Joudun viettämään joulun yksin koronan takia. Itkettää...
Vanhempani ja siskoni miehineen asuvat eri paikkakunnilla, joten emme voi olla yhdessä perheenä kun valmiuslaki sulkee kaupunkien rajat. En taida viettää joulua tänä vuonna lainkaan.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Osta hyvää ruokaa ja herkkuja, polta kynttilöitä, katso hyvän mielen elokuva tai lue kirjaa. Kyllä siitä joulusta voi tehdä yksinkin ihan mukavan.
Vai oliko tämä provo tuon kaupunkien sulkemisen takia...
Läheiset ihmiset ovat toistensa sydämissä, vaikka eivät toisiaan näkisi. He eivät ole unohdettuja. Joulukortin tai lahjan voi halutessaan lähettää etukäteen. Puhelimitse tai videoyhteydellä voi "tavata" ja jutella jouluna.
Yksin joulua viettäviä ihmisiä on paljon ja tänä vuonna tavallista enemmän. Se ei ole noloa. Joku saattaa jopa toivoa, että saisi olla yksin tai vain samassa taloudessa elävien kanssa, jotta ei tartuta läheistä tai saa tartuntaa.
Mistä ap on saanut päähänsä ajatuksen, että valmiuslaki sulkisi jouluksi rajat? Odotan vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika on omassa joulussa? Pannullinen hyvää teetä, pakettiin nolo pörröpyjama, hyvä kirja, ja konvehteja (tai ihan mitä vain keksit mikä on sydäntä lähellä ja tarjoaa tekemistä illaksi). Kaappiin luksusillallistarpeet tai juhlava tilaus ravintolasta. Iltapimeällä kävelylenkki hautausmaan kynttilämeressä ja siitä omaan kotiin kynttilän/jouluvalojen kajoon. Soimaan joulumusiikkia, jota siis toisiaankin löytyy kaikenlaista taina tiptaptiptipetiptap-osastolta vaikka hengelliseen rauhoittumismusiikkiin tai jazz-versioihin.
Nyt on tuhannen taalan tilaisuus laittaa juuri sennäköinen joulu kun olet aina halunnut.
Säälittävää. Mitä iloa on siitä, että paketoi itseostaman lahjan itselleen????? Ei oo järkee ei.
En tiedä lohduttaako, mutta et ole taatusti ainoa. Tsemppiä.
Jos Sijaltainen nousisi.
Taas sama tyyppi valittaa samaa asiaa. Koeta jo päästä yli.
Miksi ihmiset ottavat keksityn juhlan liian vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika on omassa joulussa? Pannullinen hyvää teetä, pakettiin nolo pörröpyjama, hyvä kirja, ja konvehteja (tai ihan mitä vain keksit mikä on sydäntä lähellä ja tarjoaa tekemistä illaksi). Kaappiin luksusillallistarpeet tai juhlava tilaus ravintolasta. Iltapimeällä kävelylenkki hautausmaan kynttilämeressä ja siitä omaan kotiin kynttilän/jouluvalojen kajoon. Soimaan joulumusiikkia, jota siis toisiaankin löytyy kaikenlaista taina tiptaptiptipetiptap-osastolta vaikka hengelliseen rauhoittumismusiikkiin tai jazz-versioihin.
Nyt on tuhannen taalan tilaisuus laittaa juuri sennäköinen joulu kun olet aina halunnut.
Säälittävää. Mitä iloa on siitä, että paketoi itseostaman lahjan itselleen????? Ei oo järkee ei.
Niinpä. Mielenkiintoista avata paketti, jonka sisällön tietää jo. Huuuuutista vaan näille itselleen paketteja antavat :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan kieltänyt menemästä toisille paikkakunnille. On vain suositus pitää matkustaminen minimissä ja jättää isot sukujoulut väliin.
Ja jättäkää menemättä ja sukuloimatta! Minä jätin keväällä kyläilyt, kaupassakäynnit, kaikki kokoontumiset, sisäharrastukset, kaikki. Mutta joku tai hyvin moni muu ääliö ei jättänyt ja siksi minulla joka on ollut hyvin asianmukainen on korona.
PYSYKÄÄ KOTONA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan kieltänyt menemästä toisille paikkakunnille. On vain suositus pitää matkustaminen minimissä ja jättää isot sukujoulut väliin.
Ja jättäkää menemättä ja sukuloimatta! Minä jätin keväällä kyläilyt, kaupassakäynnit, kaikki kokoontumiset, sisäharrastukset, kaikki. Mutta joku tai hyvin moni muu ääliö ei jättänyt ja siksi minulla joka on ollut hyvin asianmukainen on korona.
PYSYKÄÄ KOTONA!
Mistä sä sitten sen sait?
Joo.... Jouluja on varmasti vielä uusia. Minäkin vietän joulua yksin ja vielä koronaa potien. Kaikkea muutakin tässä entuudestaan. Ymmärrän kyllä sinua, mutta en jaksaisi itkeä moisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PYSYKÄÄ KOTONA!Mistä sä sitten sen sait?
Luultavasti töistä, koska missään muualla en käynyt, olisi voinut muutkin toimia samoin, ei olisi koronaa. Mutta ei, työkaverit kulkevat kaupoissa, harrastuksissa ja näkevät ihmisiä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PYSYKÄÄ KOTONA!
Moni haluaa läheisilleen yleensä hyvää, terveyttä ja pitkää ikää. Yleensä terveyttä on voinut vain toivoa ja toivottaa toiselle. Tänä jouluna siihen voi konkreettisesti toiminnallaan vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet ihmiset viettävät joulunsa yksin aina. Oli koronaa tai ei. Kyllä sä yhden joulun kestät eikä sitä paitsi ole mitkään rajat sulkeutumassa. Eli senkun menet perheen luo, jos et millään kestä.
Minulla on jo 10. yksinäinen joulu tiedossa ja näin se tulee loppuelämäni menemään. On kyllä niin kammottava fiilis että ap ei sitä kestäisi ollenkaan.
Onneksi olkoon! Mulla ollut muutama joulu yksin ja aika kammottavaa se on. Lohdutti kuitenkin ettei se loputonta ole. Parasta oli se kun oli mahdollisuus mennä töihin koko jouluksi. Meni aika nopeemmin.
Onko sinulla mahdollisuutta olla omaehtoisessa karanteenissa ettet sairastu ennen joulua ja matkustaa omalla autolla? Et ainakaan itse levitä tautia näin.