Käykö teidän 3.5v-vuotiaat potalla vai pöntöllä
Kun meidän poika ei osaa vielä itse mennä istumaan pöntölle (, jossa supistaja), ei edes sellasen korokkeen avulla. Jote käy sitten täysin omatoimisesti potalla, paitsi että mä kyllä tyhjennän tuotokset, ettei mee pitkin lattioita.
Niin, vai pissaako teidän reilu 3-v. pojat seisaaltaan pönttöön? Vai onko tuo babybjörnin tuolipotta vaan niin hyvä istua ettei siitä malteta luopua? Merkkisiä pottia teillä on on vielä käytössä tuon ikäisellä?
Kommentit (19)
Meillä ei oo yksikään lapsista suostunu istumaan potalle. Pönttöön tehty tarpeet heti siitä asti kun ollaan alettu kuivaksi opettelemaan.
Ja meijän talossa käy kaikki miespuoliset (vieraat käykööt vaikka päällään,mutta omaa perhettä tarkoitan) istualleen tarpeillaan.. niin isot kun pienet. Pisuaarit on sitte seisaaltaan kusemista varten. :P
Pph:na alan opettaa lapsia pöntölle n. 2-vuotiaasta alkaen ja hyvin nopeasti he oppivatkin itse pöntölle kiipeämään ja siinä istumaan ja myös tekemään tarpeensa. Seisten meillä ei pissaa kukaan. Pienennysrengasta käyttävät vain alle 2-vuotiaat, jos haluavat pöntöllä istua.
Kummatkin käyneet pöntöllä. Tytär ei ikinä ole halunnut käydä potalla, vaikka veljen jäljiltä talossa Baby Björnin pottia ja pottatuolikin löytyvät. Eivät ole käyttäneet supistajaa ja ilman koroketta kumpikin yltänyt pöntölle 3-vuotiaina. Käsien pesua varten koroke oli tarpeen.
Meidän 3,5-vuotias on käynyt pöntöllä ja vuoden verran. Kiipeää itse pöntölle, eikä käytä supistajaa. Nuorempi juuri kaksi vuotta täyttänytkin haluaa jo nykyään välillä pöntölle, ei sentään kuitenkaan itse vielä pääse kiipeämään.
Meillä on 5 vuotiaat pojat jotka käy vielä potalla, isompi 111cm pitkä kävi tässä yksi päivä pöntöllä niin että pääsi itse siihen istumaan, sanoikin jo että alkaa käymään pöntöllä, mutta ei ole kuitenkaan kotona sitten mennyt. Hän on tähän asti pelännyt että putoaa sinne pönttöön, ja ne supistajat on jotenkin hankalia, eihän ne pysy siinä paikoillaan kun lapsi yrittää kavuta sen päälle. Toinen poika 102cm pitkä, ei vaan lyhyillä jaloillaan pääse itse pöntölle helposti, ja muutenkin kun on hoikka ja hentoinen, ei uskalla olla yksin pöntöllä.
Meillä ei ole kuin yksi pönttö, ja ihan hyvä se on että on kaksi pottaakin, joskus kun menen itse vessaan, pojilla iskee molemmilla kauhea hätä juuri silloin.
Olen töissä päiväkodissa ja meillä on kuusi 3,5-vuotiasta, joista viisi käy pöntöllä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 17:31"]
Meillä on 5 vuotiaat pojat jotka käy vielä potalla, isompi 111cm pitkä kävi tässä yksi päivä pöntöllä niin että pääsi itse siihen istumaan, sanoikin jo että alkaa käymään pöntöllä, mutta ei ole kuitenkaan kotona sitten mennyt. Hän on tähän asti pelännyt että putoaa sinne pönttöön, ja ne supistajat on jotenkin hankalia, eihän ne pysy siinä paikoillaan kun lapsi yrittää kavuta sen päälle. Toinen poika 102cm pitkä, ei vaan lyhyillä jaloillaan pääse itse pöntölle helposti, ja muutenkin kun on hoikka ja hentoinen, ei uskalla olla yksin pöntöllä.
Meillä ei ole kuin yksi pönttö, ja ihan hyvä se on että on kaksi pottaakin, joskus kun menen itse vessaan, pojilla iskee molemmilla kauhea hätä juuri silloin.
[/quote]
Millaiset potat teillä on?
Eikös ole hankalaa istua noin isojen potalla? Vai onko teillä pottatuolit?
3v3kk käy pöntöllä, yleensä ilman supistajaa. Joskus haluaa laittaa supistajan (Baby Björn) päälle, tekee sen itse. Jo reilu vuosi sitten suostui pissaamaan pöntöllä, jos oltiin reissussa jossain, missä ei ollut lastenhoitothuonetta eikä pottaa.
Pöntöllä käy ja istualtaan pissii, kuten perheen kaikki pojat ja mies.
Käy pöntöllä, on käynyt jo pitkään.Tilanteesta riippuen pissaa joko seisaaltaan tai istualtaan. Supistajaa meillä ei ole ollut koskaan.
Käy pöntöllä, on käynyt jo pitkään.Tilanteesta riippuen pissaa joko seisaaltaan tai istualtaan. Supistajaa meillä ei ole ollut koskaan.
Pöntöllä käy,ilman supistajaa.pissaa nykyään lähinnä seisoaltaan.
Meidän pojat kävi 2v. lähtien pöntöllä ja pissasivat sinne seisaaltaan.
Tuon ikäinen pöntöllä. Eihän sitä isokokoiset edes mahtuisi potalle
Meillä molemmat käytössä ja saakin olla niin kauan kuin mahtuu potallekin, siinähän lapsi on luonnollisemmassa "kakkausasennossa" :) kuin liian isolla pöntöllä. pönttö kyllä kelpaa aina jos muuta ei ole saatavilla.
pöntöllä