Kyllä nämä poikkeusolot jatkuvat vielä pitkään. Liian moni jättämässä rokotteen ottamatta.
Liian moni on jättämässä rokotteen ottamatta. Mielenkiinnolla seuraan pysyvätkö päätöksessään vai miten ajattelivat tilanteen handlata pidemmällä aikavälillä. Jatkavatko varovaista elämäänsä edelleen vai antavatko mennä vaarasta huolimatta normaaliin tapaan. Mutta lopputulema on se, että mitä useampi jättää ottamatta, sitä kauemmin poikkeusolot kestää.
Itse ajattelin rokotteen ottaa kun se on saatavilla. Sairastaminen on myös riski. Jos rokotteen saanut tartuttaa edelleen, vaikka ei itse pahasti sairastu niin elelen jonkin aikaa varoen, jotta en vielä rokottamattomia tartuta, mutta kun kaikki halukkaat ovat sen saaneet, en enää tule varomaan tai tätä asiaa huomioimaan. Oma ongelma jos eivät rokotetta ota.
Kommentit (40)
Eiköhän se tule otettua, jotenkin vaan sellainen kutina ettei rokottetta saada edes tarpeeksi ja ne vähät viedään käsistä.
En todellakaan ota, niinkuin en ottanut possuflunssaankaan ja hyvä niin (olin raskaana). Ihan normaalia elämää tässä on eletty koko ajan. Hysteerikot juoskoon rokotejonoon maskit naamallaan.
En luota vain av-palstan pöhinään rokotevastaisuudessa vaan muutamat ihan järkevinäkin pitämäni ihmiset tuntuvat epäröivän ja ihmetyttää suuresti.
Vaikka nyt osa vastustaa kun niin luulen, että ei mene kuitenkaan kauaa kun osa heistä joko joutuu tai haluaa kääntää kelkkansa. Normaalia tässä kuitenkin kaikki kaipaa.
En aio minäkään enää kauaa rokotteen ottamisen jälkeen elämistä varoa. Sen aikaa kuitenkin , että halukkaat on rokotettu. Vastuullinen kun olen. Sen jälkeen ovat rokottamattomat omillaan.
Tuntuu siltä, että iso osa rokotetta vastustavista on niitä, jotka ovat tähänkin asti pyörineet kylillä entiseen malliin ja laittaneet lapsia mummolle hoitoon uhmaten kohtaloa. Ei vaan järki riitä vastuulliseen käyttäytymiseen missään suhteessa.
Kun saataisiin edes sitä rokotetta!
Influenssarokote loppui niin, että edes riskiryhmäläiset eivät sitä saaneet. Semmonen järjestys, että ei edes arvonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei estä tartuntaa. Rokote ei myöskään estä tartuttamasta. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu kun otetaan rokote ja sen jälkeen mennään kuin vasikat kedolla, kuin tautia ei ikinä olisi ollutkaan. Käsienpesu on unohtunut jo nyt, ennen rokotetta. Reisille menee.
100 henkilöstä viidelle tuli tartunta eli todella hyvät lukemat. Itse otan tottakai ja alan elämään normaalisti. Ensi kesänä ulkomaille!
Hehän eivät eläneet normaalisti vaan normaalisti rajoitetussa maailmassa.
Odotan, että viimeinen ihmiskoe on ohi, eli en ota vielä silloin, kun se itselle mahdollistetaan. En ole rokotevastainen, influenssarokotteenkin otan, kohtaan kuitenkin työssäni monisairaita. Mutta pidän järkevänä seurata ensin edes vähän aikaa sivusta.
Joillain tuntuu olevan valtavat odotukset rokotetta kohtaan, että sen avulla palataan ajassa vuoden takaiseen maailmaan ja siksi kai syntyy myös vihaa niskoittelevia rokotteesta kieltäytyjiä kohtaan.
Vuonna 2021 rokotettua saadaan 10-20 % suomalaisista, koska rokotetta ei riitä. Vaikka rokote toimisikin jatkuvat poikkeusolot vielä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-palstan hörhöjen rokotevastaisuudesta ei kannata vetää mitään koko kansaa koskevia johtopäätöksiä. Uskon että valtaosa suomalaisista haluaa rokotteen.
Minä uskon, että 40-60 % haluaa rokotteen. Sikainfluenssarokotteen otti 52 %.
Omasta tuttavapiiristäni karkeasti puolet odottaa rokotetta ja puolet ei aio ottaa.
Sikainfluenssarokote oli terveydenhuollossa pakkorokote, mikä nostaa prosenttia. Tai no, olihan se siinä mielessä vapaaehtoinen, että toisena vaihtoehtona annettiin irtisanoutuminen. Sai ihan vapaasti valita. Nyt on uutisoitu, että edes rokotteen ottaminen ei lopeta maskipakkoa, joten miksi ottaisin rokotteen, jonka sivuvaikutuksista ei kukaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2021 rokotettua saadaan 10-20 % suomalaisista, koska rokotetta ei riitä. Vaikka rokote toimisikin jatkuvat poikkeusolot vielä vuosia.
