Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjaton nälkä, joka ei lähde pois?

Vierailija
20.04.2014 |

Mistä voi johtua nälkä joka ei lähde? Nyt on noin kuukauden ollut sellaista että jos en syö n. 3h välein kunnon ateriaa, niin tulee aivan kauhea nälkä ja kun se ehtii tulla, niin tulee heikko olo eikä se lähde enää vaikka söisin mitä. Voin syödä vaikka koko jääkaapin tyhjäksi mutta nälkä jatkuu. Ilmaa on mahassa kauheana silloin myös ja röyhtäyttää. Myös vessassa saa ravata kun maha toimii nykyään tosi tiheään.

Maha on tähystetty vasta, eli ei siellä mitään pitäisi olla.. Raskaanakaan en ole. Mitään kilpirauhaseen/lisäkilpirauhasiin liittyvää ei ole.

Diabetestä olen epäillyt, mutta kun olen koittanut pahan nälkä/heikotus kohtauksen iskiessä nostaa verensokeria esim. sokerilimsalla, karkilla tms. jos auttaisi niin ne ei auta ihan yhtään. Vaan pitää syödä tosi isoja annoksia, eikä nekään auta.

Mahassa kurnii ja pulputtaa koko ajan.. Raskauden oireitahan nämä on, mutta kun testit on aina vaan negatiivisia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ehdottanut viikkoa ennen menkkoja. Sen yhden viikon aikana syön niin paljon ettei mitään rajaa. Enkä ole koskaan täynnä...

Vierailija
2/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä, sillon saa kaikista varmimmin tuloksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi kun menkat on kaksi viikkoa myöhässä, sillon saa kaikista varmimmin tuloksen.

Vierailija
4/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi aina mihkään raskauteen viittaa, vaan siihen että oot totuttanut itsesi liian pieniin annoskokoihin ennen ja syönyt liikaa hiilihydraattipitoista ruokaa, etkä saa myöskään tarpeeksi vitamiineja. Myös valmisruokien syöminen aiheuttaa tota.

Vierailija
5/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:13"]Ei toi aina mihkään raskauteen viittaa, vaan siihen että oot totuttanut itsesi liian pieniin annoskokoihin ennen ja syönyt liikaa hiilihydraattipitoista ruokaa, etkä saa myöskään tarpeeksi vitamiineja. Myös valmisruokien syöminen aiheuttaa tota.

[/quote] ala siis karpata

Vierailija
6/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:09"]

[/quote]

Mulla on ollut tätä jonkun kuukauden ja edelliset menkat tuli ihan normaalisti.. nyt pitäis seuraavat alkaa viikon päästä. Ei voi olla raskaudesta.

Vierailija
7/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi voi myös meinata närästystä. Nälkä ei lähde millään. Osta silicum tonic luontaistuoteliikkeestä.

Vierailija
8/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko tarpeeksi? Ihminen sekoitta usein janon ja nälän.

Vierailija
9/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:13"]

Ei toi aina mihkään raskauteen viittaa, vaan siihen että oot totuttanut itsesi liian pieniin annoskokoihin ennen ja syönyt liikaa hiilihydraattipitoista ruokaa, etkä saa myöskään tarpeeksi vitamiineja. Myös valmisruokien syöminen aiheuttaa tota.

[/quote]

Ihan normaalikokoisia annoksia olen ennen syönyt ja tullut niillä ihan hyvin täyteen. Valmisruokia en syö paljoa. Hiilihydraatteja en kyllä katso. Vitamiineista syön d-vitamiinia ja c-vitamiinia.

Tää nälkä ja siitä aiheutuva heikotus vaikeuttaa jo liikkumistakin, en uskalla lähteä minnekään mistä en saa ruokaa nopeasti jos nälkäkohtaus tulee.

Vierailija
10/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo närästystä on ja siihen säännöllinen lääkitys, siksi tähystettiinkin. Ja näihin nälkäkohtauksiin liittyy myös kova ärsytys.

Vierailija
11/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mulla alko olee tollasta ja ne heikotuskohtaukset oli niin kummia minusta että sain työterveyshuollosta laitteen ja liuskoja verensokerin mittausta varten. Ei niissä ollut mitään sen erikoisempaa. Se oli tosi vittumaista.

