Pohjaton nälkä, joka ei lähde pois?
Mistä voi johtua nälkä joka ei lähde? Nyt on noin kuukauden ollut sellaista että jos en syö n. 3h välein kunnon ateriaa, niin tulee aivan kauhea nälkä ja kun se ehtii tulla, niin tulee heikko olo eikä se lähde enää vaikka söisin mitä. Voin syödä vaikka koko jääkaapin tyhjäksi mutta nälkä jatkuu. Ilmaa on mahassa kauheana silloin myös ja röyhtäyttää. Myös vessassa saa ravata kun maha toimii nykyään tosi tiheään.
Maha on tähystetty vasta, eli ei siellä mitään pitäisi olla.. Raskaanakaan en ole. Mitään kilpirauhaseen/lisäkilpirauhasiin liittyvää ei ole.
Diabetestä olen epäillyt, mutta kun olen koittanut pahan nälkä/heikotus kohtauksen iskiessä nostaa verensokeria esim. sokerilimsalla, karkilla tms. jos auttaisi niin ne ei auta ihan yhtään. Vaan pitää syödä tosi isoja annoksia, eikä nekään auta.
Mahassa kurnii ja pulputtaa koko ajan.. Raskauden oireitahan nämä on, mutta kun testit on aina vaan negatiivisia.
Kommentit (27)
"Tärkeintä ettei kuitenkaan nälkä iske, koska siitä tulee sitten se huono ja höntti olo". No hätä ei tule jos vaan teet tämän huolella. Nykyään mun nälän tunnekkin on muuttunut vähän toisenlaiseksi. Keho alkaa muistutella ruoan tarpeesta, mutta siitä hetkestä kun sen kokee ekan kerran voi pärjätä jonkin aikaa, tunninkin jopa. Ajalla nyt ei ole väliä vaan sillä että nälkä ei enää ole sellaista heti tänne ruokaa syön koko jääkaapin tyhjäksi. Eilen tuli nälkä, mut ruokana oli broilerin rintafileet, kesti valmistaa tunni uunissa. Hyvin jaksoin odottaa.
Autan mielelläni jos on kysymyksiä.
Siis viestit 21, 22 on myös multa. t. 11. Voiskos nyt alapeukuttajat kertoa että mitä siinä on vikana jos ap harkitsee nyt saamiensa neuvojen toteuttamista?
Ystävälläni oli samankaltaisia oireita kuin sinulla ja todettiin kilpirauhasen liikatoiminta.
Oireet ovat:
LIIKATOIMINNAN OIREET
Väsymys
Hikoilu, alentunut lämmönsieto, jano
Lämmin kostea iho
Lisääntynyt ruokahalu, mutta usein painon lasku, vilkastunut suolen toiminta
Sydäntykytys, rytmihäiriötaipumus, varsinkin eteisvärinä
Hermostuneisuus, unettomuus
Käsien vapina
Hauraat helposti irtoavat hiukset
Hengenahdistus
Suurentunut kilpirauhanen (=struuma)
Lihasheikkous
http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/liikatoiminta.html
Insuliini ja leptiini on myös hormoneja, ja monilla hormoneilla on yhteys toisiinsa. Kun yksi menee sekaisin, muut seuraa perässä... näin maallikon kokemuksena :) En vielä ole paljon ehtinyt sisäistää asiaa, mutta nyt kun olen tutkinut asiaa, niin esim. monirakkulasyndrooma ja insuliiniresistenssi on yhteydessä toisiinsa. Karppaus.info löytyy paljon tietoa. Päätät tietysti itse, mitä teet ja miten syöt, mutta moni on noista vaivoista päässyt eroon vähähiilarisella. Oma monirakkulasyndrooma myös helpottanut selvästi, samoin kuin närästys, syömähimot, ylipaino, diabetes ja epämääräiset säryt.
Insuliini ja leptiini on myös hormoneja, ja monilla hormoneilla on yhteys toisiinsa. Kun yksi menee sekaisin, muut seuraa perässä... näin maallikon kokemuksena :) En vielä ole paljon ehtinyt sisäistää asiaa, mutta nyt kun olen tutkinut asiaa, niin esim. monirakkulasyndrooma ja insuliiniresistenssi on yhteydessä toisiinsa. Karppaus.info löytyy paljon tietoa. Päätät tietysti itse, mitä teet ja miten syöt, mutta moni on noista vaivoista päässyt eroon vähähiilarisella. Oma monirakkulasyndrooma myös helpottanut selvästi, samoin kuin närästys, syömähimot, ylipaino, diabetes ja epämääräiset säryt.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:54"]
Ystävälläni oli samankaltaisia oireita kuin sinulla ja todettiin kilpirauhasen liikatoiminta.
Oireet ovat:
LIIKATOIMINNAN OIREET Väsymys Hikoilu, alentunut lämmönsieto, jano Lämmin kostea iho Lisääntynyt ruokahalu, mutta usein painon lasku, vilkastunut suolen toiminta Sydäntykytys, rytmihäiriötaipumus, varsinkin eteisvärinä Hermostuneisuus, unettomuus Käsien vapina Hauraat helposti irtoavat hiukset Hengenahdistus Suurentunut kilpirauhanen (=struuma) Lihasheikkous
http://www.kilpirauhasliitto.fi/index.php/kilpirauhassairaudet/liikatoiminta.html
[/quote]
Huomasin juuri, että sanoit ettei ole kilpirauhaseen liittyvää, anteeksi... :/ kuulosti vain niin tutulta nuo oireesi.
Kun vähennät niitä hiilareita tarpeeksi ja tarpeeksi rasvaa, myös eläinrasvaa ja proteiinia grammamäärä n 2x painokilot, niin välipalat on pain historiaa. Sun pitää nyt opetella ravitsemusasiat vähän uusiksi :). Tähän pitää aluksi keskittyä kunnolla kun niitä hiilareita on yllättävissäkin paikoissa. Proteiiniakaan ei kannata syödä liikaa. Sitten se jokaisen päähän iskostettu rasvakammo pitää saada pois; ilman rasvaa tästä ei tule mitään. Mun eka vhh yritys kosahti just tohon; en uskaltanut syödä sitä rasvaa tarpeeksi. Kaikki kevyttuotteet pois. Koita välttää eineksiä, mahdollisuuksien mukaan oikeita raaka-aineita joista teet itse ruokaa. Jos vaan vähän kattoo hiilareita ja tekee homman jotenkin "vasemmalla kädellä" puolittain niin ei onnistu. Mulla on vaaka millä saan tarvittaessa mitattua hiilamäärät. Vihanneksia, kasviksia tietysti runsaasti ja vähän marjojakin. Se oli kans ehdottoman hyvä muutos, nykyään se puoli kiloo paukkuu yli kevyesti. Tsemppiä, alku vaatii panostusta mutta kun etenet niin helpottuu.