Mitä tekisitte, jos saisitte joululahjaksi jonkun tekemän käsityön?
Kommentit (30)
Villasukat, lapaset, patalaput ilomielin käyttöön mutta turhat itsetehdyt kuten koriste esineet, kahvipusseista tehdyt rumat kassit, suodatinpussikranssit äkkiä kierrätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti menisi kierrätykseen, en tykkää itse tehdyn näköisesta enkä tarvitse mitään käsitöitä.
Joo, se on karmeaa kun esimerkiksi T-paita on tehty laadukkaasta kankaasta siten, että ompeleetkin kestävät vaikka vuosikymmeniä. Kyllä sellainen kehitysmaan hikipajassa valmistettu 0-2 pesua kestävä merkkipaita on paljon parempi.
Ei tarvitse kuitenkaan hävetä, kun on merkkipaita.
Tarkennusta kiitos. Käsityö on ?Lapaset, villasukat, öljyvärimaalaus, vai jotain muuta? Puku? Puukori, kuparinen saunakauha?.
Sain itse tehdyt villasukat ja todella arvostan että on tuhlannut niihin omaa aikaansa.
Teen lahjoja itse, ja saan myös itsetehtyä ystäviltä. Minusta on ihanaa, että joku on käyttänyt aikaansa lahjan tekoon, eikä vain ostanut kaupan hyllyltä jonkun romppeen.
Tykkäisin. Parhaita lahjoja minusta, varsinkin kun ei ole montaa sellaista omissa tutuissa, jotka tekisivät (itse teen kyllä). Vaikea keksiä sellaista, etten tykkäisi tai arvostaisi. Jos olisi itselle ihan sopimaton, niin kierrättäisin eteenpäin.
Parhaita lahjoja, tuntisin itseni merkityksekkääksi kun tietäisin että toinen on nähnyt vaivaa ja ajatellut mua. Lapselta sain itse tekemiään koruja, sydämeni suli!
Kaikki itsetehty on parasta. Tekijä on panostanut, laittanut tekemiseen aikaansa ja ajatellut minua.
Villasukat, lapaset ja jotkin kodintarvikkeet ottaisin iloisesti vastaan. Ainoa minkä kohdalla vähän voisin nikotella, olisi kudotut huivit, pipot ja villapaidat, koska olen atoopikko ja villa muualla kuin käsissä tai jaloissa kutittaa niin, etten pysty pitämään. Sääli sinänsä, kaapissa olisi mummun tekemä ihana villatakki.
Teen itse paljon käsitöitä. Virkkaan, kudon, ompelen, valan kynttilöitä ja askartelun. Lähes kaikki tänä vuonna antamani joululahjat olivat itsetehtyjä mieheni lahjakorttia ja isäni suklaarasiaa lukuunottamatta.
Joo, se on karmeaa kun esimerkiksi T-paita on tehty laadukkaasta kankaasta siten, että ompeleetkin kestävät vaikka vuosikymmeniä. Kyllä sellainen kehitysmaan hikipajassa valmistettu 0-2 pesua kestävä merkkipaita on paljon parempi.