Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehet luonnostaan marttyyreita?

Vierailija
21.04.2014 |

Omani on mököttänyt kolmisen tuntia sohvalla puhumatta mitään ja tuijottelee seiniin ja huokailee. Ei vastaa jos juttelen eikä avaa edes tv:tä, että saa maksimoitua kurjuutta. Syynä "kohtaukseen" on se, että olin lasten kanssa leikkimökillä touhuamassa (siivottiin se eilen) ja mies tuli perästä alkaen raivokkaasti haravoida leikkimökin edestä ja ympäriltä. Sanoin pariin kertaan aika ystävällisesti, että haravoisiko risuja jostain toisesta paikasta, kun ikävä olla kamalassa pölyssä ja se menee just siivottuun mökkiinkin (siinä on hiekkaa ja multaa, joka pölisi pilvinä). Mies jänkkäsi tyylilleen uskollisena vastaan, vaikka lapsetkin pyysivät siirtymään toisaalle. Lopulta mies suuttui meille ja marssi sisään.

Meillä on aina sama juttu kaiken kanssa... Eilen pyysin taas kerran, että ottaisiko lintulaudan pois. Ei voi, kun on routaa. Vakuutin ettei ole, ja olin pyytänyt ottamaan lautaa pois jo pari viikkoa. No, eihän se ukko sitä ottanut, joten lopulta otin sen itse. Mies makasi sohvalla, kun oli ollut joitain päiviä kuumeessa, ei tosin eilen enää ollut. Sitten alkoi jäkätys, että miten se olisi pitänyt ottaa pois, ja miten jyvät olisi pitänyt ottaa jne. Ihan sama, missä pyydän apua, niin ihan varmasti mies ei auta.

Omatoimisesti tekee kyllä asioita, mutta mutta... esim. kahvit keitettyään poroja on pitkin pöytiä ja lattioita. Joka kerta. Se on niin vaikeaa se suodattimeen osuminen. Joka päivä hammaspesut tehtyään hammastahnaa on hanassa ja pitkin lavuaaria, pöytää ja peiliä. Joskus sitä löytyy vessanpöntön reunoilta ja matostakin. Hän ei kuulemma mahda itselleen mitään.

Mies antaa kyllä lapsille ilta- ja aamupuurot. Mutta MIES sotkee puurohillolla jääkaapin ovet ja pöydät, eikä kuulemma huomaa. Jos kysyn, että miten ei voi huomata omien käsien olevan likaiset, niin taas suututaan ja vastaus on: hyvä on, en sit anna puuroa enää lapsille. Sama juttu jos huomautan ympäri keittiötä jätetyistä leivänmuruista tai takan eteen jätetyistä puunroskista. Aina on vastaus: hyvä on, ei sit enää leikata leipää / lämmitetä jne. Koskaan ei voi ajatella, että siivoaisi tai ottaisi opikseen. Ei ikinä tule vastausta "Sori, mä en huomannu, oota mä siivoon". Saamarin marttyyrimeno vaan jatkuu aina. Ja tosiaan, jos sanon nätisti, niin ei mitään vastakaikua ainakaan...

Yks mistä on tullut kanssa aina sanomista on se, kun yritän puhua jotain, niin mies puhuu samaan aikaa lapsille tai kävelee pois päin tms. Jos huomautan, ettei kuuntele, niin suuttuu. Ja kun sitten jää kaupasta tuomatta jotain, tai lasten noutojen tai viemisten yms. aikataulut kusee tai mies unohtaa jotain, aina tulee syytös "sä et sanonut, et varmasti sanonut mitään". Just.

Kaikki mitä mies tekee, pitäisi aiheuttaa hurmoksellista aaltoliikettä, vaikka muut saa korjata jäljet ja seuraukset. Mies tekee aina kuten itse haluaa, vaikka joku pyytäisi itseään koskevassa asiassa, että älä tee näin. Tekee kuitenkin, vastapuolihan on typerä jos ei arvosta hänen tekemistään. Että mä en joskus jaksa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:30"]

Huonot miehet vai huono asenne naisilla? Naputi naputi nap... Meidän perheessä chillaillaan eikä naputeta. Hyvin tullaan toimeen ja rakastetaan. Jos toinen kokee että sunnuntai on hyvä kalsaripäivä niin miksi toinen siitä naputtaisi? Onneks en oo ite tollanen nipomutsi.

