Menee järki lapsen kanssa
8-v tyttö saattaa usein sanoa minulle tosi rumasti vedoten ties mihinkä juttuun joka ilmenee vasta myöhemmin. Esimerkiksi siihen kun ei jaksa odottaa jotain tilannetta esimerkiksi niin näyttäytyy huonona käytöksenä. Ihan kuin ei osaisi olla asian kanssa.
Olen yrittänyt sanoa hänelle että koti on sellainen paikka missä voi sanoa suoraan mikä harmittaa, mutta ei, tyttö näyttää sen muulla tavoin (passiivis-aggressiivisuutena). Olen itse sellainen ihminen joka tuo esille heti sen asian miksi olen vihainen enkä käyttäydy muita kohtaan ilkeästi, etenkään läheisiäni kohtaan. Siksi meidän riidat äityvät aika hurjiksikin kun en tiedä mistä kenkä puristaa tytölläni ja se kun haluan tietää syyn. Lapsi pimittää viimeiseen asti. Ärsyttävää!
Kommentit (3)
Vai annat pennun hyppiä silmilles , kasvasit itse vastuuntuntoiseksi kasvattajaksi .Ei tulisi kuuloonkaan , moinen käytös ....Aseta kunnolla rajat ja pysy niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vai annat pennun hyppiä silmilles , kasvasit itse vastuuntuntoiseksi kasvattajaksi .Ei tulisi kuuloonkaan , moinen käytös ....Aseta kunnolla rajat ja pysy niissä.
No olenhan minä pitänyt rajoista kiinni, mutta aina meillä on päivittäin jotain sanaharkkaa. Jos en mene mukaan niin lapsi kyllä keksii miten saa minun huomioni, vetämällä kaiken överiksi, nurinkurin. Koulussa kaikki on ok... kotona taas ei minun kanssani. Kuin olisimme eri planeetoilla synnytty.
Öö... mitä?