Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Miksi minua paheksutaan vaikka olen huomaavainen?
06.12.2020 |
Jos muut tervehtivät minua se väsyttää minua. En tahdo väsyttää muita joten en tervehdi muita.
Jos muut puhuvat minulle mukavia se väsyttää minua. En tahdo väsyttää muita joten en puhu muille mukavia.
Jne.
En koskaan tee muille ihmisille sellaisia asioita jotka väsyttävät minua kun ne tehdään minulle. Olen siis huomaavainen, noudatan "kultaista sääntöä" eli "kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan".
Silti ihmiset paheksuvat minua. He suorastaan suuttuvat minulle kun en tervehdi heitä tai juttele heidän kanssaan mukavia. Miksi? Missä mättää?
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ja vielä: noudattavatko nuo paheksujatkin kultaista sääntöä? Siis he kohtelevat minua kuten he toivovat itseään kohdeltavan? Kun he huutavat minulle, vaikkapa "mikset tervehdi!" niin tarkoittaako se sitä että he tahtovat minun huutavan heille takaisin? Tahtovatko he että minä jäisin heidän eteensä ja huutaisin heille jotain vasten kasvoja? Mitä minun tulee huutaa, ihan mitä vain tyhjänpäiväistä? Niin me sitten seisoisimme siinä huutamassa ja huutamassa jopa tuntikausia, sitäkö he tahtovat?
En tietenkään tee noin. Tahdon että minun seurassani ollaan hiljaa, joten minä olen hiljaa muiden seurassa.
ap