[/quote]

Sunnuntai on hyvä kalsaripäivä? Kenelle se on saatana hyvä kalsaripäivä? Ymmärrätkö sinä oman elämäsi Peter Pan että jos perheessä on pieniä lapsia ja kaksi sunnuntain kalsarichillausvanhempaa, niin lapset otetaan huostaan alta aika yksikön? Mitä helvetin rentoutumista aikuiselta ihmiseltä on se että maataan iltapäivään ja vetelehditään sisätiloissa vapaat? Perheen kanssa yhdessä olo on normaalin aikuisen, perheellisen käsitys rentotumisesta. On NORMAALIA rentoutua pyöräillen, grillaillen tai vaikka vittu pelargonioita kastellen yhdessä lasten kanssa. Sen sijaan on lasten laiminlyöntiä maata viikonloput sisätiloissa ja olettaa että lapset viihdyttävät itse itseään, eikä heille tarvitse uhrata aikaa? Millaista aikuisen mallia nuorelle pojalle näyttää isä joka makaa vknloput iltapäivään ja välttelee kaikenlaista ulkoilua ja aktiviteetteja? Kasvaako siitä pojasta yhtäkkiä toimelias ja aktiivinen aikuinen?

Oikeasti, kaikki eivät voi vaan chillailla ja olettaa että joku muu kyllä hoitaa. Ja helvetin usein se tuntuu olevan nainen, joka on äärimmilleen stressaantunut. Mikään ei vituta enemää kuin se että olet viettänyt aikaa lastesi kanssa aamupäivän, tehnyt päivällisen ja antanut AIKAASI oikeasti lapsille ja SITTEN mies kömpii luolastaan ja haukottelee että hoh hoijaa kun olikin hyvät unet että tilattasko pitsa. Pitäkööt laiskoja sunnuntaitaan vittu lopun ikäänsä. Yksin. Jonkun yhtä laiskan ämmän kanssa.

Vierailija
22/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:14"]

Itsepä olet manchildisi valinnut, ap. Ja pöljänä vielä se kanssa kakaroitakin tehnyt! Miehiä on kahdenlaisia, noita mieslapsia (suurin osa!) ja sitten niitä itsenäisiä, jotka ovatkin muuten aivan helvetin rikkinäisiä ja sekaisin. Valitse siinä sitten!

[/quote]

Ei kun lapset meillä on tosi kivoja, ymmärsit nyt väärin. Ja kyllähän mies lapsia auttaa. Mutta mä en vaan jaksais ain siivota niitä auttamisen jälkiä ja patistaa kaikkeen, kun lopulta kuitenkin itse saatan homman loppuun. Ei minua lapset vasytä yhtään, he ovat ihania ja heitä kuuluukin auttaa.

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 14:30"]

Huonot miehet vai huono asenne naisilla? Naputi naputi nap... Meidän perheessä chillaillaan eikä naputeta. Hyvin tullaan toimeen ja rakastetaan. Jos toinen kokee että sunnuntai on hyvä kalsaripäivä niin miksi toinen siitä naputtaisi? Onneks en oo ite tollanen nipomutsi.

[/quote]

Kuka teillä sitten siivoaa toisten hillosotkut, märäksi jääneet tiskipöydät ja likaiset vessat?? Vai pyöritte vain paskoissanne kun se on kivempaa eikä tule sanomista?

Vierailija
24/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kertoi aikanaan rakastuneensa mun tehokkuuteen ja touhukkuuteen. Oli kuulema niin mukava seurata mun menoa. Joo voi vittu että olin idiootti. Olisi pitänyt jo siitä älytä. "On mukava SEURATA sun touhuiluja". On saanu seurata juu, vuosikaupalla.

10

Vierailija
25/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:11"]

Mun mies kertoi aikanaan rakastuneensa mun tehokkuuteen ja touhukkuuteen. Oli kuulema niin mukava seurata mun menoa. Joo voi vittu että olin idiootti. Olisi pitänyt jo siitä älytä. "On mukava SEURATA sun touhuiluja". On saanu seurata juu, vuosikaupalla.

10

[/quote]

Laita mies testeihin; aikaansaamattomuus voi viitata kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Vierailija
26/26 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 18:11"]

10

[/quote]

Alkoi väkisinkin naurattamaan, vaikka tiedän, mistä puhut :) Meilläkin mies on kova seurailemaan muitten touhuja... ja muutenkin on se viimeisin perässäseuraaja kaikessa. Kun esim. kutsun perheen syömään valmiiseen pöytään, lapset tulevat ihan asiallisesti, mies muutaman kutsun jälkeen valuu kohti keittiötä kuin jätkän räkä, ja menee joka jumalan kerta kuselle lorottamaan kun muut ovat jo pöydässä ja koettavat syödä. Vessa on keittiön vieressä, ja toimitus tehdään tietysti ovi auki. Mutta kyllä hän sieltä "seurailee" lopulta perässä. Yleensä kädet pesemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme