Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Lumialla kirjoitettaessa "Se" on aina isolla?

Vierailija
21.04.2014 |

Ihan sairaan ärsyttävää. Mitä kieltä toi puhelin oikein luulee kirjoittavansa? Täälläkin tunnistaa usein Lumialla kirjoitetut kommentit, kun se-sanan ässä on isolla. Tietääkö joku, miten tuon saa korjattua?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun Lumialla sen pystyy korjaamaan (valitsen listalta pienellä kirjoitettu se). Ärsyttävä kyllä on.

Vierailija
2/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vain lumiassa. Mulla HTC ja sama vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muakin otti pattiin Lumiassa. Onneksi hajosi, niin pääsin ostaan Samsungin.

Vierailija
4/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin korjattua myöhemmin, mutta saisiko sen muutettua johonkin asetuksiin niin, ettei se aina ehdota sitä isolla kirjoitettua ensin/vaihda automaattisesti pienellä kirjoitetun tilalle?

ap

Vierailija
5/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan, mut ei olekaan ennakoiva käytössä.

Vierailija
6/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sen - ja kovin paljon muutakin - korjattua. Lumiassa on todella suuri vika se, että se olettaa aivan liikaa. Tekstin kirjoitus siksi hidasta, ja aina joutuu oikolukemaan ettei tule hullunkurisia tai noloja kömmähdyksiä.

Vierailija
7/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida saada muuten, kun siten että ottaa nuo sanaehdotukset tai automaattisen tekstinkorjauksen pois käytöstä. Löytyy jostain tuolta viestiasetuksista. Minulla laittaa isolla myös sanat Joo, Nii ja Moi:D

Vierailija
8/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 17:31"]

Saahan sen - ja kovin paljon muutakin - korjattua. Lumiassa on todella suuri vika se, että se olettaa aivan liikaa. Tekstin kirjoitus siksi hidasta, ja aina joutuu oikolukemaan ettei tule hullunkurisia tai noloja kömmähdyksiä.

[/quote] Täh? Eihän se mitään oleta ellet paina sitä sanaa...

Vierailija
9/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan iso "se" aiheuttaa keskustelua. Ehkä puhelin olettaa että "se" on iso?

Vierailija
10/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iPadi ei tunnista sanaa "se" ollenkaan vaan muuttaa sen automaattisesti muotoon "sekä". Ihan saakelin ärsyttävää, kun kyseessä on kuitenkin yksi suomen kielen yleisimmistä sanoista...

Vierailija
11/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Lumian vika ole, jos ette osaa käyttää sitä.

Vierailija
12/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Se oikein perustuu, että Se tulee aina isolla? Onko joku lyhenne tai muunkielinen sana? Tämä on kirjoitettu Lumialla...

Vierailija
13/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ohjelmistobugi, joka korjaantuu seuraavassa päivityksessä (8.1).

-lumiainssin vaimo- 

Vierailija
14/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee aina isolla, samoin Eka ja Joo. Yleensä korjaan, mutta aina en jaksa. :)

Vierailija
15/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin "ennakoivan tekstinsyötön" pois vai mikä sen pölön itsesensuurin nimi onkaan ;) Eli kone ei enää vaihda sanojani toisiin!

Vierailija
16/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat kehittäneet idean, koska heidän mielestään Se on aina iso. Yleensä he erehtyvät.

Vierailija
17/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumian kehittäjällä on iso Se.

Vierailija
18/18 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua veetuttaa myös toi Se, samoin "ok", jota kirjoitan paljon, tulee aina myös ekana OK, ja pitää korjata. Vatunvatunvattu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme