Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin imetyksen 4vk jälkeen. Miksi se vaivaa sinua?

Vierailija
21.04.2014 |

Yritin imettää esikoistani 4 viikkoa. Lopetin, koska:

-maitoa ei tullut tarpeeksi, vaikka yritin avittaa tilannetta myös pumppaamalla 

-imetys sattui ja oli vaikeaa 

-vauva ei onnistunut syömään sen enempää rintakumin kanssa kuin ilmankaan toisesta rinnasta ja toisesta tosi huonosti, koska nännit ovat todella matalat. Koska maitoa tuli vain toisesta rinnasta, rinnat olivat aivan eri paria. 

-olin todella väsynyt ja henkisesti loppu imetyksestä johtuvien ongelmien takia ja sen seurauksena riitelin mieheni kanssa enkä nauttinut vauvan kanssa olemisesta

Lopetuspäätöksen jälkeen on kulunut 6 viikkoa ja:

-vauva syö pelkkää korviketta ja kasvaa käyrällä

-minä nukun, vauva nukkuu, mies nukkuu ja sen myötä olemme koko perhe onnellisia ja tyytyväisiä

Kysymys siis kuuluu sinulle, aivan tavallinen toinen äiti, joka olet ottanut asiaksesi 'valistaa' ja arvostella muita, että MITEN MINUN IMETTÄMISENI TAI IMETTÄMÄTTÄ JÄTTÄMISENI VAIKUTTAA SINUN ELÄMÄÄSI niin paljon, että sinun pitää kertoa mielipiteesi asiasta minulle?

HUOM! En siis aloita keskustelua siitä, olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt vielä imettää vai teinkö oikean ratkaisun. Vaan haluan nimenomaan tietää, että miten MINUN ratkaisuni vaikuttaa SINUN elämääsi? Millä tavoin sinun tai lapsesi tai muun perheesi elämä muuttuu siitä, imetänkö minä vai en? Varmasti olisin voinut vielä sinnitellä pidempäänkin, kun en kuitenkaan vielä suunnitellut mitään joukkoitsemurhaa. Ehkä imetys olisi jossain kohtaa onnistunutkin. Ehkä en vaan viitsinyt yrittää tarpeeksi. Mutta miten sinun elämäsi olisi siitä ihan tarkalleen ottaen muuttunut paremmaksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi enää kiikaroida tissiäsi täältä naapurista.

Vierailija
2/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivaa yhtään, enkä tunne ketään muutakaan ketä kiinnostaisi toisten imettäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksestasi ei kumpua sellainen vaikutelma, että ap olisi onnellinen ja tyytyväinen.

Vierailija
4/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen ei ilmeisesti ole lukenut tämän palstan imetyskeskusteluita, joiden mukaan minun lähestulkoon pitäisi tämän takia antaa lapseni adoptioon jollekin, joka pystyy häntä imettämään. 

Ap

Vierailija
5/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä aloittanutkaan imetystä. Eikä oo ketään vaivannut.

Vierailija
6/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta minua. Ilmeisesti vaivaa itseäsi. Imettää tai ei imetä. Kunhan lapsi kasvaa.

T. Imetin 23kk

Vierailija
7/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penis

Vierailija
8/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kirjoittajat tällä palstalla arvostelevat joskus äitejä, jotka eivät halua imettää tai opi imettämään oman mukavuudenhalunsa, laiskuutensa tai (oudon?) asenteensa vuoksi. Jos sinä tiedät yrittäneesi kaikkesi, nuo paheksuvat kirjoitukset eivät koske sinua. Miksi kuvittelet, että ne koskevat sinua? Mikset päästä irti siitä, että olisit halunnut imettää lastasi ja opettele olemaan tyytyväinen siihen, että teillä on nyt kuitenkin kaikki hyvin? Faktan tasolla tiedät sen jo, mutta mieti, miten saisit asian menemään perille myös tunteen tasolla.

Tsemppiä! Olet hyvä äiti.

Vierailija
9/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelijasi (ilmeisesti itse pitkään imettävät) ovat ilmeisen pettyneitä omaan elämäänsä ja yrittävät löytää syitä tuntea paremmuutta ja ylemmyydentunnetta näinkin typerällä tavalla. Mikä tahansa syy kelpaa varmasti, haluavat epätoivoisesti pönkitystä itsetuntoonsa. Jätä nämä ihmiset omaan arvoonsa ja jos he ärsyttävät sinua, paras tapa ärsyttää heitä takaisin on jättää heidät täysin huomiotta. Sinä tiedät mikä on parasta sinulle! :-)

Vierailija
10/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin esikoista 27 kk. Kuopusta imetän parhaillaan, maitoa tulee niin paljon, että luovutan sitä myös synnärille. Vauvaa imetän noin 5 tunnin välein, mies nukkuu, esikoinen nukkuu, minä nukun ja vauva nukkuu. Vauva kasvaa +1 käyrällä. Olemme onnellisia ja meillä on terveet, hyvinvoivat lapset. Raskauskilot (15) katosivat alle kuukaudessa. Kuvittelisin ettei tämä häiritse ketään. Samoin kuin ketään ei pitäisi häiritä kenenkään imettäminen tai imettämättä jättäminen.

Vierailija
11/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää huoliko, ei nämä kommentit minua henkilökohtaisesti vaivaa. Ihmettelen vaan asiasta jatkuvaa keskustelua. Ymmärrän, että keskustelupalstalla kuuluukin vaihtaa mielipiteitä itseä kiinnostavista aiheista, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä, miten jollakulla voi olla mielipide toisen ihmisen imetyspäätöksestä (olipa se sitten tehty pakon edessä tai miten kevyin perustein hyvänsä). En vaan tajua, miten se liikuttaa kenenkään taviksen elämää? Neuvolan puolelta sentään keskustelulle on jotain perusteita. 

Vierailija
12/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sulla hormonit päällä kun noin raivoat.

Mua ei ainakaan sun imettämises tai imettämättä jättämises kiinnosta pätkän vertaa.

Mutta taidat olla niitä, jotka ei kestä edes virallista imetysvalistusta ja tilastoja imetyksen eduista, kun luulet niiden olevan henkilökohtainen loukkaus sua vastaan.

Rauhoitu nyt hyvä ihminen, ja älä lue imetyksestä mitään, jos ei polla kestä!

Vierailija
13/13 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa pätkääkään, koska suoraan syyt kerroit. Edelleen ärsyttää vain äidit jotka ei kehtaa suoraan sanoa, ettei enää jaksa takuta asian kanssa. Keksii jotain ympäri pyöreitä tekosyitä. Tarttee vain sanoa , en halua enää imettää. Siinä kaikki :)