Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen tekeekö säästäväinen mies sinuun vaikutuksen?

Vierailija
05.12.2020 |

Olen hyvätuloinen mies mutta en koskaan osta mitään turhaa kuten vaikkapa syö ravintolassa tai juo kahvia kahvilassa. Huoltoasemalta saatan joskus harvoin ostaa kahvin mutta pullan otan mukaani pakkasesta. Kanssani et joudu taloudelliseen ahdinkoon vaan osaan pitää huolta myös kumppanin rahoista.
Miltä kuulostaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
2/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilottomalta. Säästäväisiä mekin ollaan, eipä oltaisi muuten oltu kolmevitosina velattomia, mutta kyllä elämästä pitää osata nauttiakin. Ei koskaan mitään turhaa on liian jyrkkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vaikutuksen.

Ei tosin välttämättä hyvää.

Kiitos, en tarvitse enkä halua sinua huolehtimaan minun rahoistani. Minulla on tarpeeksi ja tiedän myös, miten haluan ne käyttää.

Vierailija
4/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks omien eväiden syönti ole kielletty huoltsikallakin. Vai siis viet kahvit autoos ja syöt siellä? 

Vierailija
5/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ajattelit ne säästämäsi rahat käyttää? Kuolinkaavussa ei ole taskuja.

Vierailija
6/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuo säästäväisyyskin menee liiallisuuksiin. Käy ajan kanssa todella tylsäksi ja ahdistavaksi.

Vierailija
7/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee vaikutusta, en todellakaan halua mitään pihiä laihialaista, joka aikoo kantaa rahansa hautaan mukaan. Elämä on elämistä varten ja jos on rahaa niin sen tulee näkyä myös elintasossa ja että voi ostella asioita vapaammin kuin köyhänä.

Vierailija
8/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen sairaalta kuulostaa.

Tai ehkä olet se mies, jonka kanssa kävin treffeillä ja jolla oli vanhassa kossupullossa omat vedet mukana.

Tai se, joka osti vaan kuumaa vettä ja käytti mun (käytettyä) teepussia.

Tai se, joka suuttui, kun olin aikeissa antaa hänen maksaa pahvimukikahvit (pelkkä kahvi, ei bullaa sentään).

Vierailija
9/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa omat eväät risteilylle tai antaa kahvihampaan kolottaa kotiin asti, menee se mun kategoriassa yli. Hyvä on jos 10% kk tuloista jää säästöön, kaikkea ei tarvitse tuhlata. Ja kyllä mies saisi potkun takalistoon, jos yrittäisi mun rahajuttuja hoitaa, voitko uskoa että ekonomia ei ole pelkästään miesten juttu? Nim.merkillä 17 000 säästöt kolmessa vuodessa, ilman kituuttamista

Vierailija
10/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys hyvä, sairas ja ankea piheys ei. Kuulostaa jälkimmäiseltä.

Siis ellet ole tosi pienituloinen eikä kerta kaikkiaan voi laittaa euroakaan mihinkään ylimääräiseen. No, ankeaa sekin ellei ole ohimenevä vaihe

Vierailija
11/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tekee. Ensimmäiset treffit olisivat myös viimeiset kitupiikin kanssa. Sitä paitsi; säästäväisyys ja pihiys on kaksi eri asiaa, jälkimmäinen on diagnoosi.

Vierailija
12/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä olla säästäväinen, siinä määrin kuin omat tulot sitä vaativat. On hölmöä säästellä siellä, missä ei ole pakko, ja missä muusta olisi käytännössä enemmän iloa ja hyötyäkin (kuten vaikka silloin tällöin ravintolassa tai kahvilassa syömisestä).

Kumppanin rahoja ei pidä ryhtyä kontorolloimaan tai patronisoimaan.

Vierailija
13/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
14/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli täysin normaalia tehdä eväät mukaan, kun esimerkiksi lähdettiin mökkimatkalle autolla. Meillä tehtiin aina niin, mutta onhan se nykyisessä kulutusyhteiskunnassa vähän extremeä.

Todella kuvaavaa, että säästäväisyys saa nykyään pelkkiä alapeukkuja. Huh huh.

Tämä on nykyään kuin toinen kansa. Kasarilla tämä olisi saanut pelkkiä yläpeukkuja.

Vierailija
15/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuus kaikessa. Elämästä pitää myös nauttia. Olen itsekin säästäväinen, mutten pihi. Sen verran taloudellinen olen, etten haluaisi aina maksaa miehenkin osuutta päästäkseni ulos syömään, matkoille tai elokuviin.

Aiotko jättää miljoonan perinnöksi kissojen hoitokodille tai lähetystyöhön? Mielestäni järkevää rahankäyttöä on varautua vanhuuteen säästöillä, mutta käyttää ne ennen viimeistä iltahuutoa.

Vierailija
16/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla oli täysin normaalia tehdä eväät mukaan, kun esimerkiksi lähdettiin mökkimatkalle autolla. Meillä tehtiin aina niin, mutta onhan se nykyisessä kulutusyhteiskunnassa vähän extremeä.

Todella kuvaavaa, että säästäväisyys saa nykyään pelkkiä alapeukkuja. Huh huh.

Tämä on nykyään kuin toinen kansa. Kasarilla tämä olisi saanut pelkkiä yläpeukkuja.

Ei säästäväisyys alapeukkuja saa vaan pihiys.

Vierailija
17/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla pihi myös siksi, että on ollut kauan köyhänä ja sitten ehkä saanut rahaa.

Vaikka kymmenen vuotta PA opettaa kyllä laskemaan rahansa, vaikka niitä olisi paljon.

Vierailija
18/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee vaikutusta. Huolehdin ihan itse sekä omista että puolisoni rahoista.

Vierailija
19/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväisyys on järkevää, jos se käsittää esim. sähköliittymien kilpailuttamista, tai tarkoittaa, että mietitään, onko järkevää ostaa vaikka joku uusi trenditavara, vai pärjääkö ilman.

Kaupassa töissä ollessa on kuitenkin syntynyt vaikutelma siitä, että elämäntapapihit ovat jotenkin epäsosiaalista ja tylyä väkeä. Jos esim. myyjä on unohtanut antaa lappualennuksen, on asiakkaan reaktio äkäinen, ja seuraavalla kerralla pihistelijä jää hintanäytön kohdalle kyttäämään kuin haukka, että varmasti painetaan sitä prosenttialepainiketta.

Vierailija
20/27 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pihi, lienee henkilökohtaista ja aikasidonnaista. Tuskin toki moni pihi varmaan edes yrittää tehdä mitään vaikutusta rahankäytöllään, säästäväisyys on vain ikään kuin itsestään selvyys, ei mikään performanssi jos se on opetettu lapsena. Täytyy sanoa että kyllä minuakin faijani pihiys joskus veetutti.

Koskaa ei voitu syödä valmista missään, ei koskaan. Kun käytiin jenkeissäkin, niin ruuat väännettiin hotellilla itse, käytiin ainekset kaupasta. Sellainen oli ennen hyve.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi