Mistä löydät merkityksen elämällesi?
Kommentit (11)
Esitit ikuisuuskysymyksen. Sanotaan, että elämän tarkoitus on elää. Paljon merkitystä saa siitä, kun elämä sujuu ja voi auttaa toisia selviytymään. On lenkki pitkässä ketjussa. Toisaalta hetkeen uppoaminen tuo merkityksellisyyttä, voi uppoutua vaikka sitruunaperhosen lentoon.
Syvemmin ajateltuna eläimistä. Olen saanut eläimiltä niin paljon pyyteetöntä rakkautta, että voisin välillä pakahtua. He ovat myös opettaneet minulle eniten nöyryyttä, vastuuta ja kunnioitusta elämää kohtaan, kuten myös hyväksymään erilaisuutta ja ihmisen pienuutta.
Jos ap ei hyväksy uskonnollissävytteistä vastausta, niin sitten sanon, että muiden auttamisesta.
Elämään löytyy merkitys, kun tiedostaa omat arvonsa ja omistautuu niiden mukaisille teoille joka päivä. Minun elämääni tulee virtaa ja mielekkyyttä mm. ystävistä, parisuhteesta, työstä, koiristani, luonnosta ja liikunnasta.
En oikein mistään tai tavallaan kaikesta, jos sen niin haluan nähdä. Tavallisesta elämästä, jossa saan olla päästään terveiden hyvien ihmisten kanssa tekemissä.
Saan merkityksen luottaessani siihen, että ihmiskunta on teknologisesti niin lähellä ns. singulariteettia, että saatan olla kokemassa sen.
Meistä tulee teknologian avulla todellinen mestarirotu, joka pystyy elämään rationaalisesti. Emme tuhoa toisiamme emmekä luontoa. Tunteista tulee meille voimavara eikä taakka. Pystymme kanavoimaan tunteemme hallitusti. Voimme päättää itse milloin rakastumme, mihin ja kehen. Voimme myös valita olla rakastumatta. Vihaakaan ei ole, koska terve itsesuojeluvaisto estää sen.
Niin kauan kun emme tähän pääse olemme se pettävä, sotiva, tuhoava ja vihaava rotu joka tuhoaa itsensä, ellei singulariteettia saavuteta.
Kannattaa googlata, se voi antaa toivoa. Kyse ei ole mistään uskonnosta tai hihhuloinnista, vaan koneiden ja ihmisten liitosta, jossa terve järki voittaa hallitsemattomat tunteet. :)
Raamatusta