Miten kaverisi ovat kestäneet muutoksesi? Tai sinä kavereiden?
Ihmiset muuttuvat: sinkku alkaa seurustelemaan, lapseton saa lapsen, lihava laihtuu, laiskaa alkaa kuntoilevaan, ateisti tulee uskoon....
Miten ystäväsi ovat kestäneet muutoksen? Onko ystävyys säilynyt? Tuntuu, että minulla ystävyys on kariutunut elämän muutoskohdissa. Nyt esim olen innostunut juoksemisesta ja paras ystäväni ei sitä kestä. Hänellä paljon ylipainoa, joka vain lisääntyy, mutta ei Se minua haittaa. Ystävyyden menettäminen kyllä.
Kommentit (4)
Minulla on yksi ystävä, jonka kanssa mikään ei vielä tähän asti ole muuttanut ystävyyttä, uudet parisuhteet, kariutuneet suhteet, työt, uudet piirit, toisen uusi urheiluharrastus... Muiden kohdalla en odota paljon.
Huonosti. Jotkut ystävät eivät vaan halua ymmärrä sitä, että olen muuttunut, enkä jaksa heidän lässytystään enää. Ne eivät ole valmiita hyväksymään muutosta, mikä on säälittävää.
Mies 27 v
Arvonsa (ja omanikin) ovat muuttuneet monessa tapauksessa niin paljon, että joko ei ole enää mitään yhteistä tai sitten keskustelu eri aiheista päättyy pahaan oloon.
Tuttua. Outoa miten sitä niin vaan kasvaa erilleen muista. Tuntuu ettei minun ystäväni ja läheiseni ole tajunneet oikein minun muutoksiani. Esimerkiksi välillä ystäväni kyselevät minua ulos tupakalle, vaikka olen lopettanut pari vuotta sitten. Sitten kun vanhemmillani he laittavat aina liharuokaa ja vaativat minua syömään sitä, vaikka olen useaan kertaan maininnut kasvissyönnistäni. En sitten tiedä eivätkö he vain muista, kun en tapojani muille ylistä vai eivätkö he ota muutoksiani tosissaan.
Itse taas olen ottanut läheisteni muutokset todella hyvin ja kannustankin heitä valinnoissaan.