Teittekö kiusaa lapsena naapureillenne?
Mitä teitte? Itse laitoin naapurin postilaatikkoon näkkileipää.
Kommentit (14)
En tehnyt eikä naapureiden lapset tehneet meille piloja.
Tuli tehtyä kaikkea typerää. Esimerkiksi soiteltiin ovikelloja ja mentiin nurkan taakse kuuntelemaan, miten tyyppi tuli avaamaan turhaan. Ja sitten uudestaan, kunnes saatiin se raivon valtaan. Ja sitten oli hauskaa. Jos itse joutuisin vastaavan kohteeksi tänä päivänä, saisin varmaan aivan hillittömän raivokohtauksen.
Juostiin kavereiden kanssa kerrostalon ylimmästä kerroksesta alimpaan rappuja pitkin ja matkalla painettiin jokaisen asukkaan ovikelloa. Oli mielestämme tosi hauskaa.
Tämä ei ole niinkään naapureille mutta ihan yleisesti: Muutama pilapuhelu soitettiin, otettiin puhelinluettelo, avattiin se summanmutikassa joltakin sivulta ja sitten silmät kiinni sormella aina tökkäsemällä valittiin numero että kenelle soitetaan.
Itsekin soittelin kaverin kanssa pilapuheluita summamutikassa. Ei järki paljon päätä pakottanut.
Aikuisena sain sitten jonkun ihan tuntemattoman häirikön, joka soitteli numerooni huvin vuoksi. Siitäs sain, karma iski.
Olen ap ja joutunut nyt aikuisena itse lasten kiusateon kohteeksi. Eli naapurin yksi poika soitteli jatkuvasti ovikelloamme. Ryntäsin rivitalon alaovelle eikä ketään näy. Lopulta otin ovikellon pois käytöstä. Kiusantekoa jatkui vuosia. Hyi Sua Sami Suontaa!
Itse sotkin tahallani käteni ruusunmarjoihin ja näytti siltä kuin käteni olisivat ihan veressä kyynärpäitä myöten. Sitten menin ensimmäisen kadulla vastaan tulevan vieraan aikuisen eteen vääntämään paniikkia ja itkua ja järkytin sen naisen pois tolaltaan. Sitten aloin nauramaan.
Nykyään ymmärrän miten helevetin häiriintynyttä ja väärin kepposeni on.
Tulihan sitä kepposteltua vaikka kuinka, kaikki jo mainitut (pilapuhelut, kerrostalon summereiden ja ovikellojen soittelu) ja kaikenlaista muutakin.
Normaali vaihe useimmilla lapsilla joka väistyy kyllä aikanaan. Ei kannata provosoitua tai kujeilevat lapset innostuvat vain entistä enemmän häiriköimään.
Vanhin veljemme määräsi että emme saa koskaan käyttää kolmen naapurin lapsen nimeä ilman läski-etuliitettä. Tosin muistan että kiusaaminen alkoi naapurin puolelta.
Kyllä tein. Tai no itse asiassa tein kiusaa kusipäiselle faijalle. Kävin päästämässä ilmat pois naapureiden polkupyörien renkaista (about 30 pyörää) ja faija joutui sitten pumppaamaan kaikki renkaat täyteen.
Katselin ikkunasta ja nauroin.
En tahallaan. Lauloin aina suihkussa kovaa ja korkealta glooriaa ja koulussa opittuja kuorolauluja, kuului rivitalon päätyihin asti, kuulin myöhemmin. Jostain syystä äiti ei kieltänyt, eivätkä naapurit valittaneet mikä on outoa. Aikuisena ajatellen se ei ollut hyvä idea, vaikka ääni ei ollut ehkä pahimmasta päästä.
En tehnyt. Nyt aikuisena olen kyllä kiusannut naapureita. Hajottanut pyöriä, sotkenut pyörät jauhoilla, kananmunilla, appelsiinimehulla ja kaakaojauheella, ja ottanut ovikransseja ja kuljettanut ne muualle.
Virtsasin pakkasella naapurin ulko-oven rakoon. se jäätyi kiinni. 2h meni naapurilla sulatella se auki. Soiteltiin takseja satunnaisiin osoitteisiin.
Olen ap ja sen lisäksi pihan muiden lasten kanssa soitettiin pilapuheluita naapureille joissa sanoimme että naapurin auto on varastettu jne.