Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen lähdettiin sotaan isänmaan ja vapauden puolesta isolla riskillä, nyt ei olla valmiita ottamaan rokotuksia terveyden ja vapauden puolesta todella pienellä riskillä

Vierailija
05.12.2020 |

Huolestuttavaa, että yksilökeskeisyys on edennyt niin pitkälle, että vain reilu puolet suomalaisista on valmiita koronarokotukseen yhteisön edun nimissä (vaikka rokotus on myös yksilön etu). Itsenäisyyspäivänä on hyvä kunnioittaa Suomen puolesta taistelleita myös tästä näkökulmasta, ja miettiä miksi he olivat valmiita niin paljon suurempiin uhrauksiin.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät maat haluavat.

Vierailija
2/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä ottaa, mutta itsekkäästi haluaisin rokotteen vasta viimeisten joukossa jotta uutisissa ehtisi näkyä paljon sivuoireita on ilmennyt. Olen todennäköisesti jo sairastanut ja se oli lievää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan riskerrannut itseni ja perheeni jotta Suomi saa veroja. Seuraavaksi on jonkun muun vuoro ottaa riski.

Vierailija
4/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen meistä on joutunut tekemään tänä vuonna uhrauksia. Ja kuten pääministeri sanoi, niin esimerkiksi nyt kolmen viikon kontaktikuuri ei ole kohtuuton uhraus.

Me keski-ikäiset olemme onnekkaita, kun olemme saaneet elää elämämme ilman sotaa. Korona on meidän sotamme

Vierailija
5/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu. Rokote on vapauden hinta. Jos rokotteita ei oteta, niin emme pääse eroon turvaetäisyyksistä ja kasvomaskeista.

Vierailija
6/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut siinä uskossa että rokote suojaa lähinnä sen ottajaa? Ainakin joku rokote oli sellain mikä suojaa ottajaansa koronan vakavan muodon syntymiseltä, mutta henkilö voi silti tartuttaa tautia eteenpäin. Jos näin on niin mitä hyötyä rokottamisestani on muille? Olen nuori ja terve, valitsen ennemin taudin kuin hätäisesti kyhätyn rokotteen riskit, riskiryhmillä ymmärrettävästi erilainen valinta. 

Osa tutkimuksista taas viittaa siihen suuntaan että korona-rokotteesta tulisi influenssapiikin kaltainen kausirokote, joka ei tarjoa kovin pitkäaikaista immuniteettia ja pitää uusia tasaisin väliajoin. 

Vierailija
7/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taistelin jo vapautemme puolesta talvisodan ja otin sikapiikin. Kerro nyt tuliko vapaus ja mikä piikki on koronarokotteen jälkeen otettava vidun trolli?

Vierailija
8/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä koronakin "sotaa"

Mikähän seuraavaksi. Tämä ei ollut töissä on tunne.

Vierailija
9/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, perusterveenä keski-ikäisenä en tuota ensimmäisten joukossa saa, hyvä jos ensi vuonna ollenkaan. Otan kyllä, jollei ennen sitä ole ilmennyt jotain katastrofaalisia sivuvaikutuksia.

Vierailija
10/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kyllä ottaa, mutta itsekkäästi haluaisin rokotteen vasta viimeisten joukossa jotta uutisissa ehtisi näkyä paljon sivuoireita on ilmennyt. Olen todennäköisesti jo sairastanut ja se oli lievää.

Joidenkin oli lähdettävä sotaankin ensimmäisinä. Kuoleman ja vammautumisen riski oli kuitenkin aivan eri luokkaa kuin yhden rokotteen mahdolliset haittavaikutukset.

Vierailija
11/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan rokon, en sairastu. Sinä et ota, sairastut.

Mitä helvettiä sitten? Sairastele vaan ja ehkä kuolet. Terve!

En asu isän maassa enkä puhu äidinkieltä olen vagabond ja veroja maksan nolla %.

Vierailija
12/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kanteluita tahoista jotka ovat tehneet ja tuottaneet taloudellisia ja terveydellisiä vahinkoja koronahössötyksellä. Esim kasvomaskilla myrkyttäminen' yrityksen pakkosulkeminen.

Vierailija
13/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuolee aikanaan ja eiköhän vuosi rokotteen saannista ala lehdissä oleen otsikoita mitä kaikkea rokotteen jälkivaikutukset ovat. Kenties Lepra ja tippuu nenä pois.

Vierailija
14/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Rokote on vapauden hinta. Jos rokotteita ei oteta, niin emme pääse eroon turvaetäisyyksistä ja kasvomaskeista.

Hah, kommenttisi sanoo kaiken oleellisen siitä mistä tässä kaikessa on oikeasti kyse ja mitä eliitti haluaa. Ei siinä, ihailen niitä ketkä uskaltavat rokotteen ottaa. Kun vaikutukset tulevat julki ihmisille valkenee koko totuus kaikessa karmeudessaan.

Vierailija
15/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen meistä on joutunut tekemään tänä vuonna uhrauksia. Ja kuten pääministeri sanoi, niin esimerkiksi nyt kolmen viikon kontaktikuuri ei ole kohtuuton uhraus.

Me keski-ikäiset olemme onnekkaita, kun olemme saaneet elää elämämme ilman sotaa. Korona on meidän sotamme

Tässä on kiteytettynä järki ja viisaus.

Kiitos, olen samaa mieltä, vanhempani kokivat sodan ja olivat rakentamassa tätä maata.

Vierailija
16/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valtio sitoutuisi korvaamaan täysimääräisesti ansionmenetykset ja maksamaan kärsimyskorvaukset jos jotain haittoja ilmenee, niin sitten ymmärtäisinkin aloituksen näkökulman. Mutta asia ei voi mennä niin, että vain yksilöt ottavat vastuuta ja kantavat haitat, eikä yhteiskunta anna mitään takaisin.

Vierailija
17/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää kanteluita tahoista jotka ovat tehneet ja tuottaneet taloudellisia ja terveydellisiä vahinkoja koronahössötyksellä. Esim kasvomaskilla myrkyttäminen' yrityksen pakkosulkeminen.

Avaisitko vähän mitä on kasvomaskilla myrkyttäminen? Yrityksiä pitää sulkea sitä vähemmän mitä nopeammin tästä koronasta päästään. Ja siinä auttaa rokote.

Vierailija
18/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse ensin.

Mä olen saanut tältä yhteiskunnalta niin vähän, etten katso olevani mitään velkaa.

Vierailija
19/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen hengittää omaa hiilidioksiiniä eli myrkkyä sekä ilman saanti vaikenee.Ihmeellistä ettet tajua tälläistä tieteellistä faktaa. Esim peiton laittaminen kasvoille tekee about samaa. Kuulen kokoajan kun ihmiset valittaa että huono hengittää maskin kanssa. Rasittaa sydäntä' munuaisia' alentaa immuunia myös koska happin taso laskee veressä

Vierailija
20/28 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää korona ei ole vaarallinen normi ihmiselle. Kun tulen vanhaksi en aio vaatia muita aikuisia ja lapsia lopettamasta elämästä minun takiani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan