mikä ihme mua vaivaa? kotilääkärit!!
Vauva 1v ja imetän. Iltaisin kun käyn makuulle, lähes joka ilta alkaa aivan kuin supistaan kivuttomasti ja vatsasta työntyy ulospäin jokin kova jonka saan kämmenellä painettua pois!! Raskaustestit neg, menkat ei vielä alkaneet, valkovuoto toisinaan hiema rusehtavaa.. en kehtaa mennä lääkäriin tämmösillä oireillA ettei pidä hulluna kun vatsa on litteä enkä muute tunne siellä mitään. Se kova kohta on aina samassa paikassa.. navasta vähän oikeelle alas ylhäältä päin katsottuna..
Kommentit (5)
Tyrää minäkin veikkaisin. Jännitätkö vatsalihaksia makuulle mennessä, kun se pullahtaa? Minulla on viimeisen raskauden jäljiltä tyrä vatsanpeitteissä. Se tulee esille vatsalihaksia makuuasennossa jännittäessä kun laskeudun selinmakuulle tai nousen ylös. Se on laakea, vähän toispuoleinen kivuton pullistuma navan oikealla puolella vähän alempana kuin napa. Se on vaaraton. Mutta ei ole ollenakan tyhmä syy mennä lääkäriin, jos vatsasta pullistuu jotain etkä tiedä, mitä se on!
Mun veikkaus on, että sun sisäelimet ovat vielä raskauden jäljiltä "väärillä paikoilla". Älä huolestu, luultavasti tuo seuraavan vuoden aikana helpottaa tai sitten vain totut siihen. Ei vaarallista. Valkovuodon väri tuskin liittyy tuohon mitenkään.
Ilmaa?
Vauvan syntymän jälkeen suolisto haki paikkaansa ja kärsin pahoista ilmavaivoista.
Ilma kiersi kivuliaasti suolistossa ja tuli juuri tuollaisia muhkuroita joita sai paineltua.
Tyrä?