Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Oulussa on niin paljon lihavia ihmisiä?

Vierailija
21.04.2014 |

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/oulussa-huomattavasti-enemman-lihavia-kuin-helsingissa/662044/

Muutettiin pari vuotta sitten miehen kanssa etelästä tänne Ouluun minun opintojeni vuoksi. Jo alussa mies sanoi, että "täällä kaikki naiset ovat lihavia". En uskonut yhtään siihen, että täällä olisi enemmän lihavia kuin muuallakaan, mutta lopulta aloin uskoa. Täällä sekä miehet että naiset ikään katsomatta ovat lihavampia kuin vaikkapa Helsingissä. Oululaiset ovat myös yleensä hyvin ylpeitä kiloistaan. Tuntuu, että nykyään vain lestadiolaiset ovat laihoja :D.

Kertokaapa oululaiset, mikä täällä lihottaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popsivat niin paljon rössypottuja.

Vierailija
2/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:58"]

[/quote]

Vaikea sanoa. Ikäni olen täällä asunut (ulkomailla opiskeltuja vuosia lukuunottamatta) ja painoindeksi on aina pyörinyt sielä 8,5 tuntumilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:08"]

[/quote]

Vaikea sanoa. Ikäni olen täällä asunut (ulkomailla opiskeltuja vuosia lukuunottamatta) ja painoindeksi on aina pyörinyt sielä 8,5 tuntumilla.

[/quote] Siis 18,5 tuntumilla.

Vierailija
4/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- enemmän huono-osaisuutta, enemmän mielenterveysongelmia

- suuremmat asunnot --> enemmän tilaa olla lihava

- Amerikankulttuuri, hamburilaisravintolat, pizzerioiden liiallinen määrä, autokaistat aina pullollaan

- yleinen oululainen ahneus

- heikompi koulutustaso Helsinkiin nähden

- itäinen ja pohjoinen lihavuudelle altistava geeniperimä

- kaamos ja siihen liittyvä lohtusyöminen

- lihavuuden sallivat asenteet yleisempiä

Vierailija
5/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:08"]

[/quote]

[/quote]

No huh, ootpa laiha. Oot varmaan sairaalahoidossa viettänyt koko elämäsi?

Vierailija
6/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on maalaisin top 4 - kaupungeista. Kaikilla on mopot ja autot. Julkista liikennettä ei käytä kukaan.

Vierailija
7/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta samassa jutussa kerrotaan, että

"Suomen suurimmista kaupungeista Oulun edellä lihavien määrässä ovat Vantaa ja Turku. Vantaalla lihavien osuus on 18,3 ja Turussa 17,4 prosenttia."

Tämä tieto hämmästyttää enemmän. Miksi Vantaalla on enemmän lihavia kuin kuin naapurikunnissa. Samoin yllättää, että Turku on lihavuustilastojen kärjessä. Olen kuvitellut, että Turussa kaikki ovat pitkiä ja hoikkia ;)

Vierailija
8/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri-ilma?

Vierailija
9/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:17"]

"Suomen suurimmista kaupungeista Oulun edellä lihavien määrässä ovat Vantaa ja Turku. Vantaalla lihavien osuus on 18,3 ja Turussa 17,4 prosenttia."

Tämä tieto hämmästyttää enemmän. Miksi Vantaalla on enemmän lihavia kuin kuin naapurikunnissa. Samoin yllättää, että Turku on lihavuustilastojen kärjessä. Olen kuvitellut, että Turussa kaikki ovat pitkiä ja hoikkia ;)

[/quote]

No oisko niin, että vantaalla asuu enemmän köyhiä ja heikosti koulutettuja? Lihavuus ja huonot elintavat ovat yleisempiä alemmissa sosiaaliluokissa.

Vierailija
10/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:17"]

[/quote]

Turussa on Suomen pisimmät ihmiset, siinä olet oikeassa.

Vierailija
11/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on omasta takaa kunnon fyllit, niin eipä palele pakkasella! Repikää siit, te nälkäkurjet.

Vierailija
12/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:28"]

Kun on omasta takaa kunnon fyllit, niin eipä palele pakkasella! Repikää siit, te nälkäkurjet.

[/quote]Tuolla perusteella kannattaisi keskittyä lihasten eikä vatsakummun kasvatukseen. Rasvan lämmön eristävyys on surkea vrt. lihas. Lihaksettomien sormien/varpaiden lisäksi kehon rasvaisimmat kohdat (naisilla yleensä pakarat) ovat ne jotka menevät pakkasessa ekana valkoisiksi ja kylmettyvät pahiten...

Vierailija
13/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitten taas huomannut mitään eroa Oulun ja Helsingin välillä, ihmiset ja kaupungit, samaa shittia. 

Vierailija
14/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on aina joulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi