Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaakko jättää ruoka uuniin ulkoilun ajaksi?

Vierailija
19.04.2014 |

Pitäis laittaa sellaista kinkkuruokaa, minkä pitäisi olla useamman tunnin uunissa. Uskaltaisiko sitä jättää ulkoilun ajaksi uuniin?

Oon aina pelännyt sitä ruuan uuniin jättämistä, ku pelkään, että siitä syttyy tulipalo tjs... :-(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:53"]Minulla oli äsken sekä uuni että liesi päällä ja vielä pesukonekin pyöri, ja kukaan ei ollut tuntiin kotona.

[/quote]

Kerrostalossamme vasta korjattiin vesivahinkoa, joka oli aiheutunut pesukoneen jättämisestä päälle. Oli valuneet vedet kylpyhuoneen ulkopuolelle, jossa ei vesieristystä tietenkään ole.

Vierailija
22/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltanut kuitenkaan jättää uunia päälle ulkoilun ajaksi. Laitoin sen uuniin vasta sisälle tullessa.

Ruokailu meni vähän myöhemmäksi, mutta pienempi paha se oli kuin tulipalo. ;-)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 13:53"]Minulla oli äsken sekä uuni että liesi päällä ja vielä pesukonekin pyöri, ja kukaan ei ollut tuntiin kotona.

[/quote]

Kerrostalossamme vasta korjattiin vesivahinkoa, joka oli aiheutunut pesukoneen jättämisestä päälle. Oli valuneet vedet kylpyhuoneen ulkopuolelle, jossa ei vesieristystä tietenkään ole.

[/quote]

Tuon takia käytin itse asennusfirmaa. En muista onko velvollisuutta jäädä seuraamaan konetta...

Vierailija
24/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 14:10"]

[/quote]

[/quote]

Tuon takia käytin itse asennusfirmaa. En muista onko velvollisuutta jäädä seuraamaan konetta...

[/quote]

Vakuutus ei välttämättä korvaa, mikäli pesukone on valvomatta päällä ja vesivahinko sattuu.

Vierailija
25/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella: otatteko pois jääkaapin, pakastimen, tv:n, digiboksin jne te jotka ette jätä "mitään" sähkölaitetta päälle?

Vierailija
26/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 09:17"]Todennäköisesti mitään ei tapahdu ja itse uskaltaisin kyllä. Kannattaa kuitenkin huomioida että jos jotain sattuu ja keittiö/talo kärähtää niin vakuutusyhtiö ei maksa mitään. Sama pätee myös tiski- ja pyykinpesukoneisiin, jos ovat päällä ja asukas poissa talosta.

[/quote]

No sitähän mä oon aina pelännytkin. :-/

Ap

[/quote]

itse asiassa kysyin tätä meillä käyneeltä vak.myyjältä, ja kotipihassa olo katsotaan vielä kotona olemiseksi.  Eli mene huoletta ulos omaan pihaasi vaikka uunissa ruoka ja tiskari päällä, kunhan et sen etemmäs.

Meillä ainakin en huomaisi yläkerrassa olevana yhtään sen enempää alakerran tiskarin vesivuotoa, kuin että olisin saman matkan seinän ulkopuolellapihalla . Eihän kukaan päivystä istumassa pyykkikoneen tms. ääressä, kunnes se on valmis ;)

Vierailija
27/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uunothan eivät edes käytä pesukoneessa tai tiskarissa yösähköä, kun pelkäävät pahinta. Olen menestyksekkäästi tehnyt ruokaa uunissa miedolla lämmöllä, laittanut tiskikoneen ja kuivausrummun yöksi päälle jo 30 vuotta ja teen niin jatkossakin. Jos jotakin sattuu, niin vakuutusyhtiö korvaa, koska olen "kotona". Ja vaikka olisinkin ollut poissa, niin ainahan voi selittää olleensa ulkona omalla pihalla tms.

Vierailija
28/30 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minakin jätin tiskikoneen, kunnes kerran tuloletku oli rikkoutunut.  Olin pihalla ja kun tulin sisään oli vesi jo eteisessä. Vakuutus korvasi nihkeästi. 

Vierailija
29/30 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunit, televisiot, pesukoneet ovat niitä, jotka monia muita sähkölaitteita useammin saavat aikaiseksi ihan oikeallakin käytöllä tulipaloja. Naapurin talo paloi, kun uuteen uuniin tuli oikosulku. Siellä ehti olla 15minuuttia sapuskat sisällä... ne eivät sytyttäneet tulipaloa.

Vierailija
30/30 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutullani on kaksi kertaa palanut talo, toisella kerralla oli jättänyt ruoat uuniin siksi aikaa kun kävi jotain nopeasti hakemassa kaupasta. Toinen kerta oli joku samanlainen juttu. Perheen lemmikki oli mennyt siinä sitten. 

Toisella ystävällä oli lenkin aikana kärähtänyt pyykinpesukone. Onneksi oli ollut pappa paikalla, muuten olisi lapset olleet tosi neuvottomia mitä tehdä. Olivat kuulema olleet paniikissa eivätkä tienneet mitä tehdä.

Niin että älkää ainakaan jättäkö lemmikkejä tai lapsia sisälle laitteiden kanssa.

Itse laitan aina tv:nkin oikeasti kiinni, ihan niin että punainenkin valo sammuu. kesällä voi olla hyvä ottaa ihan johdot pois seinästä ainakin tv ja tietokone jos tulee ukkonen just sillon kun on poissa. Olen siis aika tarkka mutta ei se vie aikaa paljon. perheenjäseneni on kuollut onnettomuudessa joten tiedän että onnettomuudet oikeasti voi tulla omalle kohdalle, ne eivät vain ole viihdettä jota luetaan lehdistä.

Minulle nauretaan ystäväpiirissä mutta naurakoot vaan. Yritän kertoa heille että ei ehkä kannattaisi laittaa 15 lämpökynttilää vierekkäin päällekäin keoksi koristeeksi eikä jättää kynttilöitä palamaan kun menee nukkumaan. kas kun eläin voi sen kaataa. kysyin tällaiselta ihmiseltä että miten hän yritti sammuttaa kynttilöitä kun ne syntyivät ryppäänä palamaan, hän vastasi että vedellä. se on väärä tapa, kannattaa tukahduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän