Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunto ruuhkaisen tien vierestä

Vierailija
21.04.2014 |

Mielipiteitä kaipaan teiltä, jotka asutte omakoti/paritalossa aivan "ison tien" vieressä. Miten paljon liikenteen melu haittaa teitä? Ihana asunto ois myynnissä mutta vain aita erottaa tiestä, jolla liikennettä. Max 50 km/h saa ajaa ja hidastetöyssyjä kyllä on. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siihen tottuu nopeesti Ja ilmeisesti ei kuitenkaan raskasta liikennettä tai joukkoliikennettä mene jatkuvasti ohi.

Itseäni ei haittaisi jos muuten ok

Vierailija
2/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 19 vuotta erittäin vilkkaasti liikennöidyn tien varressa. Etäisyys tiehen oli varmaan n. 8 metriä. Nopeus sai olla 60 km/h ja liikenteessä oli mukana erityisen paljon tukkirekkoja, koska lähellä oli saha.

Ekana yönä itkin, etten koskaan totu meteliin. Samoin vanha koirani ulvoi kanssani. Ekan viikon jälkeen en enää edes huomannut meteliä.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Melu ei ole ainoa ongelma, vaan myös katupöly. Se pöly tunkeutuu joka paikkaan.

Sen näki selvästi esim. siinä, että parveke oli aina mustan lian peitossa. Kun parvekkeen pesi, se oli päivän päästä taas kamalassa kunnossa. Siis käyttökelvoton.

Melusta myös sen verran, että pihalle se kuului niin selvästi, että melkein piti huutaa että puhe kuului.

Vierailija
4/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikennettä kulkee tiellä, rekkoja ei pitäisi mennä. Kiitos vastauksista! Mutta entäpä omalla pihalla oleskelu....voiko yhtään rentoutua kun jatkuva "suhina" kuuluu...AP

Vierailija
5/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon rakenteista. Pyydä esittelyaika sellaiseen aikaan että liikennettä varmasti on, niin pääset toteamaan kuuluuko sisälle. Ja eliminoi kaikki muut äänenlähteet, vaadi siis minuutin hiljainen hetki jonka ajan makaat lattialla ja mietit haluaisitko nukkua.

Piha on sitten se mihin kuuluu varmasti, mutta kuka mihinkin sopeutuu.

Vierailija
6/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä.

Vierailija
7/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin on tottunut. Aivan maalla asuva ei välttämättä totu liikenteeseen. Itse olen syntymästä asti asunut lentoliikenteen alla,etten niitä edes enään huomaa. Nyt isomman tien vieressä,jossa paljon rekkaliikennettä. Ei haittaa ja pojat tykkää katella ikkunasta. Kun taas korvessa asuva käy kylässä,sanoo heränneensä yöllä kun isompi kone lensi yli. Ai jaa,mä nukuin. Sitten taas kun itse käyn täällä korvessa kylässä,minua häiritsee haukkuvat metsästyskoirat.

Vierailija
8/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:01"]

En muuttaisi. Melu ei ole ainoa ongelma, vaan myös katupöly. Se pöly tunkeutuu joka paikkaan.

Sen näki selvästi esim. siinä, että parveke oli aina mustan lian peitossa. Kun parvekkeen pesi, se oli päivän päästä taas kamalassa kunnossa. Siis käyttökelvoton.

Melusta myös sen verran, että pihalle se kuului niin selvästi, että melkein piti huutaa että puhe kuului.

[/quote]
Se katupöly on ongelma kaikkialla kaupungissa, asutpa tien varressa tai et. Pöly on niin hienojakoista, että se kulkeutuu kilometrien päähän.

Vierailija
9/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin ekana tuota katupölyä. Itsellä kurjia kokemuksia kerrostalosta, joka oli vastaavanlaisen tien vieressä. :/

Vierailija
10/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ihmisestä ja siitä mihin on tottunut. Itse en muuttaisi mistään hinnasta. Mikään ei ole kamalampaa kuin jatkuva stressitasoa nostava liikenteenmelu.

Vierailija
11/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aivan maalta, mutta kovasti liikennöidyn tien varresta. Tästä menee autot ohi ihan 100km/h. Ja kyllä siihen tottuu. Varsinkin näin sesonkiaikana, viimeksi tänään olin vanhemmillani ja odottelin tienylitystä 5 minuuttia, autoja lappo molemmista suunnista tasaiseen tahtiin. Tässä on myös läpi vuoden runsas raskasliikenne.

Vaikka nyt asunkin poissa kotoa ja paljon rauhallisemmalla alueella en edelleenkään huomaa tuota liikenteen melua sisällä, ulkona lähinnä silloin kun joku yrittää puhua samaan aikaan kun ohi menee 20 letkan autojono.

Kesäksi liikenne rauhoittuu ja talvikuukausien jälkeen muutenkin, mutta liikennettä on ympäri vuoden kovasti. Lasten-ja eläinten kannalta on paljon vahdittavaa.

Vierailija
12/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä todellakin melun lisäksi pakokaasut ja katupöly. Me päädyimme olla ostamasta, koska emme halunneet tottua auton ääneen.

Vierailija
13/14 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa!! Tässä just istun terassilla, autot kohisee välillä ohi, joskus mopo päristen. Kovasti kuuluu myös lintujen laulua ja luritusta.

Mulle tässä on ehdottomana plussana myös hyvät kulkuyhteydet - tykkään!

Vierailija
14/14 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos talo on 50-70 metrin etäisyydellä vilkkaasta tiestä? Tiellä 80 km/h rajoitus ja kulkee myös rekkoja.

Onko kova meteli ja pölyhaitta? Voiko nukkua ikkuna auki?

Kiitos vastauksista. :)