Eipä näy ikkunoissa kynttilöitä
Ei paljon itsenäisyyttä arvosteta. Kun kävelee eteläsuomalaisen asuntoalueen kadulla niin eipä juuri kynttilöitä näy.
Aika noloa.
Kommentit (50)
Kas, kun talossamme ei ole ikkunalautoja eikä viitsi tunnin takia raahaamaan pöytiä uusiin paikkoihin.
Paha laittaa, kun ei ole ikkunalautoja.
Keittiön pöydällä kyllä palaa sinivalkoista kynttilää ja terassilla roikkuu katosta yksi.
Isäni oli sodassa ja häntä olen tänään muistellut, toki muitakin sotaveteraaneja. En meinannut aamulla töihin ajaessani edes muistaa, että on itsenäisyyspäivä, mutta sitten näin liput ja muistin. Sitten näin poliiseja ja mietin mitäköhän ne, ei kai mikään kulkue näin aikaisin? Sitten tulikin jo vastaan Niinistön autosaattue ja ihan liikutuin, kun tajusin, että siinä meni presidentti viemään seppelettä sankarihaudoille <3 Niin hienoa, että meillä on maan johdossa henkilö, joka arvostaa Suomen itsenäisyyttä! Hallituksesta sitä samaa ei voi sanoa :-(
Mutta en minäkään muistanut, että pitäisi laittaa ne kynttilät.
Vierailija kirjoitti:
Sähän se tässä noloin olet. Hortoilet pitkin kyliä kyttäämässä muiden kynttilöitä. Mites omies laita? Ei voi olla, kun ei kynttilöitä saa jättää valvomatta.
Aika monella on koira jota ulkoilutetaan ja olet varmaan kuullut led kynttilöistä. Mieti nyt vähän, ennenkuin suollat tuommoista.
Vierailija kirjoitti:
En viittiny ton koronan takia rampata kauppoja. Tuikkuja on muttei niitä pitkiä.
Lähikaupasta minä löysin Kruunukynttilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli sodassa ja häntä olen tänään muistellut, toki muitakin sotaveteraaneja. En meinannut aamulla töihin ajaessani edes muistaa, että on itsenäisyyspäivä, mutta sitten näin liput ja muistin. Sitten näin poliiseja ja mietin mitäköhän ne, ei kai mikään kulkue näin aikaisin? Sitten tulikin jo vastaan Niinistön autosaattue ja ihan liikutuin, kun tajusin, että siinä meni presidentti viemään seppelettä sankarihaudoille <3 Niin hienoa, että meillä on maan johdossa henkilö, joka arvostaa Suomen itsenäisyyttä! Hallituksesta sitä samaa ei voi sanoa :-(
Mutta en minäkään muistanut, että pitäisi laittaa ne kynttilät.
Taidat olla vähän kaheli
Täällä on sekä sisällä, että ulkona :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän se tässä noloin olet. Hortoilet pitkin kyliä kyttäämässä muiden kynttilöitä. Mites omies laita? Ei voi olla, kun ei kynttilöitä saa jättää valvomatta.
Aika monella on koira jota ulkoilutetaan ja olet varmaan kuullut led kynttilöistä. Mieti nyt vähän, ennenkuin suollat tuommoista.
Me käytiin miehen kanssa vuorotellen "kynttiläkävelyllä". Ja todella vähän oli meidänkin kaupunginosassa itsenäisyyspäivän kahta kynttilää ikkunalaudalla.
Tästä kyllä huomaa miten vähän itsenäisyyttä arvostetaan ja miten sen perinteet on kadonneet someajan minnä-minä -kulttuurin tieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä kyllä huomaa miten vähän itsenäisyyttä arvostetaan ja miten sen perinteet on kadonneet someajan minnä-minä -kulttuurin tieltä.
Kyllä on sullakin köyhä ajatusmaailma,jos joku kynttilän polttelu ratkaisee sen, arvostaako itsenäisyyttä. Voi hyväihme.
Nykyään ei asunnoissa enää ole ikkunalautoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on sullakin köyhä ajatusmaailma,jos joku kynttilän polttelu ratkaisee sen, arvostaako itsenäisyyttä. Voi hyväihme.
Aika helposti voi kuitenkin tehdä johtopäätöksiä auntoaluemittakaavassa.
Ei tietenkään näy koska tänne ei ole nyt turvallista tulla. Pysykää kotona.
Ainakin minulla tuo johtuu rakennustekniikasta: Ei ole ikkunalautoja.
Jonain vuonna rakentelin ikkunoiden eteen tuoleista ja tietosanakirjoista kiikkeriä pinoja kynttilöitä polttaakseni, mutta eipä ollut kovin juhlallisen näköistä näin asunnon sisältä katsoen. Nyt en jaksanut.
Vuokra-asunto, niin en halua porata reikiä omia lautoja asentaakseni.
Varmaan sama koko tässä lähiössä, talot kaikki samaan aikaan samoista elementeistä rakennettuja. Helppohan se on olla isänmaallinen jossain törkykalliissa 50-luvun lukaalissa, jonka ikkunalaudalla pystyisi istumaan.
H.gin Lauttasaaressa näkyy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan säätää laki, että asuntoihin on rakennettava ikkunalaudat. Helpottaisi kynttilöiden polttamista kummasti.
Ei ole ikkunalautoja kämpässäni. Lyhdyssö ulkona palaa sinivalkoinen kynttilä lyhdyssä. Se saa riittää.
Meillä oli, mutta sammutin ne kun lähdin nukuttamaan lapsia, etteivät jää ilman valvontaa.
Oikeita kynttilöitä ei tähän kissatalouteen tule. Kaksi kynttilää vein isoisän haudalle.
Yksi syy voi olla, että ei ole fiilistä juhlistaa itsenäistä Suomea.
Katastrofaalinen vuosi, kun on ollut.