Saako julkisella sektorilla työnantajalta mitään joululahjaa?
Aikaisempaan kahvikeskusteluun viitaten, saako työnantajalta mitään joululahjaa julkisella sektorilla?
Jotenkin olettaisin, ettei tipu eikä lirise. "Ei kuulu työnantajan lakisääteisiin tehtäviin". Samaan aikaan verorahoja tuhlataan surutta muihin asioihin. Tänä jouluna on joululahjat jaettu työnantajalta ja joululahjoina saatiin symbolinen kalliin näköinen laskin sekä läppärilaukku. Olettaisin, että nämä vähennetään verotuksessa, ei tarvi maksaa veroja niin paljon.
Kommentit (18)
Tiedän henkilön, joka on kunnalla töissä. Yhtenä vuonna saivat hirvittävän tylsän paikallishistoriaa valottavan kirjan, sekä jonkun Marimekon pyyhkeen. Tästä on kyllä useita vuosia.
Julkisella töissä. Kun tänä vuonna ei päästy yhteiseen virkistäytymispäivään, saatiin kesällä "lahjakortti", jolla sai jätskin Ärrältä. Samoin noista säästyneistä virkistysrahoista johtuen ehkä tänä jouluna saadaan jotain samanlaista kuin kesällä eli euron parin arvoinen muistaminen. Ihan kiva ele. Aiempina vuosina ei juuri ole tullut lahjoja, vaan toivotukset / joulukortit tms., joka sekin on toki mukavaa.
Minä sain pullon konjakkia ja kinkun.
Olen vesivaltiolla töissä.
Ei mitään. Vuoden ainoa kohokohta, eli jouluruokailu, peruttiin tänä vuonna.
Olen saanut tekokuitulapaset, joihin oli näkyvästi kudottu työnantajan nimi. Kahtena vuonna saimme joulukukan. Työpaikkaruokalassa on ollut ilmainen joululounas.
Ei ainakaan pitäisi saada, koska tekevät järkyttävästi tappiota.
Me saadaan pipari. Siis jos jättää jälkiruoan ottamatta, silloin saa ottaa kahvin ja joululahjana on siihen sivuun se pipari.
Ei ikinä eikä mitään!
Nimim. 43 vuotta valtiolla töissä ollut
Ei kaikki yksityisetkään anna lahjoja työntekijöilleen. Arvostan sitä, että palkka maksetaan ajallaan. Muu on sivuseikkoja.
Turha toivo, ei edes näin koronavuonna. T. Hoitaja
Mun veli oli kunnalla. On joka vuosi saanut ja ihan käyttöesineitä. Ainakin veitsisetti ja reppu on, mitä käyttää ja on esitellyt.
Olen töissä koulussa (opettaja) ja meillä rehtori on hankkinut joka vuosi jotain kaikille työntekijöille. Tähän ei ole tietääkseni kunnassamme erillistä määrärahaa, vaan rehtori on käyttänyt koulun omaa budjettia. Vuosien varrella olen saanut mm. termospullon, sateenvarjon, treenikassin, kynttilänsytytin & sammutinseti. Näissä on ollut koulumme logo.
Sossussa töissä. Ei ole joululahjoja, pikkujouluja, ei mitään.
Yksityisellä näin
Pefletti firman logolla
Yhdenkoon hanskat kokoa xxxxxxl kaikille, firman logolla
Ei joululahjaa - lahjoitus omistajan omalle päiväkodille
Miniensiapusetti pilipalilaatua
Sateenvarjo halvinta laatua - 2 kk ja kaikilla rikki
Jne
Ei saa mitään.