Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajat siviilissä?

Vierailija
06.12.2020 |

Minun tuntemat opet ovat siviilissä vähän, noh, raskasta seuraa. Muutama 50+ ikäinen ope lähipiirissä. Katsovat hiukan nenänvartta pitkin jos toiset elää eri tavalla kuin he itse. Kaiken pitäisi olla järjestyksessä ja langat käsissä siviilissä 24/7. Ja hiukan paistaa se asenne, että ope on oikeassa, olet väärässä jos ajattelet toisin.

Minkälaisia tyyppejä teidän tuntemat kansankynttilät on siviilissä? Onko sattumaa että kaikki minun tuntemat on hyvin kuivakoita ja ilottomia tyyppejä? Aina tuntuu heidän tapaamisen jälkeen, et on aivan surkea kasvattaja ja äiti, kun omassa elämässä maalla lapset elää vähän ”pellossa” hyvällä tapaa. Vaikka lapset on vain aktiivisia pieniä poikia, ja nämä opet tekisi kaiken toisin... Tuntuu heillä olevan se kasvattaminen päällä siviilissäkin, ja eivät häpeile sanoa sitä ääneen...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani opet ovat rentoja ja hauskaa seuraa. En tunnista heitä kuvailusi perusteella

Vierailija
2/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ilmeisesti luokanopeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paljon opettajia kavereina, eikä kukaan ole tuollainen.

Vierailija
4/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasaavat työn ulkopuolella ilmasto-ja mmmmuuttajapropagandaa. Monet kuuluu feministisilakkaryhmään. Näin siis pääkaupunkiseudulla, maaseudun opettajat eivät ehkä niin pahoja tapauksia. Ovat hallituksen kannattajia, kuten toimittajat. Opettajat olleet kyllä aina perinteisesti vasemmistolaisia. Varmaan poikkeuksiakin on.

Eli ovat pahasti aivopestyjä, ja työyhteisön painostamia. Kierrän nykyään kaukaa.

Vierailija
5/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan luokanopettajia ja yläasteen opettajia, jotka siis minun lähipiiriin kuuluu.

Vierailija
6/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnet sitten ihan eri opet kuin minä. Eli en tunnista kuvaustasi.

Vierailija
7/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tunnista tuollaista. Yhdenkään lapset eivät kylläkään elä pellossa vaikka muutama on samalla maanviljelijöitäkin. Lapsilla on hyvät tai kohtalaiset käytöstavat, ahkeria koulutöissä.

Hauskaa seuraa.

Vierailija
8/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo pellossa asuminen näyttäytyy?

Vierailija
9/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja ihmisiä tuntemani opettajat. Joku teki toista työtä samalla, kun opettajan työssä on niin lyhyet työpäivät.

Vierailija
10/10 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat tai esim.sosiaalityöntekijät eivät ole psykologeja. Heillä on psykologiasta lainattua ja sovellettua perustietoa, jota on käytetty esim.lasten kasvatuksen kysymyksiin, mutta he eivät koulutuksessaan saa tietoa alkuperäisestä lähteestä, vaan ikään kuin ideologisen mutkan kautta ja yksinkertaistettuna vähän samaan tapaan kuin AMK:ssa opetetaan lääketieteeseen perustuvaa tietoa yksinkertaistetusti sairaanhoidon tarpeita varten.  

Siksi luokanopettajan kasvatusneuvot voivat olla hyviä, mutta niihin voi silti suhtautua kriittisesti.