Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani täyttää alkuvuodesta 17 ja on nyt aloittanut juomaan!

Vierailija
05.12.2020 |

Kuukauden sisään jo toinen kerta, kun yöllä laahautui kotiin pienessä hiprakassa. Mä en tiedä kuinka suhtautua?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia, kunhan juominen ei riistäydy käsistä. Olettehan näyttäneet hyvää esimerkkiä ja tarjonneet pojalle esim. yhden oluen silloin tällöin? Oppii että kohtuullisesti juominen on normaalia. Jos kaiken kieltää niin siitä muodostuu hänelle tabu ja pojasta tulee alkkis.

Vierailija
2/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rento asenne ja kysy avoimesti mitä puuhaavat, kenen kanssa jne. Jos tuomitset ja aloitat läksytyksen, poikaparka sulkeutuu ja tekee jatkaa samaa salassa. Eikä varmasti kerro enää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli kuitenkin kotiin. Hyvä merkki.

Vierailija
5/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika  vanhananahan tuo on aloittanut. Minä aloitin kavereideni kanssa 80-luvulla 15-vuotiaana. Silti meistä kasvoi ihan kunnon kansalaisia, eikä yhdelläkään kaverillani ole alkoholiongelmaa. 

Jos kiellät jyrkästi, mopo lahtee 18-vuotiaana paljon pahemmin käsistä.

Vierailija
6/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on kyllä ollut aina avointa ja suhtautumiseni alkoholiin on aina ollut jyrkkä. Pelkään, koska kannan niin vahvoja geenejä alkoholismista. Nautin viiniä kotona itse noin puolen vuoden välein.

Vierailija
7/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaalia, kunhan juominen ei riistäydy käsistä. Olettehan näyttäneet hyvää esimerkkiä ja tarjonneet pojalle esim. yhden oluen silloin tällöin? Oppii että kohtuullisesti juominen on normaalia. Jos kaiken kieltää niin siitä muodostuu hänelle tabu ja pojasta tulee alkkis.

Ei tuo nyt ole ainoa reitti alkoholistiksi. Joistain vain tulee alkoholisteja tai he ottavat juomisen kaiken vapaa-aikansa ohjelmaan.

Vierailija
8/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ysäriteini ja me juotiin kavereisen kanssa jo aiemmin ja usein. Ei siitä muodostunut ongelmaa, se oli silloin ihan normaalia ja hiljaisesti hyväksyttyä. Olen sanonut, että aina pitää toisista huolehtia ja kotiin pitää tulla. Ehkä nyt teen kärpäsestä härkäsen?

Vierailija
9/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi ei ole Suomessa tabu, alkoholismi on. Alkoholistiksi tullaan juomalla, oppimalla että ilo ilman viinaa on teeskentelyä. Näin jokaiseen juhlaan voidaan liittää alkoholi. Sitten voidaan juoda illat ja viikonloput, kun pitää "rentoutua", eikä alkoholi ole tietenkään ikimä ongelma, vaan sen puute on.

Vierailija
10/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä jaksat joka päivä tehdä näitä samoja aloituksia? Ootko sä henkisesti ihan tasapainoinen?

Vierailija
11/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita juoppo kuriin. Känny pois

Vierailija
12/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvussa muillakin alkoholismia?

Vierailija
13/13 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tota alkusyksystä. Mutta sitten yksien bileiden jälkeen pidin puhuttelun ja laitoin whatsappiin pitkät artikkelit juomisesta ja vaadin, että lukee ne ja miettii asiaa. Nyt ei ole onneksi dokaillut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi