Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi ottanut tai katsellut valokuvia?

Vierailija
06.12.2020 |

Hassu kysymys ehkä, mutta minulle valokuvien ottamisesta on yli vuosikymmen. Ei vaan yhtään kiinnosta, enkä pidä mitään tapahtumia tai hetkiä merkityksellisinä, että valokuvia pitäisi ottaa.

Valokuvia tulee katseltua ihan sattumalta joskus hyvin harvoin. Viimeksi siivosin vuosi sitten yhden laatikollisen vanhoja kuvia muovilaatikkoon varastoon. En hävitä niitä, jos eläkeiässä joskus yli parinkymmenen vuoden päästä kiinnostaakin katsoa jotain. En nyt laske uutiskuvia tms. vaikka ne ovatkin jonkun ottamia valokuvia.

Kiinnostaisi tietää, kuinka moni ottaa ja lisäksi myöhemmin vielä oikeasti katselee ottamiaan valokuvia perheestä, matkoista, juhlista tms. Tiedän olevani omituinen ja joistakin normaaleista asioista vieraantunut, mutta kuinka paljon on se kysymys mitä pohdin. Itsekäs syy kysyä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä mä auringonnoususta tossa viimekesänä otiiin valokuva kollaasin ja siiitä tuli ihan bueno. Viljapeltoa, vähään sumua ja kauniis maalaismaisema herää aamukosteudessaan elooon.

Vierailija
2/5 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis nyt pelkästään vanhoja fyysisiä valokuvia? Suurin osa ottaa varmaan valokuvia kännykällä tai digikameralla joka päivä ja jakaa niitä nettiin. Niin ainakin itse teen.

Tulee joskus pläräiltyä vanhoja albumeita, kun etsii nostalgiaa tai haluaa muistella jotain edesmennyttä sukulaista. Aika harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat ihan fyysisiä kameralla otettuja, niin 3 vuotta sitten ennen kuin kamerani hajosi. Nykyisin otan lähes päivittäin kännykän kameralla kuvia.

Vierailija
4/5 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä mä auringonnoususta tossa viimekesänä otiiin valokuva kollaasin ja siiitä tuli ihan bueno. Viljapeltoa, vähään sumua ja kauniis maalaismaisema herää aamukosteudessaan elooon.

Se on selllainen niinkuin lapsuudesta saakka ollut sellainen mökki niin kylllä mä nautin siiitä miljööstä ja lunnon harmoniasta ja rauhasta. Mullla on kuitenkin voikaskin mielikuvitus ja selllainen aina kaipuu jonnnekkin luontoon ja sen mystiiikkaaan. Esiim jossain kaupungissa niin kaikki on joteeenkin niin teennäistä ja harmaaata, surulllista.

Vierailija
5/5 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin tulee mitään kuvia otettua. Lähinnä, jos on lomalla tai muuta erikoista. Viimeksi otin puolison pyynnöstä kuvan pelaamamme lautapelin lopputuloksesta. Ehkä pari kuvaa kuussa tulee otettua, lomilla tai tärkeissä tilaisuuksissa sitten saattaa tulla otettua enemmän. Aika harvoin niitä tulee kuitenkaan katseltua tai teetettyä. Siksi niitä ei oikeastaan tule otettuakaan. Ehkä myöhemmin kaduttaa. Pitänee ryhdistäytyä, kun tulee lapsi, että hänellä olisi jotain lapsuuskuvia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä