Miten fiksuinta...
hoitaa työpaikan sisällä työnkuvan muutos?
Sanotaan vaikka, että olen siivoja vakituisessa työsuhteessa firmassa X ja kouluttautuisin toimistotyöntekijäksi. Työpaikalla X teen koulutuksen vaatimat työharjoittelut ja sieltä luvataan myös työpaikka toimistotyöntekijäksi koulun jälkeen.
Miten tämä toteutettaisiin? Ehdotettu on, että irtisanon itseni, olen päivän työttömänä ja minut palkataan sitten tekemään esim. vuorotteluvapaan sijaisuutta. Sen jälkeen on myös luvattu jatkoa töihin.
Kommentit (3)
Työpaikka on suht pieni. Luotan täysin työnantajaani, mutta anoppilassa saatiin huolestumaan. Kirjallista lupausta en ole edes tajunnut pyytää...
Minulla on koko tämän koulutuksen ajan ollut sijainen joka saa kouluni jälkeen siinä hommassa jatkaa. Vakkari hän ei ole.
Kouluni loppuu pian ja vuorotteluvapaan sijaisuus alkaisi jo ensi kuussa.
Oppisopimuksesta puhuttiin, mutta käsitin ettei se ja vuorotteluvapaan sijaisuus onnistu yhtä aikaa.
AP
Sori, tajusin vasta nyt!
Siis en ole puhunut oppisopimuksesta vuorotteluvapaan sijaisuuden jälkeen... Oppisopimus oli puheissa aiemmin mutta päädyttiin tähän irtisanoutumiseen ja virkav. sijaisuuteen. Mun "ansiosta" tälle työntekijälle luvattiin vuorotteluvapaa.
AP
Pieni työnantaja kyseessä? Saatko kirjallisena sen että työtä on vuorotteluvapaa sijaisuuden jälkeenkin? Päivän työttömyys ei riitä enää syksyllä tehtäviin vuorotteluvapaasijaisuuksisiin vaan pitäisi olla työttömänä ensin 3 kuukautta. Onko sulla mahdollisuus oppisopimukseen kyseisessä työpaikassa vuorootelusijaisuuden jälkeen?
Palkkaisiko työpaikka uuden vakituisen 'siivoojan' sinun tilalle?