Huutonetin lähtöhinnoista
Olen laittamassa nyt myyntiin lasten pieneksi jääneitä, siistissä kunnossa olevia vaatteita. Mokaanko pahasti ansaintimielessä jos vaan laitan lähtöhinnaksi 0 euroa (korotukset 0,50 -1 e) merkistä riippumatta. Jotenkin en vaan jaksaisi nyt miettiä jokaiselle vaatteelle järkevää lähtöhintaa. Ajatteleeko ihmiset, että jos laitan vaikka Metsolan froteepaidan 0 e lähtöhinnalla, että siitä ei kannata huutaa muutamaa euroa enempää kun kunto ei voi olla kuitenkaan kovin kummoinen vrt. korkeampi lähtöhinta ja aiemmin hinnat nousseet 15-20 euroon asti? Jos laitan kohteiden aukioloksi vaikka sen pari viikkoa niin voisiko olettaa, että hinta on se mitä muutenkaan voi korkeintaan saada?
Ei kyllä uskoisi, että minullakin on jo 10 vuoden huutiskokemus ja palautteita yli 1000 kun tämmöisiä kyselen...
Kommentit (11)
Jos haluaa niistä oikeasti jotain tuottoakin niin ei kannata laittaa, jos haluat taas ensisijaisesti eroon vaikka sitten eurolla niin laita. Ei ne välttämättä mene silti, edes sillä eurolla.
Se on varmasti sivuseikka laittaako lähtöhinnaksi 0 tai 2 euroa. Nollalla saattaa kuitenkin olla sellainen positiivinen "psykologinen" vaikutus, että varsinkin hieman paremman tuotteen ollessa kyseessä, se tosiaan innostaa ihmisiä huutamaan.
Ehkä huonoin vaihtoehto on laittaa pieni lähtöhinta, korotukseen 5 euron minimi ja kruunata kokonaisuus epärealisitisella hintavarauksella. Sillä saa aikaan vain vaikutelman , että vedätät joka käänteessä ja takuuvarmasti saat negaa, jos vaate ei olekaan ihan viimeisen päälle, koska huutajalle jää koko prosessista paha jälkimaku.
Monet suosivat "osta heti" kauppaa verrattuna tavarasta kilpailemisen sijaan.
Käytä osta heti hinnoittelua. Silloin huutaja saa heti samaan pakettiin mitä haluaa.
Ennen tuo toimi tosi hyvin. Viimeisen vuoden aikana on mielestäni hinnat tulleet kovasti alaspäin, hype on selvästi vähentynyt.
Kahden viikon huutaminen on todella raivostuttavaa. Laita suoraan osta heti hinta niin voi ostaja käydä heti ostamassa itselleen tuotteen. Huutokauppa vanhoista lastenvaatteista on pelkkää pelleilyä!
Ehkä laittaisin itse lähtöhinnaksi jonkun muutaman euroa mutta lyhentäisin huutoaikaa vain viikkoon.
Jos haluaa päästä tavaroista eroon, niin miksi laittaa mitään lähtöhintaa? Parhaiten niitä huutoja tulee tuotteisiin, joissa hinta lähtee nollasta, eikä ole hintavarausta. Välillä tuntuu että osa pitää tavaroita mynnissä mutta ei halua myydä niitä, kun hintavaraus on aseetettu niin korkeaksi ettei se voi ylittyä.
Yhtä helposti laitat kaikkiin tuotteisiin esim. 2 euroa kuin nolla euroa, kuten nr. 2 ehdotti.
itse laitan osta heti hinnalla, sillä hinnalla, millä olen valmis myymään