Apua! Ulosteen seassa mustaa limaa
Muutoin vaaleanruskean ulosteen seassa oli runsaasti mustaa limaa. Kyseessä oli tosissaan limaa ja väri musta. En ole ennen huomannut tällaista. Minulla on juuri nyt kuukautiset ja kipuja on. Mietin, voisiko olla endometrioosi? Onko tämä endometrioosin oire? Minulla on viimeisen puolen vuoden aikana ollut joskus kipuja myös ovulaation aikana ja muutaman kerran kuukautiset ovat olleet erityisen kivuliaat ja ulostus kuukautisten ensimmäisinä päivänä hankalaa. Olen myös vuosia kärsinyt vatsavaivoista, joihin ei ole löytynyt syytä. Voi siis käytännössä liittyä johonkin suolistosairauteenkin kaiketi oireideni vuoksi.
Mitä veikkaatte? Olen muutoin perusterve nuori nainen.
Kommentit (27)
Hei!
Voisitko kertoa, miten tilanne sinulla jatkui? itselläni oli tänään vastaavalöydös aamukakassa, ja säikäytti kunnolla.
Kävin jälleen ulostamassa. Nyt ei tullut mustaa limaa, mutta muuten muutama limainen kohta. Tutkin tätä ja siinä oli semmoinen ohut pitkä rihma eli kaiketi jonkinlainen kuollut mato kyseessä. Se aamuinen musta lima oli aivan erilaista ja ne olivat ilmeisesti maidon kehooni luomia munia. Apteekista kaiketi saa jonkinlaisen häätökuurin tähän? Kuinka helposti tämmöisestä on päästä eroon? Mikäköhän matolaji voisi olla kyseessä, se rihma oli nimittäin varmaan yli 10 senttinen ja hajosi helposti (näitä "rihmoja" oli useampia). Paksuus oli lähes sama kuin jollakin ohuella langalla. Nyt kyllä ihmettelen, mistä tällainen on voinut minuun tarttua :/
-ap
Nyt äkkiä ulostenäyte tutkimukseen!
Älä nyt itse diaknosoi mitään. Lääkäriin näytepurkkia hakemaan. Muuttuneet kk vaivat voi johtua suolistoperäisistä muutoksista, lima ulosteen mukana on norm suolisto eritettä, joka voi näkyä selvästikin esim vähäkuituisen ravinnon seurauksena. Mustalimaisuus on tutkittava, ettei suolistosta löydy vaikkapa puhjennutta kystaa joka vuotaa hieman verta. Tuskin mitään vaarallista, mutta kannattaa varmistaa. Hyytynyt veri tulee korkealta suolesta eikä varmaankaan liity endoon ellei se ole jyllännyt jo vuosia.
Tarkkailetteko yleensä omia ulosteita? Itse en kyllä yleensä kurkkaile pönttöön joten en varmaan edes huomaisi vaikka jöötti olisi verenpunaista :(
Onko jonkin matolääkkeen ottamisesta mitään harmia, vaikka varmuutta matolajista tai ylipäänsä madosta ei olisi? Haluaisin varmuuden vuoksi ottaa jo jonkin häätökuurin, koska olen nyt varma, että se on suolinkainen (oli sellainen vaaleankeltainen ja ohut) tai muu mato, joka voi kasvaa pitkäksi. Näytteen kyllä aion ottaa ja viedä tutkittavaksi, mutta tulosten tulemisessa kestää aina enkä jaksa odotella tuloksia.
-ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:42"]Pitääkö nuo lapamadot häätää jotenkin? Jos siellä on yksi, niin niitä on kai sitten enempikin?
[/quote]
Apteekista saa ilman reseptiä häätölääkityksen, joka tappaa madot ja munat. Kuuri kannattaa uusia vielä kuukauden päästä :) Anteeksi ap, kun haukuin sinua idiootiksi :(
[/quote]
Ei se mitään. Sattuuhan näitä :) En oikein edes ymmärrä, miten saatoin lukea viestisi jotenkin väärin. Viestiketjussa oli sitä ennen muutamia täysin tyhmiä provotyylisiä kommentteja, joten kaiketi jotenkin nopeasti lukiessa oletin, että joku taas pilaili kustannuksellani. Ehkä nämä kuukautiset tekevät lukemisestakin hankalaa :D
Mutta vähän epäilen, ettei olisi kyse lapamadoista. En ole yhtään laihtunut. Mutta täytynee vielä seurata tilannetta ja katsoa, tuleeko tuota mustaa limaa seuraavallakin vessakerralla. Ja katsoa myös loppuuko sen tuleminen, kun kuukautiset tästä menee ohi (silloinhan voisi olettaa, että liittyy jotenkin esimerkiksi endometrioosiin, mitä epäilen vahvasti).
-ap