Kyllä viranomaiset on puhuneet, että seuraavan 8kk aikana kaikki halukkaat saadaan rokotettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei estä tartuntaa. Rokote ei myöskään estä tartuttamasta. Odotan mielenkiinnolla mitä tapahtuu kun otetaan rokote ja sen jälkeen mennään kuin vasikat kedolla, kuin tautia ei ikinä olisi ollutkaan. Käsienpesu on unohtunut jo nyt, ennen rokotetta. Reisille menee.
100 henkilöstä viidelle tuli tartunta eli todella hyvät lukemat. Itse otan tottakai ja alan elämään normaalisti. Ensi kesänä ulkomaille!
Älä unta näe!! 😂
Mitä hittoa sönkötätte näistä etukäteen, kun ensimmäistäkään rokotetta edes saapunut Suomeen? Palataan asiaan uudelleen ensi kevään lopulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä viranomaiset on puhuneet, että seuraavan 8kk aikana kaikki halukkaat saadaan rokotettua.
Saahan sitä puhua. Rokotetta ei riitä Yhdysvaltoihinkaan, joka maksaa siitä ekstraa niin tuskin Suomeenkaan, joka on täysin EU:n hankintaohjelman varassa. Jos Oxfordin rokote hyväsytään helpottuu tilanne vähän, mutta se rokote on paljon tehottomampi.
Meillähän olisi Suomessa tulossa oma lupaava ja toimivampi nenäsuihkerokote, jos nyt vaan rahoitus löytyisi jostain.
Älkää viitsikö jauhaa tuosta rokotevastaisuudesta, kulunut juttu jo. Tuskin täällä monikaan on on kunnolla tutkittuja ja toimivaksi todettuja rokotteita vastaan. Se, mitä vastustetaan, on tällaisten kokeellisten rokotteiden värkkääminen muutamassa kuukaudessa ja siihen liittyvä, liki totalitaristinen propaganda.
Rokotteen haluavat voivat kiirehtiä Moskovaan. Siellä rokotukset menossa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan rauhassa olkoot ottamatta. Siinäpä sairastavat sitten kun kerran sitä haluavat. Yleensähän ne ovat muutenkin näitä vähemmän sivistyneitä ihmisiä, jotka uskovat foliohattuteorioihin, niin tuskin suurta vahinkoa aiheutuu.
En ole mikään foliohattu-uskovainen mutten myöskään hätiköijä. Odotan ensin jonkun aikaa siitä kun ensimmäiset ovat rokotteet ottaneet ja katson rauhassa mitä tapahtuu. Mikäli rokote aiheuttaa haittaa olen välttynyt siltä, koska olen ollut viisas.
Sinä taas luultavasti menet iltapäivälehtiin itkemään jos saat haittoja ja jos et kuulu heihin kiittelet itseäsi miten fiksu olet ollut. Näinhän se meni Pandemrixinkin kanssa.
Miksi itse suhtaudun epäillen
1. Sairastaminen antaa vain lyhytaikaisen suojan, millä perusteella rokote antaisi kummoista suojaa?
2. Rokote ei estä sairastumista, eikä edelleen tartuttamista, vain vakavan tautimuodon. Kaikille rokotetta ei kuitenkaan riitä vielä pitkään aikaan, ja jos tehosteita joutuu ottamaan vähän väliä, lyhyen suojavaikutuksen vuoksi, niin tällöin niitä riittää vielä harvemmalle, ja koko ajan ollaan tilanteessa, jossa paljon ihmisiä on ns. suojaamattomia. Rokotetut oletettavasti heittävät kaikki varotoimenpiteet romukoppaan, ja siten levittävät koronaa runsaasti suojaamattomiin ihmisiin. Sellaisiinkin, jotka ottaisivat kyllä rokotteen, mikäli niitä olisi saatavilla.
3. Uudenlainen rokote. Pitkäaikaiset haittavaikutukset arvelluttavat
4. Luovutaanko rokotuksen tekosyyllä karanteeneista ja eristyksistä? Ovatko ihmiset töissä tartunnoistaan huolimatta? Erityistä huolta hoitoalasta, koska siellä asiakkaat haavoittuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä unta näe!! 😂
En ole lainaamasi, mutta mitä unta tuossa on? Itse en odota ensi kesää, ennen vuodenvaihdetta ollaan jo poissa Suomesta :)
Ja ei, en ota rokotetta. Hullun hommaa piikittää itseensä tököttiä minkä sivuvaikutuksista ei ole mitään tietoa.
Eli ottakoon se joihin korona vaikuttaa. Kuten jo sanoin olen koko ajan osallistunut yhteiskunnan pyörittämiseen samoin kuin ennenkin.