Milläs perheemme ostaa joulupöydän, kun jääkaapissa on vain valo?
Niin. Ei ole Suomessa perheköyhyyttä. Ei ole. EI ole, joo. Uskot varmaan myös joulupukkiin? Sinä silmät ummistava pelkuri. Et kohtaa köyhän arkea. Häpeätkös?
Kommentit (31)
Lapsuudessani meillä ei ollut edes jääkaappia.
Pitäisköhän teitin itsensä tehdä asialle jotain.
Ellei ole ruokaa, ei kannata pistää rahojaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän teitin itsensä tehdä asialle jotain.
Nautitko köyhän nöyryyttämisestä? Siitäkö nautit? Olet hyvin sairas ihminen.
AP
Meillä käytetään jouluna tavallista ruokapöytä. Käytä sinäkin!
Tori.fi palvelusta löytyy käytettyjä huonekaluja. Joulupöytää en kylläkään sieltä löytänyt provolle, mutta ehkä sellainen tulee myyntiin...
JOS säästäisitte vuoden aikana vaikkapa 500euroa jouluksi,se on €1,40 per päivä ja jos teitä on neljä,on se jokaiselta €0,40 per päivä. Sen laitatte joka päivä säästöön niin on jouluruuat säästetty. (ja jos löytyy tyhjiä pulloja,niin pullorahatkin...)
Joulu on joka vuosi.
Yleensä ostetaan rahalla, ei jääkaapin sisällöllä.
Kirjoittakaa vaikka Seiska-lehteen tai ottakaa yhteyttä avustusjärjestöön. Vai odotatteko jonkun palstailijan ojentavan avoimen šekin?
Mikä on tilanteenne ja mistä johtuu? Nyt haette tietysti ruoka-apua. Ainakin jauhoja niistä leivontaan saa. Jakeluja on siellä täällä.
Mä autan vähävaraisia, mutta katson taustat. Jos on varaa tupakkaan, valitan, ei tipu. Ymmärrän, että siitä ollaan riippuvaisia, mutta se pitäisi edes yrittää lopettaa.
En voi ostaa teille pöytää, mutta ruuat voin ostaa siihen teidän joulupöytään jos Tampereen lähellä asut.
Niitä joulu avustuksia jaetaan joka puolella niin kannattaa ottaa selvää mistä saa. Seurakunnan diakonit tuovat kuulemma kotiovellekkin säännöllisesti ruokakassin.
Joulu ei tule yleensä mitenkään yllätyksenä, siihen kannattaa varautua jo etukäteen. Perinteiset jouluruoat on aika edullisia joten ei pitäisi rahasta jäädä kiinni riisipuuro, laatikot ja rosolli.
Joulu tulee jokaikinen vuosi, joten aikaa on ollut taatusti tarpeeksi tehdä asioille jotain.
Eri asia, jos ei itse viitsi ..
Turha ulista, ja uhriutua.
Eu-kasseissa oli yhteen aikaan riisiä, vieläkö on? Itse en näitä tarvitse, mutta autan paria sairaseläkeläistä, jotka näitä hakevat.
Noniin eli milloin on palkkapäivä/tuet tulee?
Mitä löytyy kaapeista ja kuinka monta henkeä teitä on?
Mitä haluatte syödä?
Ap:lle. Mitä minun pitäisi hävetä. Olen aina opiskellut töiden ohessa ja pärjännyt kohtuullisesti. Maksan veroja joka kuukausi, että pienituloisenkin saavat sosiaalitukea. Jos tulet ovelleni hakemaan apua, varmasti myös saat apua. En ole saita. Kerro, mitä minun ja kaltaiseni pitää hävetä.
Sillä samalla, jolla ostaisitte muutenkin sen viikon ruuat. Jouluruoka ei sen kalliimpaa ole. Laatikot, pari kinkkusiivua, piparit, tortut ja suklaata. t. toinen köyhä
Ei itselläkään rahaa ole liikoja mutta kyllä jouluruokaa on varaa. Joululaatikot voidaan hyödyntää myös leipä ja rieska taikinoissa.
Kinkun loput menee kastikkeissa ja keitoissa. Suunnitelmallisuutta vaaditaan ruuanlaitossa.
Ihmisen hätä on suuri ja silti jotkut pilkkaavat häntä. Nämä ihmiset ovat hyvin pieniä. Hyvin pieniä.
Meillä käytetään samaa pöytää useamman vuoden, myös jouluna. Ei ihme että jääkaappi huutaa tyhjyyttään jos joka jouluksi tarvii uuden pöydänkin.