Kun sitten siirryin rasva-proteiini painotteiseen ruokavalioon, ja pidän hiilarit 40-70 g niin tuota ongelmaa ei sen koommin ole nähty. Jos syön lounasta klo 11.30 saatan syödä illallista vasta esim klo 20, ei mitään välissä. Vähän vaihtelee mutta itsekin hämmästyin sitä miten välipala on nykyään tarpeeton (paitsi treenipäivinä lataus ja palautus) ja ei ole koko ajan nälkä. Itseasiassa usein aterian jälkeen kestää hyvin pitkään että edes haluaa laittaa suuhunsa mitään. Mä oon niin paljo tyytyväisempi kun siihen muutaman tunnin välein ruokaa, se oli helkkarin rasittavaa, kanniskella jotain välipaloja messissä yms.

Vierailija
12/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkaan sitä ei työterveyshuollosta suositelleet, ihan itse päättelin että kokeilenpa. Ja kannatti. Harmittaa saisivat enemmän tuolla virallisissa suosituksissa painottaa yksilöllisyyttä, muka joo mutta samaan aikaan hoetaan että täysjyvää ja hiilaria. Hiilareiden sietokyky on yksilöllistä ja mulla se näyttää olevan alhainen. Kokeilemalla löytyy se sopiva ja selviää mitkä ruoka-aineet sopii. Mulla näyttää vehnä olevan sellainen, söin tuossa tavispitsaa ja vatsakivut. Teen joskus vierailuja hiilarimaahan ja kun jätän reunat syömättä, ei ohutpohjaisessa pitsassa niin älytöntä määrää hh edes ole, ja sen voi sitten huomioida muissa aterioissa.

Vierailija
13/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä suuremmalla syyllä kannattaa ostaa silicum tonic. Närästyslääkkeillä tuo ei ainakaan helpotu ja saat vielä vatsasyövän.

Vierailija
14/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mä nyt sanoin semmoista että tuli alapeukkua. Mä vaan koitin auttaa, kerroin että mulla oli tismallee sama ongelma ja että miten se ratkes. No eipä mua haittaa alapeukuttakaa vaan, mut enempi kiinnostaisi kuulla että miksi.  t. 11

Vierailija
15/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:36"]

Mitähän mä nyt sanoin semmoista että tuli alapeukkua. Mä vaan koitin auttaa, kerroin että mulla oli tismallee sama ongelma ja että miten se ratkes. No eipä mua haittaa alapeukuttakaa vaan, mut enempi kiinnostaisi kuulla että miksi.  t. 11

[/quote]

Ne alapeukuttaa siksi kun sanot syöväsi harvoin ja vieläpä rasvaa :)

Eihän se käy laatuun. Vaikka kuin olis hyvä olo.

T. toinen samanlainen

Vierailija
16/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa vielä jos nyt jotakuta kiinnostaa että olipahan outoa töissä kun aamupala, n. varttia vaille kuusi muuttui niin oli ihan hupsu olo 11 aikaan kun muut meni lounaalle. Mulla ei ollut nälkä, ei pätkääkään ja mun lounasaika rupeski ajoittumaan sinne n.klo 15, joskus pikkusen aiemmin joskus pikkuisen myöhemmin. Työkaverit ihmetteli että miten mä voin olla lähes koko päivän töissä syömättä mitään aamupalan jälkeen.

Vierailija
17/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insuliini- ja leptiiniresistenssi.

Vierailija
18/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:52"]Insuliini- ja leptiiniresistenssi.

[/quote]

Jatkan vielä. Tähän auttaa juurikin ruokavaliossa hiilareiden rajoittaminen, kuten 11 jo kertoi. Mutta se syy oireisiin on siis insuliini- ja leptiiniresistessi. Itse pääsin vaivasta eroon LCHF ruokavaliolla.

Vierailija
19/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 12:52"]

Insuliini- ja leptiiniresistenssi.

[/quote]

Jaaha ja siihen taitaa olla hoitona tuo vähähiilihydraattisempi ruokavalio mitä ehdotettiinkin?

Kiitos vinkeistä.. Hiilareita ajattelin vähentää ja ostaa proteiinipitoista välipalaa. Tärkeintä ettei kuitenkaan nälkä iske, koska siitä tulee sitten se huono ja höntti olo.

Niin ja närästyslääkettä aion syödä kyllä, koska lääkäri sen määräsi ja mulla on krooninen refluksitauti niin vähän pakkokin. Mutta silicum tonicia voisin kyllä kokeilla.

Vähän epäilen jotain hormoneihin liittyvääkin koska tuntuu etten vieläkään oikein ole palautunut ivf-hoidosta mikä tehtiin. Mutta siitäkin jo pari kk aikaa. Ja raskaaksi en tosiaan siitä tullut. ap.

Vierailija
20/27 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuitenkaan liikaa syö proteiinia. Rasva se on, mikä nälän loitolla pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi