla. Ei ole hyperin vaaraa ja kaikki näyttää oikein hyvältä... Vappu menee tosi rauhallisissa tunnelmissa, mutta mikäs tässä.
LMC (kp8, pistospäivä 7)
No, tämä ketju kuivui kasaan, mutta kerronpa kuitenkin, että vastoin todennäköisyyksiä tämä hoito kuitenkin onnistui. Plussa tuli pp13 ja pp14 (aiemmin en testannut). Nyt sitä taistellaan epäuskoa ja ihmetystä vastaan sekä koetetaan olla pelkäämättä liikaa mahdollisia mutkia matkassa.
Netta: onko teillä asiat edenneet jo? Tsemppiä ja voimia taistoon!
LMC ja Muru-veijari rv4+4
Mahtava juttu, Lovemychildren! Paljon onnea :) Ehkäpä mä tulen nyt vuorostani puhumaan tänne itsekseni, sillä IUI:hin on lupa hakeutua ensi kierrosta lähtien. Toiveet ovat korkealla, vaikka onnistumisprosentit ei kai järin hehkeitä olekaan. Mutta ainakin hommat etenee, syitä lapsettomuuteen on löydetty ja asioita voidaan niiden pohjalta ehkä jopa korjata. :)
Moikka LMC,
eri hoitoihin olemme ajautumassa, mutta ehkä perässä tulemme..
Tammikuussa tuli kaksi vuotta täyteen, nyt käymme kolmatta vuotta tätä lapsettomuutta ja luomuyrittelyä. Toukokuun loppupuolella pääsemme hoitavalle klinikalle ensikäynnille. IUI oli lapsettomuuspolilla suunnitteilla.
minkäänlaista tärppiäkään ei ole ollut ja tutkimuksissa ainoastaan miehen alentunut siittiömäärä. sekään ei kuitenkaan tohtoreiden mielestä pitäisi olla este luomu-tärpille.
Onko teillä IUI takana?